به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۱۴۱۰۴
در نطق میان‌دستور:

مطهری: چشم فتنه خوارج قم را باید درآورد

گروه سياسي: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر لزوم قرائت گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم در صحن علنی مجلس گفت: امروز چشم فتنه قم باید درآورده شود.
مطهری: چشم فتنه خوارج قم را باید درآورد
علی مطهری در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز (ششم مرداد) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) تصریح کرد: همه می‌دانیم که خوارج دشمن شماره یک حضرت علی (ع) بودند و ایشان به دست این گروه به شهادت رسید. نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس افزود: روش آن حضرت در برخورد با خوارج در زمان حکومتش باید برای ما درس باشد. خوارج به طور علنی با حضرت علی مخالفت می‌کردند و گاهی خطبه آن حضرت را قطع و به او انتقاد می‌نمودند. علی (ع) خوارج را از حقوق اجتماعی‌شان محروم نکرد و حقوق آنها را از بیت‌المال قطع نکرد و با آنان همانند سایر مردم رفتار می‌کرد تا زمانی که دست به شمشیر بردند و مزاحم امنیت جامعه شدند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیروی شهید مطهری از سیره حضرت علی (ع) در برخورد با خوارج تصریح کرد: آن معلم شهید نحوه برخورد حضرت علی با خوارج را به دموکراسی علی تعبیر می‌کند؛ اکنون ما برخی زندانیان سیاسی داریم که به صرف انتقاد از حکومت در زندان به سر می‌برند. این امر با سیره امام علی (ع) سازگار نیست و لازم قوه قضاییه بدون اعتنا به فشارهای مقام‌های امنیتی آنها را آزاد کند. مطهری ادامه داد: انتخابات ریاست‌جمهوری با استفاده از تجربیات انتخابات سال ۸۸ به خوبی برگزار شد. نقطه آغاز فتنه ۸۸ آنجا بود که عده‌ای به‌اصطلاح ولایتمدار راه افتادند و گفتند نظر آقا به احمدی‌نژاد است و جامعه را دوقطبی کردند. اما در انتخابات اخیر رهبر گرامی این راه آسیب را بستند و چند بار فرمودند نظر من را هیچ کس حتی اعضای خانواده‌ام نمی‌دانند و در روز رای‌گیری بر حفظ امانت مردم تاکید ویژه کردند. ایشان به برخی نهادهای نظامی چند بار توصیه اکید فرمودند که در انتخابات دخالت نکنند. نتیجه انتخابات هم بر خلاف سال ۸۸ که ساعت ۱۰ شب زمانی که هنوز برخی حوزه‌ها در حال شمارش آرا بودند اعلام شد با تأنی و به مرور اعلام گردید و نتیجه هیجان طبیعی انتخابات به تدریج فروکش کرد. این موارد باعث شد که انتخابات متمایز از انتخابات ۸۸ باشد.

وی همچنین در مورد نتیجه انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری افزود: پیروزی گفتمان اعتدال در انتخابات اخیر پیام‌ها و عبرت‌های زیادی برای کسانی داشت که در ۸ سال اخیر راه افراط و حذف نیروهای اصیل انقلاب را پیمودند و باعث شدند ۴ سال تمام آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی به وسیله رسانه‌های مختلف تخریب شوند و حتی یک دقیقه فرصت دفاع به آنها داده نشود و آنگاه کاندیدای مورد نظر مشخص شود بسیار پرمعنی و حاکی از رشد سیاسی مردم ماست.

مطهری ادامه داد: گفتمان افراط ۴ میلیون رای بیشتر نداشت اما می‌بینیم که سر و صدای افراطیون از همه بیشتر است و برای دولت آینده تعیین تکلیف می‌کند. گویی پیروزی انتخابات بوده‌اند. پیروز انتخابات واقعی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اصلاح‌طلبان معتدل و اصولگرایان معتدل بوده‌اندکه بر خلاف القای افراطی‌ها دیواری میان آنها نیست و حلقه اعتدال آنها را به یکدیگر پیوند داده است.
این نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در مورد تعامل مجلس با دولت آینده تصریح کرد: مجلس باید به انتخاب مردم احترام بگذارد و سعی کند با بهانه‌های واهی مانند ارتباط با فتنه‌گران، وزرای کابینه را به رئیس‌جمهور منتخب تحمیل نکند.

