به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۴۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۱۴۱۲۹

گزارش‌حادثه‌قم شايد وقتي‌ديگر قرائت شود!

گروه سياسي: در حاليكه تا صبح امروز هم عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام كرده بود قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مورد غائله ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ قم در دستور کار امروز مجلس است اما اين گزارش قرائت نشد و محمدرضا باهنر زنگ پایان جلسه علنی امروز (دوشنبه ۷ مرداد)، را رأس ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه به صدا درآورد!
گزارش‌حادثه‌قم شايد وقتي‌ديگر قرائت شود!
به گزارش بهارنيوز، با توجه به اينكه جلسه بعدی مجلس روز یکشنبه (۱۳ مرداد) ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه جهت مراسم تنفیذ رئیس جمهور برگزار می شود، گزارش مذكور در جلسه بعدي نيز قرائت نخواهد شد. جالبتر اينكه در جلسه امروز حميد رسايي (عضو پايداري و از مخالفان قرائت اين گزارش!) تذكري هم به مجلس داد!

حمید رسایی در صحن علنی با استناد به ماده ۷۹ آیین‌نامه در تذکری گفت: با قرائت این گزارش در مجلس مشکلی ندارم اما این موضوع موجب وهن تریبون مجلس می‌شود. وی افزود: یکی از همکاران در تذکری صبح امروز نسبت به یادداشت بنده در هفته نامه‌ام مطالبی را مطرح کردند و عنوان نمودند که در این یادداشت نسبت به مجلس بی‌احترامی شده است این در حالی است که این اتفاق رخ نداده است. کمیته ای از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارشی از حادثه ۲۲ بهمن قم تهیه کرد که ما در هفته نامه ۹ دی آن را نقد کردیم، در این یادداشت حتی به آن ۴ عضو محترم کمیته انتسابی تعرضی نکردیم، نقدی که با موافقت هیات رئیسه تکثیر و توزیع نیز شد.

این نماینده‌ی عضو پايداري ادامه داد: ما به خاطر انتقادات زیادی که به این گزارش وارد بود نقص خود را مطرح کردیم حتی با قرائت گزارش مشکلی نداریم هر چند که اگر قرائت شود به دلیل ضعف و تناقضات زیادش موجب وهن تریبون می‌شود، البته قاعدتا از آن کسانی که با ایما و اشاره از آنها در این گزارش یاد شده است حق پاسخ‌گویی دارند و توهینی نسبت به مجلس نداشته‌ایم.

محمدرضا باهنر رئیس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت: خوانندگان و شنوندگان باید بررسی کنند که به چه کسانی توهین شده و یا نشده و بهتر است دوستان زودتر قضاوت نکنند. نایب رئیس مجلس ادامه داد: انشاء الله گزارش به وقت در صحن علنی قرائت می‌شود که افراد می‌توانند نسبت به آن پاسخ داشته باشد و یا پاسخ‌ها را در رسانه‌ها مطرح کنند، منتهی قضاوت پیش پیش و فرار رو به جلو خیلی درست نیست.

فرسيم
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۳۸
............... ببين كيا رفتن مجلس تا از حقوق ملت دفاع كنن!! (98220)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۵۱
بله خب... بهرحال دو طرف هیچ کدومشون زیاد پرونده ی روشنی ندارن... اونا که بخوان اونا رو لو بدن، اونام ساکت نمیشینن... (98240)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۰۱
هرگز قرائت نخواهد شد ... زهي خيال باطل (98254)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۲۷
اگه قرائت شد چی؟ (98726)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۱۴
از همين مورد مشخصه قدرت دست چه كسانيه!
بيخود خودمونو به انتخاب روحاني دلخوش نكنيم
والسلام (98269)
حمید ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۱۸
من دیگر به این کشور امیدی ندارم.
من هیج حایی رای نخواهم داد (98279)
سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۰
مگه تو گزارش قم در رابطه با بن های کتاب مفقود شده سالها پیش هم چیزی اومده بوده....؟ (98337)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۹
مجلس بشدت مقتدر يا مجلس بشدت مصلحت گرا بنفع اصولگرايان ؟؟؟

يادمون نرفته صداي مرگ بر ها كه بدون اينكه جرم كسي ثابت بشه در مجلس گوش فلك رو كر ميكرد و صداوسيما هم عاشقانه پخش ميكرد !!!

كجاست اين عدالت علي وار ؟؟ (98365)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۲۵
یعنی آقای مصباح اینقدر قدرت دارد؟ !!! (98555)
میثم
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۱۹
آورین آورین... (98818)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۸:۱۲
مجلس با شجاعت متشکریم
مجلس با اقتدار متشکریم
مجلس کوتاه نیا متشکریم (98897)
افشين
Sweden
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۱:۱۴
گاليور من ميدونستم اين گزارش خونده نميشه! (99172)