به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۱۷ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۱۴۰۵۷۸

گرد و خاك شدید در خوزستان

گروه جامعه: میزان گرد و خاك در ساعت 10 صبح جمعه در بسیاری از شهرهای خوزستان چندین برابر حد مجاز گزارش شد.
گرد و خاك شدید در خوزستان
طبق اطلاعیه سازمان محیط زیست استان خوزستان میزان غلظت ریزگردها تا ساعت 10 صبح در شهر اهواز به 2100 میکروگرم بر مترمکعب و در شهر سوسنگرد به 2173 میکروگرم بر مترمکعب رسید. غلظت ریزگردها در آبادان 2339، حمیدیه 2357، خرمشهر 2256، امیدیه 1097 و ماهشهر 1026 میکروگرم بر مترمکعب است. بنا به گفته اداره کل هواشناسی استان خوزستان منشا این ریزگردها کانونی در عراق است. روز گذشته نیز به علت وزش باد و فعال شدن کانون های جنوب شرق اهواز مدارس و مراکز آموزش عالی شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، شادگان، کارون، حمیدیه، باوی، دشت آزادگان، هویزه، هندیجان، امیدیه و رامشیر تعطیل شد.
 
این وضعیت جوی همچنین موجب شد تعداد زیادی از پروازها در فرودگاههای آبادان و اهواز با تاخیر بسیار انجام شود. شاخص نرمال میزان ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است. تداوم پدیده گرد و غبار برای دومین روز متوالی در آسمان خوزستان موجب لغو تعدادی از پروازهای فرودگاههای اهواز و آبادان شد.مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی اهواز روز جمعه با تایید لغو یا تاخیر چند پرواز در این فرودگاه گفت: پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر امروز صبح به شماره 332 از اهواز به مقصد اصفهان باطل شد.
 
مجید ملایانی افزود: پرواز امروز صبح شرکت قشم ایر به شماره 1213 از اهواز به مقصد تهران و پرواز شرکت هواپیمایی آسمان به شماره 3852 اهواز - تهران نیز به علت گرد و خاک و کاهش شعاع دید باطل شد. ملایانی اظهار کرد: پرواز امروز صبح شرکت هواپیمایی آتا به شماره 5646 اهواز - کیش نیز تا اطلاع ثانوی تاخیر دارد. به گزارش کانال اطلاع رسانی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران پرواز صبح امروزشرکت هواپیمایی کیش ایر به شماره 7104 در مسیر آبادان به تهران نیز به علت شرایط نامساعد جوی لغو شد. روز گذشته نیز این وضعیت جوی موجب تاخیر در بسیاری از پروازهای این دو فرودگاه شد.