کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

منتخب ملت درمقابل فشارها ایستادگی کند

نامه انجمن‌اسلامی دانشگاه تهران به‌روحاني

9 مرداد 1392 ساعت 16:11

گروه سياسي:‌ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با صدور بیانیه‌ای با هشدار نسبت به تحرکات برخی افراد و گروه‌ها که فشارهای پنهان و آشکاری برای ممانعت از واگذاری مسئولیت وزارت علوم­ به شخصیت­های اصلاحگرا به منتخب ملت وارد می کنند از دکتر حسن روحانی خواستند درمقابل این فشارها ایستادگی کند. متن این بیانیه به شرح زیر است:


در طول سالهای گذشته روزگار سختی بر دانشگاه و دانشجو گذشت. تحمل این دشواری­ها و نابسامانی­ها تنها با امید به آینده میسر بود. امید به روزهایی که فضای ننگین پادگانی از دانشگاه رخت بندد و سایه سنگین بازی های سیاسی از سر دانشگاهیان کوتاه گردد. امروز که چشم انداز روشن تری برای تحقق این انتظاراتِ به­حق پدیدار گشته، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران _بقیت السیف جنبش اصیل دانشجویی با سابقۀ هفت دهه صبر و ایستادگی_شناسایی کاستی های پیشین ، یافتن راه حل آن ها و بیان مطالبات نادیده دانشگاه را وظیفه خود می داند

ما دانشجویان دشواریها و فشارهای گذشته را دیده و با تمام وجود حس کرده ایم، بنابر این انتظار داریم تغییراتی در مسیر امید و اعتدال را ببینیم و حس کنیم. چنانچه نشانه های این تغییرات و اراده مسئولان در اصلاح آلودگی­ها و کژی­ها مشهود باشدصبر و شکیبایی در مسیر طولانی اصلاحات نیز آسان­تر خواهد شد. انتخاب مناسب افرادی که عهده دار ریاست دستگاه آموزش عالی کشور، دانشگاه ها و دانشکده ها می‌شوند به عنوان اولین و مهم ترین نشانه تغییر هم می تواند نوید بخش راهی روشن باشد یا دلسردی و نومیدی به بار آورد.

امروز تهدیدهای کسانی شنیده می شودکه گویی هنوز پیام رأی معنادار مردم را درنیافته اند و فشارهای پنهان و آشکاری به عناوین مختلف برای ممانعت از واگذاری مسئولیت وزارت علوم­ به شخصیت­های اصلاحگرا وجود دارد. بسیاری از اصلاح طلبان هنوز با محدودیتهای فراوانی مواجه­اند، اما هستند اصلاحگران معتدلی که توان مدیریت جامعه علمی کشور و پشتیبانی از آن دربرابر فشارهای بیرونی را دارند. با پایمردی منتخبان ملت و به یاری خداتصدی این افراد بر دستگاه آموزش عالی میسر خواهد شد. چند صباحی است شادی و امید در جامعه­ما و بخصوص درمیان دانشگاهیان جانشین یأس و اندوه شده­است. شادمانیِ امروز جامعه ناشی از امید به گام نهادن در راهی است که هنوز در ابتدای آن ایستاده­ایم. مشاهده عزم منتخب مردم دراین راه قطعاً به روشنیِ افق کمک خواهدکرد.


کد مطلب: 14197

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/14197/نامه-انجمن-اسلامی-دانشگاه-تهران-به-روحاني

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir