به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۲۸ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۱۴۱۰۲۰
وزير خارجه فرانسه:

موشک‌هاي ايران را بايد بررسي کرد

گروه بين الملل: وزير خارجه فرانسه گفت: در سفر به ايران درباره موشک بالستيک، حضور منطقه اي ايران و نگراني هاي ايجاد شده با ايراني ها گفتگو مي کنم.
به گزارش شبکه فرانس 24، ژان ايو لودريان پس از ديدار با رکس تيلرسون همتاي آمريکايي اش در واشنگتن مدعي شد: در سفر به ايران درباره موشک بالستيک، حضور منطقه اي ايران و نگراني هاي ايجاد شده با ايراني ها گفتگو مي کنم. وزير امور خارجه فرانسه گفت: موضوع موشک هاي بالستيک هيچوقت بخشي از توافق وين نبوده است. ما اين را قبلا گفته ايم. اما اين بدان معنا هم نيست که يک موضوع فرعي است. بلکه برعکس بايد موضوع موشک هاي بالستيک ايران را به طور جداگانه مورد بررسي قرار داد و اگر خطر آن محرز شد تحريم هاي جداگانه اي را براي ايران در نظر گرفت.
 
وي مدعي شد: در حال حاضر در موضوع ايران سه مساله داريم. يکي گفتگو درباره مسايل هسته اي، ديگري درباره موشک هاي بالستيک ايران و موضوع سوم نيز به اراده سلطه طلبي ايران در کل منطقه مربوط مي شود که همه را نگران کرده است. لودريان ادامه داد اين نگراني هايي است که بايد با ايراني ها در ميان گذاشت. زيرا قابل قبول نيست که ايران اينگونه عمل کند. ژان - ايو لودريان در ادامه اين مصاحبه که در حاشيه سفر به آمريکا با رسانه هاي فرانسوي انجام مي داد در پاسخ به اين سوال که آيا طبق برنامه به ايران سفر خواهد کرد يا نه، گفت: بله به ايران مي روم و در اين مورد ابهامي وجود ندارد. اين موضعي که اعلام کردم موضع ما و البته آمريکاست. وي در پاسخ به اين سوال که چه زماني به ايران مي رود، گفت: به زودي.