به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۰:۵۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۱۴۰۴۲

شرط تازه براي انتخاب وزرا؛ بوی فتنه ندهند

گروه سياسي: امام جمعه موقت تهران به رییس جمهور منتخب توصیه کرد که از انتخاب وزیر علوم یا روسای دانشگاه‌هایی که بوی فتنه می‌دهند، جلوگیری کند.
شرط تازه براي انتخاب وزرا؛ بوی فتنه ندهند
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطاب به رییس جمهور منتخب گفت: دانشگاه‌ها فضای آرام و مذهبی دارند و توسعه علوم دانشگاهی با سرعت خوبی در آنها پیشرفت دارد. از شما می‌خواهیم جلوی انتخاب وزیر علوم یا روسای دانشگاه‌هایی که بوی فتنه می‌دهند یا جریان‌های سکولاری که قصد نفوذ به دانشگاه‌ها دارند، را بگیرید. وی با تاکید بر این‌که با اولویت‌بندی مسائل کشور می‌توان به جنگ دشمن بدکیش رفت، گفت: دو مساله اقتصاد و پیشرفت‌های علمی در اولویت کار است. دولت یازدهم باید از همان جایگاهی که دولت‌های گذشته در این دو حوزه حرکت کرده‌اند، امور را به پیش ببرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خطاب به کارگزاران نظام گفت: سخنان مقام معظم رهبری جواهر‌الکلام و کاربردی است ایشان در سخنان‌شان گرفتار نشدن در غفلت و آموختن صبر و تحمل از قرآن را مورد تاکید قرار دادند. از اینرو مدیران کشور در اداره امور باید از صبر و تحمل بهره بگیرند و در تمام برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان هدف را مشخص کنند.صدیقی افزود: هدف از برنامه‌ریزی‌های کلان پیاده‌سازی اسلام در زندگی مردم است و عظم و اراده در این جهت‌گیری حرف اول را می‌زند امروز جنگ تسلیحاتی و اقتصادی جنگ نیست، بلکه جنگ اراده‌ها است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد:جبهه استکبار و ارتجاع با ما عناد شدید دارند آنها با تاکتیک‌های مختلف درصدد جنگ با ایرانند ولی نهضت‌های مشروطیت، نفت و انقلاب اسلامی فوق استانداردهای جهانی است. از اینرو باید در دهه پیشرفت و عدالت متکی بر این تجربیات حرکت شود. در خطبه‌های دوم نمازجمعه تهران فاجعه مصر را تاسف‌بار دانست و افزود: سوریه برای مصر یک عبرت است صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها برای شکستن مقاومت در سوریه جنگ داخلی راه‌ انداختند، حالا نوبت مصر است. ما از علما و نویسندگان و اثرگذاران مصری توقع داریم مشکل به وجود آمده را برطرف کنند. از شما می‌خواهیم تا دیرتر نشده چاره‌اندیشی کنید تا انقلاب‌تان در چارچوب احکام اسلام به ثمر نشیند.وی با محکوم کردن خونریزی در مصر، گفت: اعمال خشونت و به راه‌انداختن جریان خشونت مال مسلمانان نیست.