به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۴ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۱۳۸۹۲۷

تمهیدات ویژه برای برگزاری شهرآورد 85

گروه جامعه: پلیس پایتخت،‌ سازمان آتش‌نشانی و اورژانس تهران برای شهرآورد 85 تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند که برخی از آنها از روز گذشته آغاز و تا تخلیه کامل ورزشگاه آزادی در روز جاری ادامه خواهد داشت.
تمهیدات ویژه برای برگزاری شهرآورد 85
سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مورد تمهیدات پلیس پایتخت که از ظهر دیروز (چهارشنبه) آغاز شده است گفت: برای انجام این مسابقه، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته است که این تهمیدات تا پایان مسابقه تخلیه بار ترافیکی ادامه خواهد داشت.

وی از شهروندان خواست برای تماشای این بازی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و افزود: توصیه من به تماشاگران مسابقه این است که حتی المقدور از مترو، اتوبوس های تندرو و تاکسی استفاده و از همراه آوردن وسیله نقلیه شخصی و توقف در حاشیه بزرگراه ها خودداری کنند.

سردار رحیمی، با اشاره به این مطلب که پلیس طی هماهنگی های انجام شده قصد افزایش پارکینگ‌ها را دارد گفت: در این خصوص هماهنگی‌هایی با سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی برای حمل و نقل هواداران دو تیم در نظر گرفته شده است.

تمهیدات اورژانس برای شهرآورد امروز
اسماعیل فراهانی معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران نیز در مورد تمهیدات اورژانس تهران برای شهرآورد 85 گفت: ناوگان امدادی مرکز اورژانس تهران در مسیرهای منتهی به استادیوم، اطراف و داخل استادیوم آزادی به هموطنان و فوتبال دوستان خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: مدیر جانشین ناحیه غرب اورژانس تهران به عنوان فرمانده عملیاتی میدان در استادیوم مستقر است و کلیه پایگاه‌های اورژانس در نزدیکی مسیرهای منتهی به استادیوم آزادی به صورت ویژه در حال آماده باش هستند. فراهانی تصریح کرد: مرکز فرماندهی ارتباطات اورژانس ۱۱۵ نیز به صورت ویژه جهت دریافت تماس‌های مددجویان آماده‌باش است. وی همچنین جمع کل ناوگان به کارگیری شده برای شهرآورد را به شرح زیر اعلام کرد:

تعداد ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس
تعداد ۱۰ دستگاه آمبولانس
تعداد ۴ دستگاه موتور لانس
تعداد ۱ دستگاه خودروی فرماندهی عملیات
لازم به ذکر است تمهیدات ویژه برای افزایش ناوگان آمبولانسی در زمان مورد نیاز نیز پیش‌بینی شده است.

تدابیر آتش نشانی برای دربی
سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز در گفت و گو با ایسنا، در مورد تمهیدات آتش‌نشانی برای شهرآورد 85 اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تمام تلاش و توان خود را برای تامین ایمنی شهرآورد به کار می‌بندد و علاوه بر اینکه امروز 130 ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر، در آماده‌باش خواهند بود،‌ ایستگاه شماره 20 که جنب ورزشگاه آزادی قرار دارد در آماده باش‌ ویژه است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، با اشاره به اینکه نیروهای آتش‌نشانی از ساعت 13 در محل‌های مشخص حضور پیدا می‌کنند گفت: 13 دستگاه خودروی سنگین، 5 دستگاه موتورسیکلت به همراه 60 نیروی عملیاتی از ساعت 13 در پارکینگ‌ خودروهای شخصی و اتوبوس شرکت واحد، درهای ورودی و خروجی ورزشگاه، معابر و بزرگراه‌های اطراف تا پایان مسابقه و تخلیه کامل ورزشگاه و عادی شدن تردد حاضر می‌شوند و اوضاع ایمنی را کنترل می‌کنند.

وی با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد تا چنانچه اتفاقی رخ داد، نیروهای کمکی از ایستگاه‌های اطراف اعزام شوند اضافه کرد: همچنین تعدادی از مدیران ارشد عملیات با خودروهایی که در اختیار دارند به گشت زنی می‌پردازند و ضمن بررسی وضعیت ایمنی منطقه به نیروهای آتش‌نشان مستقر هم سرکشی می کنند. ملکی با اشاره به حضور بعضی از تماشاگران از شب گذشته در اطراف ورزشگاه گفت: کارشناسان به دفعات از بخش‌هایی که این افراد در آنجا مستقر بودند بازدید و اوضاع ایمنی را بررسی کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین گفت: تقاضای ما از حاضران در ورزشگاه این است که مثل همیشه با نیروهای امدادی به خصوص آتش‌نشانی همکاری کنند و اگر اتفاقی رخ داد خونسردی خود را حفظ کنند و سپس به نیروهای مستقر و یا شماره 125 اعلام کنند.

اقدامات مترو برای جابه‌جایی هواداران
به گزارش ایسنا ، همچنین محسن محمدیان مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت مترو تهران نیز اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تسهیل در جابه‌جایی تماشاگران مسابقه فوتبال پرسپولیس و استقلال انجام شده است. وی ادامه داد: شرکت بهره‌ برداری متروی تهران در روز پنج شنبه ( 4آبان 96) اقدام به اعزام قطارهای فوق العاده در فواصل زمانی معین خواهد کرد تا تماشاگران بتوانند به راحتی در مسیر رفت و برگشت از ورزشگاه آزادی در خط پنچ مترو از ناوگان قطار شهری استفاده کنند.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو در ادامه با اشاره به اینکه تمامی قطارها در ایستگاه ورزشگاه آزادی توقف دارند، اضافه کرد: اعزام قطارهای فوق العاده در خط ۵ مترو تا پایان جابه جایی تماشاگران فوتبال ادامه خواهد داشت تا از ازدحام جمعیت در ایستگاه‌ها جلوگیری شود.

خدمات اتوبوسرانی به تماشاگران فوتبال امروز
به گزارش ایسنا، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز از ارائه خدمات حمل و نقلی به تماشاگران هشتاد و پنجمین دربی‌ سرخابی‌های پایتخت خبر داد. شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به مناسبت برگزاری مسابقه فوتبال بین تیم‌های پرسپولیس – استقلال که امروز در ورزشگاه بزرگ آزادی انجام خواهد شد به منظور جهت رفاه حال تماشاگران با اختصاص اتوبوس‌های مورد نیاز، از ورزشگاه آزادی به پایانه آزادی تماشاگران را منتقل می‌کند.

تماشاگران می‌توانند با استفاده از ناوگان خطوط سامانه‌های تندرو مستقر در پایانه آزادی به میادین انقلاب اسلامی، امام حسین (ع)، تهرانپارس، خراسان، پایانه خاوران، فلکه صادقیه، پونک و دانشگاه علوم تحقیقات عزیمت نمایند. شرکت واحد اتوبوسرانی ضمن تشکر از تماشاگران فهیم فوتبال، درخواست می‌کند از آنجایی که بهترین اتوبوس‌های موجود جهت تکریم این عزیزان در نظر گرفته شده است، مانند همیشه خدمتگزاران خود را با استفاده بهینه و دقت در نگهداری اتوبوس‌های اعزامی جهت ارائه خدمات بهتر، یاری‌ کنند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: دربی پایتخت