به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۰۴ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۱۴۱۲۰۷

روزنامه بهار: ما روزنامه کیهان نیستیم!

روزنامه بهار: روزنامه تندرو کیهان با کنار هم قرار دادن دو یادداشت روزهای گذشته روزنامه بهار در خصوص اظهارنظر سیدمحمد خاتمی آن را نشانه‌ای از آن دانسته است که «دستورالعمل رسیده از بالا هنوز برای بدنه چندان توجیه نشده است».در بخشی از گزارش کیهان می‌خوانیم: «از آنجا  که  تا دستور به بدنه برسد زمان می‌برد روزنامه‌های زنجیره‌ای تناقض‌گویی را ادامه می‌دهند، آنان در یک صفحه از سویی به تمجید از دستورالعمل رسیده از بالا پرداخته و هر گونه انتقادی به دولت را پروژه ناامیدسازی و نفوذ تلقی می‌کنند و از سوی دیگر و در یک بخش دیگر همان صفحه انتقادات شدیدی را متوجه دولت و سیاست‌های اقتصادی آن و هر که از خاموش شدن انتقادات سخن می‌گوید می‌سازند! . . . چنان‌که می‌بینیم دستورالعمل رسیده از بالا هنوز برای بدنه چندان  توجیه نشده است که در گرداب چنین تناقضات مهلکی نیفتند و خود را به سخره نگیرند، روزنامه مدعی اصلاحات {بهار} در یک صفحه از سویی دستورالعمل سکوت و خفقان که از بالا به بدنه ابلاغ شده است را ناشی از تیزبینی و هوشمندانه می‌داند و از سوی دیگر آن را فرافکنی و فرار از واقعیت تلقی می‌کند.»

  همانطور که روشن است برای کیهان‌نشینان انتشار دو یادداشت که از دو زاویه مختلف و حتی مخالف به یک رویداد سیاسی نگاه کرده باشند بسیار عجیب و غریب است و آن را نشانه تناقض در یک رسانه و توجیه نشدن درباره «دستورات رسیده از بالا» می‌دانند. می‌توان به «برادران» کیهانی حق داد که با سابقه مشعشع‌شان و نگاه خاصی که به فرهنگ، سیاست و رسانه دارند با مفاهیمی همچون تضارب آرا و آزادی اندیشه آشنا نباشند و تصور کنند که رسانه‌های اصلاح طلب بر اساس «دستور رسیده از بالا» منتشر می‌شوند و تمام مطالب مندرج در آن باید تایید کننده آن دستور باشد اما خوب است که اندک اندک با این مفاهیم آشنا شوند.

اینکه رسانه‌ای یک موضوع مهم روز را از زاویه‌های مختلفی مورد کنکاش قرار دهد امری طبیعی در دنیای رسانه است که این میزان متعجب شدن کیهان نشینان از آن جای تعجب دارد و نکته حائز اهمیت دیگر اینکه اهالی کیهان «قیاس به نفس» می‌کنند و در این توهم به سر می‌برند که رسانه‌های جریان میانه رو هم مانند برخی‌تریبون‌ها در انتظار «فکس پنج‌شنبه» می‌مانند تا بر اساس دستور رسیده موضوعات سخنرانی خود را آماده کنند و یا همچون رسانه‌های «زنجیره‌ای» جریان تندرو براساس دستورات رسیده از اتاق فکر واحد که به طور همزمان بخش سیاسی صداوسیما و رسانه‌های جناح تندرو را حمایت می‌کند صفحه یک و یادداشت‌های خود را منتشر کنند.مطلب آخر آنکه ما کیهان نیستیم و اگر به یک موضوع افتخار کنیم همین کیهانی نبودن‌مان است. روزنامه‌ای که از صدر تا ذیل آن، از فرهنگ تا سیاست در حال تبلیغ یک و تنها یک قرائت خاص است بیشتر از هر رسانه دیگری شایسته تعبیر «دستور رسیده از بالا» و «مسخره کردن خود» است.

۱۳۹۶/۱۰/۰۴ ۱۴:۱۲
خدایی خیلی جواب دندان شکنی بهش دادی
بنده خدا له شد
خخخخخ (356645)