به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۱۴۱۹۷
منتخب ملت درمقابل فشارها ایستادگی کند

نامه انجمن‌اسلامی دانشگاه تهران به‌روحاني

گروه سياسي:‌ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با صدور بیانیه‌ای با هشدار نسبت به تحرکات برخی افراد و گروه‌ها که فشارهای پنهان و آشکاری برای ممانعت از واگذاری مسئولیت وزارت علوم­ به شخصیت­های اصلاحگرا به منتخب ملت وارد می کنند از دکتر حسن روحانی خواستند درمقابل این فشارها ایستادگی کند. متن این بیانیه به شرح زیر است:
در طول سالهای گذشته روزگار سختی بر دانشگاه و دانشجو گذشت. تحمل این دشواری­ها و نابسامانی­ها تنها با امید به آینده میسر بود. امید به روزهایی که فضای ننگین پادگانی از دانشگاه رخت بندد و سایه سنگین بازی های سیاسی از سر دانشگاهیان کوتاه گردد. امروز که چشم انداز روشن تری برای تحقق این انتظاراتِ به­حق پدیدار گشته، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران _بقیت السیف جنبش اصیل دانشجویی با سابقۀ هفت دهه صبر و ایستادگی_شناسایی کاستی های پیشین ، یافتن راه حل آن ها و بیان مطالبات نادیده دانشگاه را وظیفه خود می داند

ما دانشجویان دشواریها و فشارهای گذشته را دیده و با تمام وجود حس کرده ایم، بنابر این انتظار داریم تغییراتی در مسیر امید و اعتدال را ببینیم و حس کنیم. چنانچه نشانه های این تغییرات و اراده مسئولان در اصلاح آلودگی­ها و کژی­ها مشهود باشدصبر و شکیبایی در مسیر طولانی اصلاحات نیز آسان­تر خواهد شد. انتخاب مناسب افرادی که عهده دار ریاست دستگاه آموزش عالی کشور، دانشگاه ها و دانشکده ها می‌شوند به عنوان اولین و مهم ترین نشانه تغییر هم می تواند نوید بخش راهی روشن باشد یا دلسردی و نومیدی به بار آورد.

امروز تهدیدهای کسانی شنیده می شودکه گویی هنوز پیام رأی معنادار مردم را درنیافته اند و فشارهای پنهان و آشکاری به عناوین مختلف برای ممانعت از واگذاری مسئولیت وزارت علوم­ به شخصیت­های اصلاحگرا وجود دارد. بسیاری از اصلاح طلبان هنوز با محدودیتهای فراوانی مواجه­اند، اما هستند اصلاحگران معتدلی که توان مدیریت جامعه علمی کشور و پشتیبانی از آن دربرابر فشارهای بیرونی را دارند. با پایمردی منتخبان ملت و به یاری خداتصدی این افراد بر دستگاه آموزش عالی میسر خواهد شد. چند صباحی است شادی و امید در جامعه­ما و بخصوص درمیان دانشگاهیان جانشین یأس و اندوه شده­است. شادمانیِ امروز جامعه ناشی از امید به گام نهادن در راهی است که هنوز در ابتدای آن ایستاده­ایم. مشاهده عزم منتخب مردم دراین راه قطعاً به روشنیِ افق کمک خواهدکرد.

۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۶:۱۵
روحانی مرد مقاومت نیست رحمانی فضلی که وزیر کشور بشود باید فاتحه اصلاح طلبی خوانده شود او راه احمدی نژاد را ادامه میدهد باز برادران نیروی انتظامی می شوند استاندار و معلمان محترم بخشدار و مدیرکل و .....
این کشور دیکر اصلاح نمی شود ..... (100748)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۶:۲۲
ملت چون خواهان تغییر بودن به اقای دکتر روحانی رای دادن و آقای روحانی هم باید وعده هاشو عملی کنه مگه نه به حق ملت جفا کرده (100753)
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۶:۲۴
ما منتظر اقتدار روحانی در برابر اقتدارگرایان هستیم به امید پیروزی و سراغازی نو برای علم و هنر و اقتصاد و فرهنگ در ایران عزیز....چو ایران نباشد تن من مباد.... (100754)
جمشید
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۶:۲۸
دانشگاه ها در دوره خاتمی چه بود که الان نیست یک طوری صحبت میکنند که احمدی نزاد گلستانی را تبدیل به ویرانه کرده است (100757)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۹:۱۴
بله که کرده (100943)
سعید
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۶:۳۳
دانشگاه زنده است (100761)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۲۱:۰۷
اره زندست ولی چندین ساله که خوابه! (101041)
milad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۶:۳۷
آقای روحانی چرا پاسخ روشنی به مطالبات ما نمیده؟
مگه تو حبس خانگیه که حرف نمیزنه،ما رأی ندادیم که آقازاده ها وارد کابینه بشن،ما رأی ندادیم افراد مورد حمایت تندرو های قشر به اصطلاح اصولگرا کابینه رو تسخیر کنن،این انصاف نیست آقای روحانی،عارف معاون اول میشد فکر میکنید کابینه تون ضعیف میشد یا قوی؟
این خبرهایی که درمورد افراد کابینه به گوش ما میرسه چیزی نیست که ما از شما انتظار داشتیم (100767)
ناصر آق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۶:۴۱
رئیس جمهور محترم و منتخب ملت ایران، جناب آقای روحانی، وزیر علوم باید یک شخصیت علمی برجسته، یک مدیر توانمند و متعهد به توسعه علمی کشور باشد. وزیر علوم با انتخاب شخصیتهای علمی قوی به عنوان روسای دانشگاهها درواقع زمینه های پیشرفت و توسعه علمی کشور را طراحی می کند. نیک می دانید که دانشگاه مبدا تمامی تحولات است و روسای دانشگاهها تصمیم سازترین شخصیتهای علمی برای پیشرفت علمی کشور هستند. وزیر ضعیف و ناکارآمد باعث رکود علمی کشور می شود و با انتصاب روسای ضعیفتر برای دانشگاهها پیشرفت و سازندگی کشور را به تاخیر می اندازد و از طرف دیگر زمینه های فرار نخبگان را نیز فراهم می آورد. چاپ مقالات علمی در مجلات خارجی و داخلی به منزله پیشرفت علمی کشور نیست. پیشرفت علمی کشور فقط با تبدیل علم به تکنولوژی و تولید ثروت معنا پیدا می کند که در 8 سال اخیر با رکود بی سابقه مواجه بوده است. به عنوان یک دانشگاهی متخصص و متعهد از جنابعالی تقاضا می کنم بدون هیچگونه واهمه و جوسازیهای افراطیون، شخصیتی را برای وزارت علوم و تحقیقات انتخاب نمایید که بتواند در قالب برنامه های دولت تدبیر و امید بتواند از عهده رسالت بسیار سنگین این وزارتخانه در قبال جامعه، ملت ایران و ایران اسلامی برآید و جهت تبدیل ایران به یک کشور صنعتی قدرتمند حرکت نماید. (100773)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۶:۴۵
بنده نه تحلیل گر سیاسی هستم نه پیشگو اما دقیقا یک سال پیش پیش بینی کردم اقای روحانی رئیس جمهور آینده کشور است!
الان هم بسیار امید دارم ایشان بتواند قولهایی که دادند محقق کنند. ایشان فرد باهوش و دانایی هستند و همچنین از مشاورت آقای هاشمی و تا حدودی آقای خاتمی بهره می برند، قطعا تصمیماتشان بر اساس واقعیات است.
http://aftabnews.ir/fa/news/165479/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%D9%8A-%DA%86%D8%A7%D9%BE-%D8%B3%D9%88%D9%85-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%8A%D8%AA-%D9%85%D9%84%D9%8A-%D9%88-%D8%AF%D9%8A%D9%BE%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%B3%D9%8A-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D9%8A (100783)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۷:۰۵
ببین این هم از اون گروههای خلق الساعه سرگردان است که رفسنجانی وخاتمی وعارف خفتشون میکنن که براشون سخنرانی کنند؟ (100805)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۷:۲۸
بابا شما هم که دارید به دکتر روحانی کابینه تحمیل میکنید
بذارید کارش بکنه ... (100836)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۸:۱۵
دکتر روحانی باید در انتخاب وزیر علوم نهایت دقت را داشته باشد زیرا خود ایشان هم می داند که اساتید و دانشجویان زیادی به ایشان رای داده اند و همه انتظار یک وزیر اصلاح طلب را دارند و اگر قرار بود طرفدار آقای جلیلی وزیر علوم شود مطمئنا به ایشان رای نمی دادند. (100887)
(((dbdbdbdbdb)))
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۸:۱۸
دانشگاه علامه صدرالدین شریعتی رو هم 100% عوض بکنند که دانشگاه رو با پادگان یکی کرده. (100891)
بندرگناوه
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۸:۱۹
به اميد خدا (100892)