به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۲ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۱۳۸۷۹۸

«روز کوروش» هم مصداق بارز نفوذ شد!

«روز کوروش» هم مصداق بارز نفوذ شد!
گروه سياسي: سیدمحسن علوی، يكي از نمايندگان استان فارس در مجلس مدعي شد كه: پروژه هفتم آبان مصداق بارز نفوذ بوده و اهداف دیگری در پشت این مراسم نهفته است که هوشیاری مسئولان امنیتی را می‌طلبد!
 
سیدمحسن علوی در جوابيه‌اي به سایت رویداد۲۴ نوشته است: «پیرو درج مطلبی منتسب به اینجانب سید محسن علوی نماینده مجلس شورای اسلامی با عنوان برگزاری روز کورش فرصتی برای معرفی فرهنگ ملی و اسلامی بدینوسیله به استحضار میرساند مطلب درج شده، در پاسخ به سوال خبرنگار محترم آن رسانه که از نظر اینجانب مقصود اقای پارسایی نماینده محترم شیراز از طرح برگزاری همایش روز کورش چیست؟ پاسخ مذکور با عنایت به توضیحات ارائه شده از سوی جناب آقای پارسایی در جلسه مجمع نمایندگان داده شده است. لیکن در خبر انتسابی به اینجانب در آن رسانه به گونه ای مطلب درج گردیده است که نظر شخصی اینجانب بر تاکید برگزاری این همایش می باشد. این در حالی است که در پاسخ خبرنگار مبنی بر این که نظر شما در خصوص برگزاری این همایش چیست؟ صراحتا اعلام نموده ام که اینجانب حقوقدان هستم و نه متخصص امور فرهنگی و دینی لذا نمیتوانم نظری در این خصوص ارایه نمایم. علی الخصوص که در سخنرانی‌های مختلف در طول یک سال گذشته صراحتا اعلام نموده ام پروژه هفتم آبان مصداق بارز نفوذ بوده و اهداف دیگری در پشت این مراسم نهفته است که هوشیاری مسئولان امنیتی را میطلبد».

از سوي ديگر، علی اکبری نماينده شيراز در مجلس هم در گفت‌وگو با انصاف نیوز در پاسخ به پرسشی درباره این که «با توجه به نزدیکی روز کوروش، آیا احتمال تعطیلی پاسارگاد در چند روز آینده وجود دارد؟»، گفت: اگر موضوعی به امنیت ما خدشه وارد کند یا برخی بخواهند سوءاستفاده کنند، ما ترجیح می‌دهیم امنیت را اولویت قرار دهیم. وی درباره‌ی پیگیری‌های «پارسایی»، نماینده‌ی دیگر فارس جهت ثبت روز کوروش در تقویم ملی، افزود: به هر حال ایشان نیز همکار ما هستند و پیگیری‌هایی را انجام می‌دهند و در این باره بحث‌هایی را در استان مطرح کرده‌ایم که امیدواریم به نتیجه برسد.
آیا پاسارگاد تعطیل می‌شود؟!
اکبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که «امروز به نقل از استاندار فارس مطلبی منتشر شد که این چند روز پاسارگاد تعطیل است و میراث فرهنگی فارس در خبری اعلام کرد که کذب است، آیا پاسارگاد تعطیل است یا خیر؟»، گفت: من هم نمی‌دانم و پاسخی برای این سؤال ندارم.
اگر شعارهای ساختارشکنانه داده شود، باید مدیریت شود
این نماینده درباره‌ی این که «چرا باید این موضوع امنیتی شود، مگر کوروش مقوله‌ای امنیتی است؟»، گفت: خیر، اما اگر شعارهایی داده شود که ساختارشکنانه باشد و رفتارهای دور از شأن که لطمه به هویت و امنیت بزند، اتفاق بیفتد باید مدیریت شود.
اکبری در پرسشی مبنی بر این که «آیا این قضیه را نمایندگان فارس در مجلس با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری می‌کنند؟»، گفت: این موضوع را شورای تأمین استان پیگیری می‌کند.
آیا کوروش برای نمایندگان فارس اهمیت دارد؟
نماینده‌ی شیراز در مجلس شورای اسلامی درباره‌ی این پرسش که «آیا قضیه کوروش برای نمایندگان اهمیت دارد؟»، گفت: هر کسی برای این مملکت خدمت کرده است، برای ما اهمیت دارد.