به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۴:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۱۱ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۱۳۹۲۹۵

پاکبان پاکدست از رنج‌هایش می‌گوید

گروه جامعه: پاکبان پاکدست کرجی که چند مرحله پول هایی را که یافته به صاحبان آن بازگردانده، به دلیل بدهی درمان و اجاره خانه با مشکلاتی مواجه شده است.
پاکبان پاکدست از رنج‌هایش می‌گوید
جعفر باقری که اکنون در همه محافل از او صحبت می شود، امروز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، گفت: به عنوان کارگر شهرداری منطقه 11 کرج زیر نظر پیمانکار مشغول بکار بودم که صبح روز 18 مهر ماه سال 94 به دلیل تقاضای اهالی منطقه کلاک بالا مقداری شاخ و برگ شکسته در داخل کانالی جمع شده بود، اقدام به جمع آوری کردم. وی ادامه داد: در حین جمع آوری داخل کانال آب یک کابل پاره شده داخل آب بود که هنگامی که دست من به آن برخورد کرد دچار برق گرفتگی شدم و چشم، دست، پا و و کتفم دچار آسیب دیدگی شد و بیهوش شدم.

وقتی به بیمارستان شهید مدنی کرج منتقل شدم تحت درمان و عمل جراحی قرارگرفتم که درآن زمان افرادی ازشهرداری و پیمانکار شهرداری به بیمارستان آمدند و ازخانواده من خواستند به هیچ عنوان برای هزینه درمان و حقوق به جایی مراجعه نکنند و آن ها همه هزینه را تقبل می کنند. این پاکبان شهرداری کرج ادامه داد: با چندین بار مراجعه به شهرداری منطقه 11برای احقاق حقوق، آنها گفتند که باید پیمانکار حقوق شمارا پرداخت کند که تاکنون یک ریال هم دریافت نکردم.

باقری ادامه داد: آنها تاکنون هیچ هزینه ای را تقبل نکردند و به دلیل مخارج بالای عمل همسرم مجبور شد پول پیش منزلم که 35میلیون بود را برای هزینه درمان ازصاحب خانه پس بگیرد تا با پرداخت پیمانکار مجدد برگردد. وی با بیکار شدن خود پس از درمان اشاره کرد و گفت: به دلیل بیماری ازکاراخراج شدم و چون پولی هم نداشتم صاحبخانه ازمن شکایت کرد و به زندان رفتم. اکنون نیز با پیگیری رسانه ها و به دستور دادستان کرج آزاد شدم و یک خیر نیز هزینه های معوقه من را تقبل کردند که قرار است به زودی پرداخت شود.
این پاکبان کرجی گفت که درتمام عمر کاری خود سعی کرده لقمه حلالی را کسب کند و گفت: سه مورد کیف حاوی مبالغ هنگفت پول و طلا پیدا کردم و به صاحبانش برگرداندم.

استاندار البرز با قدردانی از رسانه ها در جهت تنویر افکار عمومی، دستور کمک مالی برای حل مشکل پاکبان پاکدست کرجی را صادر کرد. محمدعلی نجفی استاندار البرز نقش رسانه ها که با حساسیت و دقت نظر در بازتاب وضعیت نامناسب پاکبان پرتلاش البرز اقدام کردند، تحسین برانگیز و ارزشمند دانست و گفت: بنده مراتب قدردانی از انعکاس چنین رویدادهایی را دارم. وی همچنین با قدردانی از خیرین که پس از آگاهی شرایط این رفتگر پاکدست برای کمک وارد میدان شدند، افزود: استانداری البرز نیز کمک مالی برای حل مشکل وی اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: به مدیران ذیربط در استانداری دستورات لازم داده شد تا با فوریت حصول نتیجه را اعلام کنند.
این پاکبان شهرداری در چند مرحله بدون چشم داشت مبالغی را که پیدا کرده بود و به صاحبانش بازگرداند. وی به علت آسیب دیدگی از کار اخراج شده و به جهت عدم دریافت حقوق دچار مشکل معیشتی شده بود.
نجفی پیش تر نیز دستور داده بود تا به منظور پیشگیری از اقدامات مشابه گزارشی از وضعیت پرداخت حقوق شهرداری های سراسر استان تهیه و ارائه شود.