به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۴
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۱۴۱۴۷
توسط مجمع اسلامی دانشگاه سمنان

نامه‌اي به حسن روحانی در باره وزير علوم

گروه سياسي: مجمع اسلامی دانشجويان دانشگاه سمنان در نامه‌ای خطاب به دکتر حسن روحانی از او خواستند وزیر علومی انتخاب کند که امید را در دل دانشگاه و دانشگاهیان زنده کند. متن این نامه در زير آمده است:
به نام نامی دوست....
باز خرداد پر حادثه رخ نمود. صاعقه ای در آسمان نومیدی وطن نور امید نمایاند و باران ملایمی بر خاک تشنه باریدن گرفت که امید به دوباره سبز شدن را دل باغ‌هاي خزان زده ای که اسیر تیغ تیز تبر شده بودند، زنده کرد. بسیاری از دانشجویانی که در هشت ساله‌ي اخیر علی رغم محدودیت‌هاي فراقانونی دل در گرو آرمان‌هاي بلند جنبش دانشجویی داشتند، با آگاهی به همه‌ي مصائب و مشکلات در انتخابات ۲۴ خرداد امسال از نامزدی حمایت کردند که از صیانت از حقوق شهروندی،از پایان دادن به فضای امنیتی، از آزادی بیان، از قانون مداری و از فضای آزاد دانشگاه و برگرداندن مدیریت محیط دانشگاه به خود دانشگاهیان سخن مي‌گفت.

بی گمان در این انتخاب شایسته و امید بخش، درایت شخصیت‌هاي ارزشمندی چون حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی، آیت الله هاشمی رفسنجانی و جناب دکتر محمدرضا عارف و بسیاری دیگر از نیروهای برجسته‌ي تحول خواه و منتقد وضع موجود نقش بسزایی را ایفا کرد. مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان به عنوان تشکلی که همواره به رسالت خویش در راستای تحقق آرمان‌هاي والای جنبش دانشجویی دانشجویی واقف بوده و در این راه هم متحمل هزینه‌هاي بسیار شده است، ضمن تبریک این انتخاب به دکتر حسن روحانی، بر آن است تا به عنوان عضوی کوچک از جنبش بزرگ دانشجویی با رییس جمهور منتخب اندکی سخن ساز کند.

آقای دکتر روحانی آنگاه که سخن از اعتدال گفتید، سخن از داغ دل ما گفتید. افسوس و صد افسوس آن اعتدالی که از آن سخن مي‌گویید، در هشت ساله گذشته از دانشگاه ها رخت بربست و جای خود را به افراط و تفریط داد. چنانکه مي‌رفت تا دانشگاه را از ماهیت اصلی خود تهی کند. مدیران آگاه، کاردان و مستقل به گوشه‌ي انزوا رانده شدند و به جای ایشان مدیرانی بر مسند قدرت نشستند که نه تنها درک درستی از جایگاه والای دانشگاه و دانشگاهیان و ضرورت استقلال این نهاد را نداشتند، بلکه بازوی اجرایی نهادهای بیرون از دانشگاه شده بودند.

در این میان کانون فعالیت‌هاي سیاسی فرهنگی و اجتماعی دانشجویان یعنی تشکل‌هاي منتقد نیز از آسیب‌هاي تمامیت خواهان بی نصیب نماندند. متاسفانه کسانی که باید با درک درست از جایگاه و رسالت تشکل‌هاي دانشجویی به رشد آن ها کمک مي‌کردند، به دنبال این بودند که تشکل‌هاي متکی به اندیشه و اراده‌ي دانشجویان، ثناگوی سیاست‌هاي دولت باشند و جای پای سیاستمداران حاکم را محکم کنند. آرزوی خامی که هیچگاه برایشان محقق نشد. کوتاه سخن آنکه دانشگاهی که قرار بود مبدا همه‌ي تحولات باشد، دستخوش همه‌ي تحولات شده بود. طرفه آنکه در این سالها به خاطر آنچه بر ما گذشت، درد در رگانمان، حسرت در استخوانمان و چیزی نظیر آتش در جانمان پیچید، اما یک دم دست از آرمان هایمان برنداشیم و ذره ای از هویت انتقادی معطوف به حقیقت خود، تهی نشدیم.

رییس جمهور منتخب، قطعا ما به موانع پیش روی شما و دشواری‌هاي این راهی که در آن قدم نهاده اید، آگاهیم. نیک مي‌دانیم که باید انتظارات خود را در سطحی اعتدالی و معقول نگاه داریم، اما نگاه‌هاي هوشیار ما مانع از آن مي‌شود که تاکید بیش از اندازه بر اعتدال، ما را به نوعی محافظه کاری مبتلا کند. از دید ما اعتدال تحقق همان شعارها و سخنانی است، که خود حضرتعالی در جریان تبلیغات انتخاباتی که منجر به پیروزی تان در انتخابات شد، مطرح کردید.

و اما در شرایط کنونی که در آستانه‌ي تعیین اعضای کابینه و شروع به کار دولت یازدهم هستیم، مهمترین خواسته‌ي ما به عنوان یک تشکل دانشجویی از جنابعالی این است که در انتخاب وزیر علوم کابینه‌ي خود با شنیدن نظرات مشورتی شخصیت‌هاي برجسته دانشگاهی که با مشکلات این سال ها دست و پنجه نرم کردند و در دلسوزی و آگاهی شان تردیدی نیست، دست به انتخاب فرد شایسته و با تدبیری بزنید که امید را در دل دانشگاه و دانشگاهیان زنده کند، آزادی بیان را به عنوان شاه کلید پویایی اندیشه در دانشگاه پاس بدارد و مدیریت محیط دانشگاه را به دانشگاهیان بازگرداند تا بساط افراط و تفریط و برخوردهای سلیقه ای و فراقانونی برچیده شود. گو اینکه التیام زخم هایی که برپیکره‌ي دانشگاه نشسته است، نیازمند توجه خود شما و سایر اعضای کابینه نیز هست.

امید که تدبیر دولت شما با اخذ تصمیمات بجا و بهنگام، روشنایی امید را در دل‌هاي دانشگاهیان هرچه فروزانتر سازد تا ایران عزیزمان دوباره بسوی جامعه ای مدنی و توسعه یافته رهسپار گردد.
رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند/ چنان نماند و چنین نیز هم نخواهد ماند

۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۲:۰۵
اگر تندروها بگذارند می شود ولی بعید می دانم. (99308)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۵۶
چرت نگین دیگه ! تندروها بهونه جدید هستن؟؟؟ (99782)
دانشجوی دکتری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۵۷
وزیر علوم اگر یک اصلاح طلب ناب نباشد من از رای که به روحانی دادم پشیمان می شوم . (99845)
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۲:۰۹
با توجه به شرایطی که تو دانشگاهها حاکم شده بهترین گزینه برای وزارت علوم عارف یا اطاعت هستش،آقای دکتر روحانی ما دانشجو ها نسبت به این فضای بسته شدیدا معترضیم لطفا در انتخاب وزیر علوم دقت لازم را داشته باشید (99314)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۲۲
بابا
تو ر خدا به رئیس جمهور منتخب افراد تحمیل نکنید
فقط ویژگی های مد نطرتون بگید ... (99489)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۳۵
منفی‌دهندگانِ احساسی!
کجای این کامنت ایراد داشت؟ در نظر گرفتن شایستگی‌ها و عدم تحمیل افراد به روحانی کجا منافات دارد با آنچه که خاتمی گفت؟ (99821)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۵۹
ما روحانی را انتخاب کردیم که دانشگاه را ....................... به دانشگاهیان بازگرداند /فقط توفبقی (99847)
امین(آشنا)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۲:۱۰
به نظر من رای روحانی با توجه به مواضع ایشان در این مدت 40 روز و سخنان و رفتارهایشان بسیار کم شده است

اگر ایشان 18 میلیون رای در 24 خرداد آوردند الان این تعداد به 10 میلیون کاهش پیدا کرده و این دلیلش محکم نایستادن بر شعارهایشان است

مردم به اعتدال رای دادند و مقصودشان از اعتدال مقابله با جناح تندروی اصولگرایان بود اما ایشان تعریف دیگری از اعتدال را ارائه کرده اند که مقصود آن مقابله با جناح تندروی اصلاح طلبان و وامدار نبودن به این جناح است
چون خود ایشان گفتند به هیچ جناحی وامدار نیست و همان طور که می دانیم جناحی که به ایشان رای داده اصلاح طلبان است(که سهم می خواهد) زیرا که اصولگرایان با وجود کاندیدای خود هیچ گاه به ایشان رای نمی دهند

ولی باید این نکته را درنظر گرفت که چیزی با نام اصلاح طلب تندرو وجود ندارد و اصلاح طلب معتدل و تندرو نداریم
تندروی منحصر به اصولگراهاست ایستادگی و پافشاری برای اصلاحات و احقاق حقوق منطقی انسانی تندروی نیست.

درهرصورت منتظر تعیین کابینه می مانیم تا ببینیم ایشان چه برنامه ای داشته
آیا سخنانشان برای تلطیف وضع موجود است یا باور ایشان (99317)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۳۵
می‌شود بگویید که اختلاف حدودِ ۹ میلیونی را از کجا آوردید؟ شما و اطرافیانتان خودتان را ۹ میلیون حساب می‌کنید؟

مظلوم روحانی که هوادارانی مثل شما دارد... بدتر از هواداران مصدق! (99819)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۲:۳۸
بنظرم هیچ وزیری مثل دکتر عارف و توفیقی نمی شه هر دو نابغه هستند واقعا حیف نیست نباشن.... (99343)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۲۹
خدا کند دکتر عارف یا دکتر توفیقی وزیر علوم شوند. (99806)
علیرضا
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۲:۴۵
آقای روحانی تو رو خدا من رو که این همه واسه کنکور درس خوندم و امسال میخام برم دانشگاه رو ناامید نکنین
از تندروها نترسید (99348)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۳۴
چه ربطی داره؟
مگر این همه نخبه‌ی تحصیل‌کرده نداریم که درس خواندند کنکور دادند در دانشگاه‌های شریف و تهران قبول شدند؟ همین نخبگان هستند که می‌شوند صداسازان دانشگاه! (99814)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۲:۵۴
بابا کی گوش میده؟ شماهی نامه بنوس! (99355)
هادی
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۰۲
ارشاد: مسجد جامعی علوم: توفیقی.........فقط همین و بس!!! ما کوتاه نمیآییم!!!!! (99368)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۵:۰۷
ارشاد: بهرام بیضایی یا بهروز غریب پور یا محمود دولت آبادی یا مصطفی تاجزاده

علوم: دکتر رضا منصوری، دکتر آزاد آرامکی، دکتر عبدالعلی بازرگان، دکتر هاشم آغاجری

شما از اینها کوتاه نیا ... بقیه همه جای اینا نشستن؛ یکی هستن

ما کسی رو می خوایم که کار رو از دست دولت دربیاره! توفیقی و مسجد جامعی نکردند (99527)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۱۹
بعد اینا قراره رای بیارن از مجلس؟ (99741)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۱۲
این ما که میگی چند نفره؟ !!

ببین بزرگوار تندروی توی جامعه ی ایران دیگه جواب نمیده

نتیجه رفتار امثال شماها رای اوردن احمدی نژاد بود

یکم از تاریخ عبرت بگیر (99614)
زهرا
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۰۹
خوشا به غیرت اینا که حداقل گوشزد کردند..روحانی بهتره طوری رفتار کنه که 4 سال دیگه همین ماها که بهش رای دادیم دیگه رای نمیدیم..
رواحنی به تو رای دادیم که مارو از شر افراطیون راحت کنی اینو یادت نره...
فضای دانشگاهی کشور افتضاحه ...لطفا جدی بگیرید (99383)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۰۲
نگران نباش... دولت پارلمانی در راهست... دیگه رای لازم نیست... (99727)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۳۲
شما فقط می‌توانید از طرف خودتان صحبت کنید. ایشان هنوز کابینه را تشکیل نداده شما صحبت از رأی ندادنِ ۴ سالِ بعد می‌کنید؟
خجالت بکشید. همراهش باشید. (99810)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۱۰
خدايا با هزارتا اميد وارزو اومديم راي داديم بهت توكل كرديم واعتمادمونو دوباره به اين نظام نشون داديم!!!نا اميدمون نكن!!نزار باورمون شه كه ديگه هيچي درست بشو نيست (99384)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۳۸
تورو خدا يا دکتر اطاعت يا دکتر توفيقي (99417)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۵:۰۲
به نظر شما مقاله هایی که مخاطبش آقای روحانیه توسط ایشان خوانده میشه؟ (99522)
امامی
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۴۹
بهترین جواب روحانی به طرفدارانش انتخاب عارف به معاون اولی و توفیقی وزیر علوم نجفی اموزش و پرورش یونس اطلاعات و انصاری وزیر کشور است (99653)
مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان
United States
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۵۵
https://www.facebook.com/majmasemnan (99662)
از کرمانشاه
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۷:۱۱
وزیر علومی سر کار بیاد که از هفت هزار نفری که به فراخوان بورس دکتری دعوت می شند فقط سی صد نفر نگیرند . وزیری که به جای خدمت به جامعه علمی به خودش خدمت کنه و داداشهاش. حرف زدن هم بلد باشه. در توهم نبوغ هم نباشه. (99678)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۷:۱۶
وزارت ارشاد وزارت کشور - وزارت علوم و وزارت اطلاعات نباید دست افراطیون و اصولگراها باشه... اصلا برای نفی عملکرد این وزارتخانه ها و وزارت اقتصاد بود که اقای روحانی رای آورد وگرنه مردنم که با وزارت دفاع مشکلی نداشتند (99683)
shahab
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۱۹
یادمه خرداد پارسال بود. رفتم دانشگاه دم در راهم ندادن داخل.گفتم چرا گفتن طرح تفکیک جنسیتیه!!!برو از در پایینی بیا.تو این مدت بعضیا بجای ارتقای سطح علمی دانشگاه به فکر این کارای مسخره بودن. (99740)
استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۵۶
بی تعارف میگم اگر از توفبقی و اطاعت یا هاشم آقاجری و یا عارف کمتر باشد من از رای که به روحانی دادم پیشمان می شوم . (99843)