مطهری خطاب به اصولگرایان تندرو گفت: به جای مصادره انتخاب مردم بهتر است به آسیب‌شناسی گفتمان خود بپردازند و برداشت خود را اصل ولایت فقیه که آن را مرادف با تعطیل عقل و ترک اظهار نظر آزاد و هرگونه ابداع و ابتکار و اقدام برای اصلاح امور، تفسیر می‌کنند و برداشت خود از آزادی بیان را که بسیار ذیق تفسیر می‌کنند و برداشت خود از مساله حفظ نظام که گاهی استفاده از وسیله نامشروع را نیز در این راه مجاز می‌شمارند، اصلاح کنند و به موازات دفاع از نظام، دفاع از حقوق مردم را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

وی در مورد دولت دهم تصریح کرد: این دولت در حال کنار رفتن و دولت یازدهم در آستانه استقرار است. و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند خوب است دولت آینده نقاط قوت دولت فعلی را داشته باشد و نقاط ضعف آن را دارا نباشد. از نقاط قوت دولت فعلی تحرک و سرکشی به همه نقاط و داشتن صلابت در برابر تکبر و زورگویی غربی‌ها، توجه به توده مردم و زنده کردن بخشی از شعارهای اولیه انقلاب است گرچه این دولت بخش دیگری از شعارهای انقلاب خصوصا اخلاق و فرهنگ را می‌راند اما نقاط ضعف این دولت که دولت آینده باید از آن بری باشد، بسیار زیاد است.

مطهری در تشریح نقاط ضعف دولت دهم که دولت آینده باید از آنها دور باشد، ادامه داد: اولین آنها این بود که رئیس‌جمهور فکر می‌کرد چون مردم به او رای داده‌اند باید همه نظرات او در حوزه سیاست خارجه و فرهنگ و اجتماع اجرا شود. غافل از اینکه رئیس‌جمهور مجری قانون و سیاست‌های کلی نظام و مصوبات مجلس است نه مجری نظریات خود. شاهد بودیم که بیشترین قانون‌شکنی‌ها در این دولت اتفاق افتاد تا جایی که رئیس‌جمهور به صراحت اعلام می‌کرد که فلان قانون را اجرا نمی‌کند و این یعنی استبداد که در مقابل آن مجلس متاسفانه به وظیفه خود به خوبی عمل نکرد. نقطه ضعف دیگر این دولت عدم انضباط مالی بود که تذکرات دیوان محاسبات گواه آن است. همچنین معضل دیگر نگاه خاص فرهنگی این دولت بود که در این دولت مکتب ایران به جای مکتب اسلام توسط آقای مشایی مطرح شد و رئیس‌جمهور به شدت از آن حمایت کرد که این نوعی تلاش برای بازگشت به ایران باستان و ایران پیش از اسلام بود که با مخالفت علمای اسلام و شخصیت‌های ابتر بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: این دولت وظیفه خود در امر به معروف و نهی از منکر را که مستلزم اجماع فقهاست قبول نداشت لذا اموری مانند پوشش اسلامی در این دولت که با عنوان حزب‌اللهی بر سر کار آمده بود، انحطاط پیدا کرد. ضعف محتوای فیلم‌های سینمایی و نبود اراده برای مبارزه با مظاهر غربی و کم‌توجهی به ترویج سبک زندگی اسلامی از دیگر نواقصی بود که در دولت نهم و دهم انجام شد و دولت جدید باید از آنها بر حذر باشد.

مطهری خطاب به رئیس‌جمهور منتخب تاکید کرد: از شما می‌خواهم به شعارهای خود از جمله دفاع از حقوق ملت و اجرای قانون اساسی پایبند باشید و اکنون که با انتخابات اخیر آشتی ملی تحقق یافته است، بجاست که آثار بحران سال ۸۸ محو شود و زندانیان سیاسی که اکثر آنها جرمی جز انتقاد نداشتند، آزاد شوند و تکلیف آقایان موسوی و کروبی نیز روشن شود و اگر این دو نفر باید عذرخواهی کنند، آیا نیازی به عذرخواهی آقای احمدی‌نژاد که هیزم فتنه را با مناظره و رفتارهای خود فراهم آورد، نیست؟ حداقل این است که به آنها اجازه دفاع از خود داده شود.

