به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۲۷ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۱۴۰۹۸۵
داعش، روسیه، یمن، اردوغان و یک مرتبه مهدی طارمی!

روحانی حالا به خیلی‌ها بدهکار است

محمد سررشته داری- روزنامه بهار
اینکه در دیدار بین حسن روحانی و اردوغان وسط آنهمه موضوع مهم منطقه‌ای و میان انتقادهای فراوان مردم از روحانی بابت عدم وصول وعده‌ها کار به مهدی طارمی رسیده که از دید فیفا متخلف بوده، جای  سوال بسیار بزرگی باقی می‌گذارد به ویژه آنکه این کار دفاع از متخلف بوده و نه دفاع از حق!
تیتر اول دو روز قبل روزنامه بهار صادقانه‌ترین و به نوعی درست ترین حرف این روزهای جامعه ای بود که از روحانی توقع بیشتری داشتند، آنها توقع آزادی اجتماعی بیشتر مطابق وعده‌های دکتر داشتند، آنها توقع نداشتند نان گران شود، مردم توقع داشتند که در دور دوم مدیریت دولت تدبیر و امید کلید درست تر ساخته شود و دلار قیمتش پایین بیاید و فرجامِ برجام بهتر باشد و اثر گذارتر، مردم انتظار داشتند برای اولین بار طی سه دهه گذشته قیمت‌ها بالا نرود، بنزین گران نشود، عوارض خروجی رشد غریبی نداشته باشد و برخی در دولت، محل گردشگری انسان‌ها را تعیین نکنند و نگویند مردم به جای خروج از کشور در ایران خودمان بچرخند آن هم در حالی که هتل‌ها در داخل کشور سه برابر هتل‌های استاندارد در دنیا قیمت دارند.
مردم توقع ارتباط بهتر با دنیا داشتند و حتی توقع‌های دیگری هم در مورد برخی مسائل سیاسی تر مثل حصر و ارگان‌های خاص داشتند که حالا پرچم نقد را برای انجام نشدن توقع هایشان بالا برده اند.
اینها را ننوشتیم تا یک مطلب سیاسی بنویسیم بلکه نوشتیم تا برسیم به یک موضوع اجتماعی - ورزشی.
دیروز برخی هواداران استقلال به پیج دکتر روحانی سرک کشیدند و انتقادهایی را بابت ورود دکتر در دیدار با اردوغان به ماجرای طارمی مطرح کردند، ابتدا باید برای خود هواداران استقلال این نکته تفهیم شود و بعد به باقی ماجرا رسید که در استقلال هم قرارداد جعلی وجود دارد و نمونه اش اینست:
جعل امضا در باشگاه استقلال با اطلاع مدیر عامل!
معاون پیشین پشتیبانی آکادمی باشگاه استقلال در تاریخ 8 شهریور امسال درباره جعل امضای رضا افتخاری، مدیرعامل باشگاه استقلال در زمان حضور او در کلمبیا برای مسابقات جام جهانی فوتسال اعلام کرد: به من اطلاع دادند بدون اطلاع اکبرپور، سرمربی تیم جوانان استقلال، بازیکنی به نام صمدایی در فهرست تیم جوانان قرار داده شده است. صادق ورمزیار، سرپرست آکادمی استقلال نام صمدایی را در هیئت فوتبال ثبت کرده بود.
صفری گفت: 4 قرارداد دیگر هم به این صورت بسته شده است. افتخاری از من درخواست کرد تا این موضوع مسکوت بماند تا رفتار ورمزیار را به شکل ویژه ای پیگیری کند. در زمان حضور افتخاری در کلمبیا، ورمزیار قراردادی را به من تحویل داد و درخواست کرد تا آن را در هیئت فوتبال ثبت کنم اما این قرارداد را به سلطانی نماینده باشگاه استقلال رساندم. او افزود:جالب است که قرارداد جدید هم بدون امضای افتخاری و با مهر جعلی تنظیم شده بود. در آن زمان هم مدیرعامل باشگاه قول رسیدگی داد اما  شهاب جهانیان، رئیس سابق هیئت مدیره و محسن بزرگی، وکیل باشگاه به دلیل ارتباط نزدیکی که با ورمزیار داشتند مانع از رسیدگی به این قراردادها شدند.
این مطلب را از خبرنگاران جوان نقل کردیم تا بدانند و بدانید که بحث آبی و قرمز نیست یک موضوع کاملا اجتماعی و فرهنگی و ورزشی است.
فیفا طارمی و پرسپولیس را متخلف دانست!
فیفا در مورد پرونده طارمی چنین حکم اولیه ای صادر کرده بود: «باشگاه پرسپولیس در بازگشت مهدی طارمی از ترکیه اقدام به عقد قرارداد با وی کرده و با توجه به اینکه اعلام رسمی این قرارداد در وبسایت باشگاه، تاریخی پس از قرارداد با ریزه اسپور دارد، از نظر فیفا تحریک کننده طارمی و عامل جدایی وی از این تیم ترکیه‌ای شناخته شده است. مدیران پرسپولیس ادعا می‌کنند با مهدی طارمی در دو تاریخ مختلف توافق کرده و حتی قراردادی با او امضا کرده‌اند و تنها اعلام عقد قرارداد با وی به تاریخ بازگشت از ترکیه موکول شده است. مدیران پرسپولیس اولین قرارداد با مهدی طارمی را در تاریخ 24 فروردین 94 و پس از دربی منعقد کردند و این مدرک در تجدیدنظر به فیفا ارسال خواهد شد.»
در ادامه فیفا پرسپولیس و طارمی را مقصر شناخت و نه تنها به سود ریزه اسپور رای داد بلکه هم پرسپولیس و هم طارمی را مقصر شناخت. این یعنی آنکه پرسپولیس و طارمی کار غیر قانونی انجام داده اند و خلاف کرده اند.
حالا به ابتدای متن برمیگردیم و از آقای روحانی می‌پرسیم، وسط اینهمه انتقاد و آنهمه بگیر و ببند و این سیل دلخوری اصلاح طلب‌ها از اصلاحاتی که انجام نشده، رسیدگی به پرونده طارمی و پرسپولیس که خلافکار هم بوده اند لازم بود؟ مهم بود؟ انتقادی نباید داشته باشد؟
دفاع آقای روحانی از متخلف؟
از موضوع توقع مردم برای رسیدگی به مسائل مهم تر که رد شویم می‌رسیم به این موضوع که اصالتا آیا روحانی باید از متخلف‌ها در  باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال دفاع کند؟
تاثیر فرهنگی این موضوع در جامعه چیست آیا جوان‌ها متوجه تخلف پرسپولیس و طارمی نمی‌شوند و پادر میانی  رئیس جمهور را برای بخشودگی این متخلفان فراموش می‌کنند؟
 تاثیر پذیری آنها چیست؟ تخلف کنند و در انتظار ریش سفیدی بزرگتر‌ها بمانند؟ این کار آقای روحانی نقد‌های زیادی داشت که البته استقلالی‌ها گوشه ای از آن را به نمایش گذاشتند و دیگر باشگاه‌های لیگ برتری هم حالا از روحانی توقع دارند. توقعی به جا که روحانی نمی‌داند کجا و چگونه و با کدام ترازو آن را باید به دیگر تیم‌ها هدیه کند تا ترازوی عدالت را برقرار کند.
روحانی بابت این موضوع دیروز تحت فشار قرار گرفت و حالا مجبور است در جایی دیگر این موضوع را برای هواداران استقلال و سپاهان و ... جبران کند که کارش را سخت تر می‌کند اما اگر چنین هم کند قاعدتا موضوع فرهنگی به جا مانده از آن یعنی دفاع از متخلف به جای خود باقی می‌ماند.
از داعش و روسیه و یمن و تجارت با پول ملی تا ... مهدی طارمی!
در دیدار با اردوغان این بحث‌ها در گرفته است:«رییس جمهور توسعه همکاری‌های بانکی ایران و ترکیه بویژه در زمینه تجارت با پول ملی دو کشور را در گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی مورد اشاره قرار داد و از جمله بر ضرورت تشکیل پنجره واحد و فعالیت تمام وقت گمرکات دو کشور در این زمینه نیز تاکید کرد.روحانی با اشاره به اهمیت ادامه روند همکاری‌ها و رایزنی‌های ایران، روسیه و ترکیه در راستای حل وفصل مسائل منطقه ای بویژه در موضوع سوریه، گفت: اجلاس امروز سه جانبه سران سه کشور در سوچی، نقش مهمی در توسعه و تقویت صلح و ثبات پایدار در سوریه و منطقه دارد.رییس جمهور با بیان اینکه باید تلاش‌ها و رایزنی‌های سه جانبه و بین المللی درباره حل و فصل سیاسی بحران سوریه ادامه پیدا کند، چراکه هنوز نگرانی‌هایی در این راستا وجود دارد، خاطرنشان کرد: امروز پایه‌های اصلی داعش در سوریه و عراق فروریخته است، اما هنوز تا محو کامل تروریسم از منطقه فاصله داریم.روحانی با اشاره به رایزنی‌های ایران و ترکیه درباره مسائل مختلف منطقه از جمله در عراق و یمن نیز اظهار داشت: ایران و ترکیه باید برای تحقق اهداف مشترک خود بویژه برقراری صلح و ثبات پایدار در منطقه مناسبات و همکاری‌های خود را افزایش دهند.رییس جمهور افزود: دیدارها و رایزنی‌های مقامات ارشد نظامی ایران و ترکیه نقش مهمی در توسعه روابط دو کشور داشته است.»
حال اینکه چگونه وسط اینهمه موضوع مهم کار به مهدی طارمی کشیده و این موضوع مطرح شده خودش جای سوال بسیار مهمی دارد. به راستی چه شد که گفتگو از داعش به طارمی رسید؟
برچسب ها: روحانی اردوغان