به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۱۴۰۴۱

حكم دادستان‌کل مصر برای بازداشت‌مرسی

گروه بين‌الملل: دادستانی کل مصر دستور بازداشت محمد مرسی، رئیس جمهور برکنارشده این کشور را برای بازجویی درباره همکاری احتمالی با حماس صادر کرد.
حكم دادستان‌کل مصر برای بازداشت‌مرسی
بنا بر اعلام خبرگزاری رسمی منا، دادستانی کل مصر اعلام کرد مرسی درباره اینکه آیا با حماس در حمله به پاسگاه های پلیس و زندان‌ها در اوایل سال ۲۰۱۱ -که به فرار زندانیان اسلامگرا و دیگر زندانیان سیاسی در جریان اعتراضات علیه حسنی مبارک منجر شد- همکاری کرده است یا خیر، بازجویی خواهد شد. این در حالیست که بر اساس فراخوان وزير دفاع مصر قرار است امروز تظاهرات گسترده‌اي در مخالفت با تروريسم و خشونت در شهرهاي مختلف مصر برگزار شود.

هلیکوپترهای ارتش مصر صبح امروز اعلاميه هايی را در برخی نقاط شهر پخش کردند که در آن بر لزوم برقراري امنيت در کشور تاکيد شده است. ارتش مصر در این اعلامیه خواستار موضع گیری همه طرفها علیه خشونت و تروریسم شد. وزارت کشور مصر نیز از اتخاذ تدابیر امنیتی بی سابقه در کشور خبر داده است. گزارشگر شبکه فرانس۲۴ در قاهره گفته همه مردم مصر برای تظاهرات امروز آماده شده‌اند.

انتظار می‌رود شمار زیادی از مردم امروز به خیابان‌ها بیایند زیرا فرمانده نیروهای مسلح مصر هم اکنون از محبوبیت بسیاری برخوردار است و از سوی دیگر بسیاری نیز با اخوان المسلمین مخالف هستند. تشکل‌های اصلی لائیک و لیبرال به درخواست تظاهرات پاسخ مثبت داده‌اند. بسیاری از اتحادیه‌ها نیز در تظاهرات شرکت خواهند کرد. شیخ الازهر نیز از مردم دعوت کرد به خیابان‌ها بیایند اما از هرگونه خشونتی بپرهیزند.

۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۴:۳۸
محمد مرسي هم اينك هم در بازداشت به سر مي برد. اصل خبر اين است:((محمد مرسی به اتهام همکاری امنیتی با جنبش حماس و فرار از زندان به 15 روز حبس محکوم شد. حسن سمیر، قاضی

تحقیقات دادگاه تجدید نظر قاهره برای انجام بازجویی‌ها از محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر دستوری مبنی بر

حبس 15 روزه وی به اتهام همکاری امنیتی با حماس، انجام اقدامات خصمانه در کشور، حمله به پایگاه‌های پلیس و یورش به

زندان‌ها صادر کرد.)) (96407)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۵:۳۷
مردم مصر هم مثل همه مردم دنیا یک انتخاب بین بد و بدتر دارند... (96441)