به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۲۵ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۱۴۰۹۲۴

سازندگان «قائم مقام» تحریف‌گرند

«مصطفی ایزدی» فعال سیاسی در یادداشتی به یادداشت اخیر سازندگان مستند «قائم مقام» پاسخ داد و نوشت: همین نوشته‌ی کوتاهتان نشان می‌دهد که چقدر تحریفگر هستید و چه بی‌باکانه نسبت دروغ به دیگران می‌دهید! فیلم نامسندتان هم سر شار از این تحریفات و دروغ‌ها و البته سانسورهای فراوان است.
سازندگان «قائم مقام» تحریف‌گرند
گروه سیاسی: «مصطفی ایزدی» فعال سیاسی در یادداشتی به یادداشت اخیر سازندگان مستند «قائم مقام» که درباره‌ی زندگی آیت الله منتظری است، پاسخی صریح داد و آنها را سانسورچی خواند. متن ارسالی آقای ایزدی به انصاف نیوز در پی می‌آید:
سلام جناب فرج الهی عزیز. بنده چون نمی‌توانم در کانال تلگرامی مستند قائم مقام، جواب نوشته‌هایی که علیه بنده پست می‌شود را بدهم، مجبورم از طریق تلگرام شخصی جنابعالی که پژوهشگر و نویسنده فیلم هستید، پاسخ نوسندگان آن مطالب را بدهم. در آخرین نوشته از این دست، به ناروا نوشته‌اند: «اول این که ایشان (مصطفی ایزدی) ای پاسخ مستدل به روایت قائم مقام، منزل به منزل و دفتر به دفتر راه افتاده‌اند تا افراد را راضی کنند که که مصاحبه‌هاشان از مستند سانسور شود و بیرون نیاید».
ادامه‌ی دو مطلب قبلی. اولاً: بنده یک تحلیل مفصل محتوایی از فیلم را که افشاگرانه هم هست، دو سه روز بعد از دیدن فیلم برای یک ماهنامه نوشته‌ام و تقدیمشان کرده‌ام، اما چون آن ماهنامه هنوز روی کیسوسک‌ها قرار نگرفته است، اخلاقاً نمی‌توانم آن را پیش از انتشار آن مجله، منتشر کنم. به محض انتشار آن مجله، تحلیلم را در فضای مجازی منتشر می‌کنم و امیدوارم شما هم از افکار عمومی نترسید و آن را از طریق کانال اختصاصی فیلم منتشر کنید. خوشبختانه همین نوشته‌ی کوتاهتان نشان می‌دهد که چقدر تحریفگر هستید و چه بی باکانه نسبت دروغ به دیگران می‌دهید!
فیلم نامسندتان هم سر شار از این تحریفات و دروغ‌ها و البته سانسورهای فراوان است.
۱ – بنده چند ماه قبل، از دوستانم که با حاج آقا ناطق در ارتباط هستند خواسته بودند که از ایشان برای من تقاضای وقت ملاقات کنند. اتفاقاً بعد از اکران فیلم خدمتشان رسیدم. شخص حاج آقا در این دیدار موضوع فیلم را همراه همان گلایه‌ها که من نوشته‌ام و با اجازه‌ی ایشان رسانه‌ای کردم، مطرح کردند. در حین بیان گلایه‌هایشان گفتند که بخشی از این گلایه را به خود سازندگان فیلم هم گفته‌ام.
۲ – به جز همین دیدار که آغازش هیچ ربطی به فیلم شما نداشت، قدم به منزل یا دفتر هیچ یک از مخالفان آیت الله منتظری که آنان را در فیلم ظاهر کرده‌اید، نگذاشته‌ام و نخواهم گذاشت، چون آنان را قبول ندارم و اعتنائی هم به آنان نمی‌کنم. ضمناً بنده از آقای ناطق که برایشان احترام ویژه‌ای قائلم و ایشان هم به من لطف دارند، هرگز نخواستم که ایشان بروند حرف‌هایشان را پس بگیرند. خودشان گفتند دست اندرکاران فیلم به دلیل گلایه‌هایی که کرده‌ام قرار است فردا بیایند و با من مصاحبه کنند. و شما هم رفتید و عکس یادگاریتان با ایشان را منتشر کردید.
۳ – اگر توانستید اعلام کنید که من به جز دیدار با حاج آقا ناطق با کس دیگری هم صحبت کرده‌ام، کتباً می‌نویسم که شما نه تحریفگر هستید و نه دروغگو و نه خدای سانسور.
۴ – تعریف و تمجید آقای ناطق از فیلم شما معنی‌اش این نیست که صد درصد فیلم شما را قبول دارد، همچنان که در همین مصاحبه پیشنهادات و انتقادات خود درباره‌ی فیلم را هم بیان کرده‌اند. آن چه من در یادداشت دیدار با حاج آقا ناطق نوری نوشته‌ام، درست و صادقانه است.
۵ – نوشته‌اید: «جریان نزدیک به آیت الله منتظری سال‌ها تلاش کرده‌اند درهای آرشیو را ببندند…» ظاهراً شما خبر ندارید که ۶ ماه پیش فرزند آیت الله یک فایل صوتی از آن مرحوم را از آرشیو بیرون آوردند و دوستان شما چه برخوردی با ایشان کردند؟ گرفتند، بردند، محاکمه کردند و حکم چندین سال زندان برای آقازاده آیت الله منتظری که از فضلای حوزه علمیه می‌باشد، نوشتند. مثل این که در فضای سیاسی کشور نیستید؟ شما می‌توانید به پشتوانه‌ی مراکز شبه نظامی وابسته‌ی یکی از نیروهای نظامی، فیلمتان را سراسر ایران نشان دهید، اما با انتشار یک مورد آرشیوی از فقیه عالیقدر به شدت برخورد می‌شود. در نهایت هم محاکمه کنندگان دستور می‌دهند که دیگر حق ندارید در آرشیوتان را باز کنید. آن گاه توقع دارید کسی یارای مقابله با شما را داشته باشد و هزینه‌های سنگین نپردازد؟ واقعاً این گونه فکر می‌کنید؟
۶ – نوشته‌اید: مصطفی ایزدی اعتراف کرده… که در حال رفت و آمد و فضا سازی ذهنی برای مسوولان و شخصیت‌های مختلف است، چون به آقای ناطق نوری گفته است در این فیلم علاوه بر آیت الله منتظری، شما و آقای هاشمی رفسنجانی را هم تخریب کرده‌اند. (نقل به مضمون). این نظر بنده و خیلی از تماشاگران فیلم مستند قائم مقام است که معتقدند در پشت این فیلم کسانی محتوا را تدارک دیده‌اند که از مخالفان چهره‌های معتدل و محبوب هستند. اعلام این نظر چه فضاسازی برای دیگران است؟ ما اختیار این را نداریم که نظرمان را درباره‌ی محتوای فیلم به دیگران بگوییم؟ ضمناً بدانید که بنده آن قدر بیکار نیستم که راه بیفتم بروم این طرف و آن طرف که فضاسازی کنم. من حرف‌ها و نظراتم را در رسانه‌های مکتوب و مجازی منتشر می‌کنم. نتیجه: همین نقدی که بر رفتار بنده نوشته‌اید، نشان داده‌اید که چه آدم‌های تحریفگر تهمت زننده و سانسورچی هستید. حرف ما هم برای مردم همین بود که خوشبختانه شما با این نوشته‌تان دلیل ناروایی فیلمتان را آورده‌اید. آفتاب آمد دلیل آفتاب.