به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۲ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۱۳۸۸۲۳

ابراهیم آشتیانی دارفاني را وداع گفت

گروه ورزشي: ابراهیم آشتیانی پیشکسوت تاریخ فوتبال ایران و پرسپولیس به دیار باقی شتافت.
ابراهیم آشتیانی دارفاني را وداع گفت
به‌ گزارش ‌ایسنا، ابراهیم آشتیانی، از بزرگان تیم فوتبال پرسپولیس که مدتی با بیماری دست به گریبان بود، صبح امروز (سه‌شنبه) دار فانی را وداع گفت‌.
ابراهیم آشتیانی در آذر ماه ۱۳۲۵ متولد شد. او دوران جوانی خود را در تیم‌های بوستان و پولاد (تیم زیر شاخه شاهین) گذراند و از فصل ۱۳۴۳ توسط عباس اکرامی به تیم بزرگسالان شاهین راه یافت و توانست در ترکیب اصلی قرار بگیرد.
در فصل ۱۳۴۶ و در بازی با تهرانجوان، آشتیانی در نیمه اول یک کارت قرمز دریافت کرد و همین کارت زمینه‌ساز ایجاد درگیری در این بازی شد به طوری که درگیری این بازی منجر به صدور اعلامیه از سوی سازمان تربیت بدنی وقت و انحلال باشگاه شاهین شد. آشتیانی در فصل ۱۳۴۷ رسما به پرسپولیس پیوست و با این تیم در جام باشگاهای آسیا شرکت کرد. این اولین حضور یک تیم ایرانی در این جام بود که آشتیانی نیز در آن حضور داشت.

آشتیانی در فصل ۱۳۴۸ همراه با اکثر بازیکنان پرسپولیس بر اساس قراردادی که مابین عبده (مالک باشگاه پرسپولیس) و خیامی (مالک باشگاه پیکان) منعقد شد به مدت یک سال به باشگاه پیکان نقل مکان کرد. در همان سال توسط رایکوف به تیم ملی راه یافت.
در فصل ۱۳۴۹ او و بازیکنان پرسپولیس دوباره به باشگاه قدیمی خود پیوستند. در فصل ۱۳۵۰ و بازی با هامبورگ آلمان، بازی زیبای آشتیانی باعث شد تا مسئولان این تیم آلمانی پیشنهاد به خدمت گرفتن این مدافع ۲۵ ساله را به مسئولان پرسپولیس بدهند که برخی مسائل مانع این انتقال شد و آشتیانی در ایران ماندگار شد. او علاوه بر حضور در دیدار پرسپولیس و هامبورگ دو روز قبل از آن در جریان دیدار دوستانه تاج برابر هامبورگ نیز به عنوان یار کمکی تاج به میدان رفت. همچنین در این سال در مسابقات جام دوستی به عنوان یار کمکی برای پاس به میدان رفت.

در فصل ۱۳۵۱ همراه با پرسپولیس قهرمان مسابقات منطقه‌ای ایران شد و در فصل ۱۳۵۲ به مقام قهرمانی جام تخت جمشید دست یافت در همین سال بود که پرسپولیس برد تاریخی ۶ بر صفر مقابل تاج را کسب کرد که گل نخست این دیدار با حرکت از جناح راست و پاس دیدنی آشتیانی و ضربه حسین کلانی به ثمر رسید. در سال ۱۳۵۳ آشتیانی همراه با خداحافظی بازیکنان قدیمی باشگاه در حالی که ۲۸ سال سن داشت به عنوان کاپیتان پرسپولیس انتخاب شد و در همان سال، جام سوم تخت جمشید را به عنوان کاپیتان تیم بالای سر برد. آشتیانی در فصل ۱۳۵۵ با کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ تخت جمشید از عرصه بازیگری خداحافظی کرد.