کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«ایرج نابغه آواز ایران» منتشر شد

14 آبان 1396 ساعت 11:01

گروه هنری: کتاب آنلاین «ایرج نابغه آواز ایران» درباره حسین خواجه‌امیری منتشر شد.


امیرعلا عدیلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتشار کتاب آنلاین «ایرج نابغه آواز ایران» اظهار کرد: این کتاب مروری به زندگی و آثار ایرج (حسین خواجه‌امیری) است که با مشارکت تعداد زیادی از چهره‏‌های موسیقی و هنر ایران منتشر شده و آماده ورود به بازار است.
او با بیان این‌که ۵۰۰ جلد از کتاب «ایرج نابغه آواز ایران» منتشر شده است، افزود: طبق نظر استاد ایرج هنوز این کتاب در بازار پخش نشده و طی مراسمی با حضور ایشان، کتاب رونمایی خواهد شد.

این نویسنده به ویژگی خاص این کتاب اشاره و خاطرنشان کرد: در این کتاب علاوه بر چاپ زندگی‌نامه و مصاحبه‌های استاد، آثار آوازی نفیس ایشان نیز تحلیل شده است. همچنین در این کتاب متن، جزییات و افرادی که در قطعه آوازی همکاری داشتند، آمده‌اند.
عدیلی با بیان این‌که این کتاب جنبه آموزشی نیز دارد، گفت: در کنار هریک از تصنیف‌ها و آثار ایرج یک کیو آر کد (QRCode) در کتاب قرار دارد که خواننده کتاب می‌تواند همزمان با مطالعه تصنیف‌ها و تحلیل‌های علمی آن، با اسکن کیو آر کدها به وسیله گوشی تلفن همراه، تصانیف را نیز بشنود.

او ادامه داد: کتاب «ایرج نابغه آواز ایران» به همت من و علی‌محمد خورشیددوست توسط انتشارات طراحان هنر و چهار حوض اصفهان به چاپ رسیده است. همچنین در این کتاب، بهنام خواجوی در تحلیل‌های ردیفی با نویسندگان همکاری داشته و امیراحسان فدایی نیز که خواننده و از شاگردان محبوب استاد به شمار می‌آید، در مراحل مختلف به نویسندگان مشاوره داده است. نویسنده کتاب «ایرج نابغه آواز ایران» با بیان این‌که این کتاب زیرنظر استاد ایرج نگاشته شده است، اضافه کرد: جزء به جزء مراحل نگاشتن کتاب با تایید استاد ایرج بوده است و حتی او یک دست‌خط نیز برای کتاب برای‌مان ارسال کرد که در صفحه نخست کتاب به چاپ رسیده است.

عدیلی افزود: کتاب سه فصل دارد. در فصل نخست به بررسی زندگی و کار، همکاری ایرج با استادان موسیقی، توانمندی‌ها، خاطره‌های او و همچنین مقاله‌هایی از فعالان و بزرگان موسیقی ایران درباره ایرج پرداخته شده است. وی ادامه داد: فصل دوم این کتاب شامل گفت‌وگوهایی با ایرج، دوستان و نزدیکان ایشان مثل احسان خواجه‌امیری، اکبر گلپایگانی و علی جهاندار است و در فصل سوم تحلیل آوازها و اجراهای برنامه‌های رادیویی ایرج و فهرست‌نگاری از تصنیف‌ها، آوازها و همکاران او آمده است. عدیلی با اشاره به اصفهانی بودن ایرج اظهار کرد: در این کتاب در باب مکتب موسیقی اصفهان، خلاقیت در آثار آوازی و رازهای افسانگی ایرج مقالاتی ارائه شده است.
 


کد مطلب: 139389

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/139389/ایرج-نابغه-آواز-ایران-منتشر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir