به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۰۵ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۱۴۰۱۶۶

تحریف سخنان مولوی عبدالحمید

گروه سياسي: دفتر مولوی «عبدالحمید» امام جمعه‌ی اهل سنت زاهدان در اطلاعیهای نسبت به آنچه تحریف سخنان وی در مورد زلزله‌ی کرمانشاه از سوی «افراد مغرض» خوانده است، واکنش نشان داد. متن این اطلاعیه در پی می‌آید:
اخیرا گروهی از افراد مغرض که جزو دروغ‌گویان حرفه‌ای هستند، با انگیزه تخریب وجهه‌ی امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان به‌ویژه در بین برادران و خواهران عزیز کُرد، کلیپ سخنان ایشان در مورد زلزله‌زدگان کرمانشاه را قطع‌وبرید کرده و سخنان ایشان را تحریف کردند.
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان در واکنش به زلزله اخیر در استان کرمانشاه، نه‌تنها از مردم عزیز کرمانشاه، بلکه مردم تمام کشور را به «توبه» و «استغفار» توصیه کردند، چنان‌که در بخشی از سخنان ایشان آمده است: «اینکه در یک منطقه زلزله و عذاب آمده است به این معنا نیست که عملکرد مردم آن منطقه بد و عملکرد مردم سایر مناطق خوب است، بلکه اعمال همه‌ی ما خراب است.»، اما افراد مغرض و شیطان‌صفت به تحریف آشکار سخنان مولانا عبدالحمید پرداختند.
تخریب‌کنندگان و وحدت‌شکنان سخنانی سراسر دروغ را در مورد زلزله‌زدگان کرمانشاه به شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید نسبت داده‌اند و در کمال وقاحت جمله‌ی «کُردها به خدا ایمان نیاوردند، گناه کردند، خدا هم عذاب فرستاد و همه را هلاک کرد» را به دروغ به ایشان نسبت داده‌اند؛ درحالی که مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه زاهدان- که مغرضان آن را قطع‌وبرید کرده‌اند- به کرّات مردم را به ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای زلزله‌زدگان تاکید و توصیه کرده و آن را «جهاد» دانستند. همچنین مؤسسه خیریه محسنین که زیرنظر دارالعلوم زاهدان فعالیت می‌کند، از روزها ابتدایی زلزله، مستقیما در مناطق زلزله‌زده حضور داشته و با تلاش‌های شبانه‌روزی کمک‌های مردمی را بین زلزله‌زدگان توزیع می‌کند.
دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان تحریف سخنان مولانا عبدالحمید به‌وسیله قطع‌وبرید کلیپ سخنرانی ایشان را «اقدامی مذبوحانه»‌ توصیف کرده و کلیپی که توسط افراد مغرض تهیه و تدوین شده است را تکذیب کرد.
در بخشی از متن تکذیبیه این دفتر آمده است: «افرادی که چشم دیدن وحدت جامعه اهل‌سنت و ملت ایران را ندارند، برای ایجاد اختلاف و بدبینی بین علما و مردم و تخریب چهره دلسوزان جامعه از هیچ اقدام مذبوحانه‌ای دریغ نمی‌کنند. قطع و برید کلیپ سخنان حضرت شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید و انتشار آن در فضای مجازی از مصادیق «تحریف» بوده و کسانی که مرتکب این عمل شده‌اند از مصادیق آیه ﴿يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ وَنَسُوا حَظًّا مِمَّا ذُكِّرُوا بِهِ وَلَا تَزَالُ تَطَّلِعُ عَلَى خَائِنَةٍ مِنْهُمْ إِلَّا قَلِيلًا مِنْهُمْ﴾ هستند.»
دفتر شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید توصیه‌ای هم به عموم مردم به‌ویژه «برادران عزیز کُرد» داشته و آورده است: «از عموم مردم به‌ویژه برادران عزیز کُرد انتظار داریم هر خبر و مطلبی را به‌محض شنیدن باور نکنند، بلکه در مورد آن تحقیق کنند، چنان‌که قرآن عظیم‌الشأن می‌فرماید: ﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ﴾»