وی یادآور شد: دولت فعلی در آخرین روزهای حیات خود تعهداتی را برای دولت جدید در واگذاری‌ها در مناطق آزاد و واگذاری‌ها به صدا و سیما ایجاد کرده است از رئیس‌جمهور محترم می‌خواهم که به این روند خاتمه دهد. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: قرائت گزارش فتنه ۲۲ بهمن قم برکاتی خواهد داشت از جمله شناسایی یک فرقه مذهبی در قم که سال‌ها حمله به بیوت مراجع تقلید انسان‌های آزاده و حر و برهم زدن جلسات سخنرانی از طریق تحریک جوانان انقلابی فعال است و به تعبیر شهید آیت‌الله مطهری شعارهای خوارج مرده است اما روح خارجی‌گری همچنان در بطن برخی حلول کرده است. علی (ع) در مورد خوارج فرمود: فتنه خوارج همچون بیماری حاری در حال سرایت کردن به جامعه مسلمین بود که من بودم که چشم فتنه را درآوردم و جز من احدی جرات این کار را نداشت. امروز نیز ما باید چشم این فتنه را دربیاوریم.

گوگول
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۳:۰۸
در زمان های قدیم مگر چشم فتنه را امام علی (ع) در نیاورد؟
حضرت علی (ع) هیچ گاه حامی خوارج نبود. خودش جلودار نبرد بر علیه خوارج شد!! (97486)
امیر
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۵:۳۷
این اقایون پر سر و صدا واقعا همه رو شاکی کردند ما تو قم حتی به 1 نفر از اینا چه تو مجلس چه تو شورای شهر رای ندادیم ولی وقتی زور و قدرت داشته باشند کاریشون نمیشه کرد (97606)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۳:۰۹
دراین روزهای پرفیض ورحمت درود ملت ایران نثارروح بلند شهید مطهری وفرزند آزاده وبرومندش علی مطهری که صدایش صدای واقعی ملت ایران است (97487)
. . .
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۳:۳۳
انصافا از پسر استاد مطهری هم همین انتظار را داریم
کاش این مجلس 10 تا نماینده شجاع مثل مطهری داشت
درود بر اعتدال و اصلاحات (97507)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۳:۳۶
واقعا دل شیر داره این آقای مطهري !!!!! (97510)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۵:۰۱
به نظر من باید به برادران لاریجانی هم بی حرمتی می شد تا آقایان متوجه بشوند که نیروهای خود سر در این مدت چه بلایی سر بزرگان و علما از جمله آیات الله جوادی آملی در نماز جمعه ای که شعارهای نیروهای خودسر باعث استعفای ایشان از امامت جمعه شد آورده اند. (97570)
حديث
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۵:۲۷
اقاي مطهري با همه وجودم ازتون مي خوام در راه ازادي زندانيهاي سياسي تلاش كنيد و نذاريد جوانيشون ازبين بره به خاطره عقيدشون عاجزانه مي خوام به بركت اين ماه عزيز اين عزيزان رو به خونوادهاشون برگردونيد تا همه عمر براي سلامتيتون دعا كنيم و ..... (97599)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۷:۳۰
وقتی داشته صحبت می کرده کوچک زاده و حسینیان و رسایی کجا بودند؟؟ (97697)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۳:۳۹
ما قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروس رو !!!! (97514)
مسلمان ایرانی اصلاح طلب منصف
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۴:۵۵
دوست عزیز .من خودم یک اصلاح طلب هستم ولی آقای مطهری در این 8 سال فضای بسته امنیتی و جو دروغ و بد اخلاقی ها حرف حق حرف اصلاح طلبان را به خوبی زده است مگر اصلاحات غیر از این چه میخواهند اصلاح جامعه اسلامی به سمت بهبود.و اینکه شخصیت سالمی نیز دارند درود بر شرف شان البته از پسر شهید مطهری کمتر از این انتظار نمیرود (97566)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۵:۱۸
من به عنوان یک اصلاح طلب برام مهم گفتمان اصلاح طلبی هستش که اقای مطهری داره خوب بیان می کنه در مورد مسائل فرهنگی هم دوستان نظراتی افراطی نسبت به اقای مطهری گذاشتند.. من همون موقع هم گفتم نباید به عقاید شخصی که تو این 4 سال مخصوصا جلوی دولت احمدی نژآد وایساد اونجوری قضاوت بشه یادمون نره دولت روحانی به امثال مطهری برای رای گیری کابینه نیاز داره... (97589)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۵:۵۲
دم خروس؟ (97617)
خروس
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۲۱:۱۵
دم خروس (97827)
بدمک
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۲۱:۱۷
مطهری تو مسایل سیاسی خوبه ولی اصلا به درد وزیر ارشاد نمیخوره (97828)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۳:۴۰
اقای مطهری با تمام ایراداتی که بهشون وارده شخصیتی قابل احترام هستند. (97515)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۵:۲۲
این آزاد اندیشی مطهری در امور سیاسی در نهایت موجب معتدل شدن رویکرد فرهنگی او خواهد شد بباورید! (97594)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۳:۴۰
این مطهری اصلاح طلب ها رو دیوونه کرده ، یه روزی ضدشون حرف می زنه میان فحش و ناسزا می دن بهش دوباره به نفعشون میگه ،میگن این بهترین و شریفترین اصولگراست !!!! (97517)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۴:۵۱
اتفاقا این اصولگرایان افراطی هستند که تحمل امثال مطهری را ندارند و از دست او خودزنی می کنند..... (97563)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۹:۱۳
پس یه نگاه به مواضع کاربرای افراطی همین سایت بنداز و ببین راجع به دفاع مطهری از حجاب (!)چه فحش های نصیبش کردن . (97776)
حديث
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۵:۲۰
نه ايشون هم اعتدال گراست و به موقع نظراتشون رو ميگن گاهي اينوري ها خوششون مياد گاهي اونوري ها اينه كه بعضي افكارش براي ما خوش ايند نيست بعضي هاش براي اونها ولي مهم اينه كه جيره خور كسي نيست و به موقع حرفشو ميزنه (97592)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۵:۵۳
کی ضد اصلاح طلب ها حرف زده؟

ایشون راجع به مسائل فرهنگی با اصلاح طلب ها اختلاف نظر داره این هم چیز پنهونی نیست (97618)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۳:۵۰
درود بر علی مطهری واقعا تو مسائل سیاسی یک ازاده به تمام معناست کاش در مسائل فرهنگی هم مث سیاست واقع بین بودند
به امید روزای بهتر (97521)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۳:۵۵
سلام و درود بر آزاداندیش ترن نماینده مجلس نهم. . . . (97526)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۳:۵۸
خوب بود اين گفته مطهري را برجسته تر مي كرديد كه گفت: اجازه بدهيد موسوي و كروبي از خود دفاع مي كردند. (97529)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۵:۵۳
برجسته تر کردن همانا فیلتر شدن همان (97619)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۴:۰۴
اول درووود میفرستم.شعارهای جالبی نطق کرده اید..به نظر من جز شعار چیزی نبود.
این اقایون اگه میخواستند فرصت دفاع بدهند. دیگر زندان نمیفرستادن.
و... خیلی حرفهایی که اگه بنویسم بازهم مدیر یت سایت اجازه انتشارشو نمیدن..
از مدیریت سایت ناراحت نیستم.مشکل کرسی های ازاد اندیشی است که وجود ندارد..اگه بود لا اقل برای یک بار هم که شده میتوانستیم حرفهایمان را بزنیم..هرچند که ....
یاعلی. (97532)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۶:۰۹
اون اقایونی که فرصت دفاع ندادن چه ربطی به مطهری دارن؟

این عینک سیاه بینتون رو بردارید جای دوری نمیره (97642)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۷:۲۷
به این حرفا می گن انتقاد نه شعار ، شعار کسی میده که بتونه اونارو محقق کنه ولی انجام نمی ده یا کسی که می خواد رای چیزی جمع کنه و... کلا اینا انتقاد از وضع موجود بود. (97692)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۴:۱۱
علی آقا نکنه شما هم بدنبال وزارت تو دولت حسن کلید هستی ... (97534)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۶:۱۰
قبل از انتخاب جناب روحانی ایشون این حرف هارو میزدن شما خواب تشریف داشتین اون زمان ها (97644)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۶:۱۶
آقای مرادی سحرگاه 19 رمضان است برو به مسجد کوفه ! (97649)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۷:۲۹
شما که اینجوری آقای روحانی صدا می کنید ، به آقای احمدی نژاد چی می گفتید؟ معجزه ....- سردار تهمت ( آخ ببخشید شهید تهمت ! ) - و ...؟ (97695)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۸:۰۰
وای چقدر اینا بامزن.اصن مردم از خنده...یه طیف سیاسی یکی از یکی خوشمزه تر (97722)
!!!
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۴:۱۷
واقعا باید خدا رو برای داشتن چنین نماینده فهیم و نترسی در بین اون همه افراطی شکر کرد. (97540)
ح د ي ث
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۵:۲۴
واقعا موافقم افكارشون محترمه چه به ضرر باشه يا نفع ولي اينكه جيره خوركسي نيستن و از كسي نمي ترسن يه دنيا مي ارزه (97597)
بي تعارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۴:۲۰
با همه صحبتهاي ايشان جز بخشي كه مربوط به تندرويي در پوشش مردم ميشه موافقم . نبايد فراموش كرد كه محدوده اين موضوع و نحوه برخورد با آن نيز در قانون اساسي كاملا مشخص است پس اگر قرار بر اجراي دقيق قانون اساسي توسط دولت يازدهم باشه كسي حق وارد شدن به مسائل شخصي ديگران را در هر جا و به هر شكل نخواهد داشت از اين رو ايشان نميتونه خواسته ايي بيش از آنچه در قانون آمده داشته باشه . (97541)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۲۲:۳۳
تو کی هستی که موافق باشی یا نباشی ، حجاب حکم اسلام و سفارش شهداست ، وقتی جد شما رضا خان نتونست کاری کنه ، شما که دیگه جای خود دارد. (97845)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۴:۲۳
خدا حفظت کند. خدا پدرت را بیامرزد و مقام رفیع دهد. خدا از شیعیان خاص امیرالمومنین علی (ع) قرار دارد. دست علی (ع) نگهدارت. (97543)
حمید
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۵:۵۴
در مجلسی که فقط احسنت احسنت میکنن ظهور همچین مردی که واقعآ نماینده ملت است غنیمت است. (97621)
sasan
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۶:۰۴
درود بر حر زمان . شیر مرد دوران . علی مطهری (97637)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۶:۰۴
خداروشكر روحاني رئيس جمهور شد وگرنه اين مطهري اين همه حرفشو چطوري مي خواست بزنه!!بنده خدا مثل اينكه خيلي حرف داره از 24 خرداد به اين ور هرروز تيتر خبر خبرگزاريها هست!!خدا قوت ميگم ميخواي بيا جاتو با روحاني عوض كن!!گمونم تب قدرت درشما خيلي تندتره (97638)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۷:۲۱
ایول مطهری (97688)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۷:۲۳
دمت گرم
"گفتمان افراط ۴ میلیون رای بیشتر نداشت اما می‌بینیم که سر و صدای افراطیون از همه بیشتر است و برای دولت آینده تعیین تکلیف می‌کند." (97690)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۷:۴۶
ایشون بهتره اول باخودشون کنار بیان بحران 88 درسته یا فتنه 88!!!!!
در حال حاضر یکی به میخ میزنند و یکی به نعل و این با منش آزاده گی همخوانی ندارد. (97709)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۹:۳۳
از اینجا به بعد یعنی درود بر شرفت و حلالت حقوقی که از مجلس گرفتی "از شما می‌خواهم به شعارهای خود از جمله دفاع از حقوق ملت و اجرای قانون اساسی پایبند باشید و اکنون که با انتخابات اخیر آشتی ملی تحقق یافته است، بجاست که آثار بحران سال ۸۸ محو شود و زندانیان سیاسی که اکثر آنها جرمی جز انتقاد نداشتند، آزاد شوند و تکلیف آقایان موسوی و کروبی نیز روشن شود و اگر این دو نفر باید عذرخواهی کنند، آیا نیازی به عذرخواهی آقای احمدی‌نژاد که هیزم فتنه را با مناظره و رفتارهای خود فراهم آورد، نیست؟ حداقل این است که به آنها اجازه دفاع از خود داده شود" (97788)
محمد حسین
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۲۳:۲۶
مطهری عزیز را با تمام وجود هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ سیاسی قبول دارم... و به وجود این نیروی مخلص و آزاده افتخار می کنم. (97861)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۲۳:۳۶
درود بر نماینده ازاد اندیش علی مطهری من به عقایدش کاری ندارم ولی به منش این شخص افتخار می کنم که هیچ وقت به دنبال حذف جبهه مقابل نیست....
راستی چرا صفحه علی اقای مطهری در ویکی پدیا فیلتره؟؟؟متاسفم براشون (97864)
بنده خدا
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۲۳:۴۹
خودت یک پا تند رو هستی ! آقای کحال! (97872)