به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۴۶
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۱۴۲۰۹

مرگ زن آبادانی در راه مهاجرت به استرالیا

مرگ زن آبادانی در راه مهاجرت به استرالیا
گروه حوادث: سايت فيدوس آبادان نوشت: چمدان کوچک آرزوهای شان را بسته بود، دست دخترکش را گرفته بود تا برود به سرزمینی که زندگی خوب، رویایی غیرقابل دسترس نباشد، واقعیتی باشد در دسترس همگان. فاطمه دهقانی مدیسه را مي‌گویم، زن جوان سی و چند ساله ای که بچه های مطبوعات آبادان او را خوب مي‌شناختند، منشی ساده و تایپیست دفاتر مطبوعاتی این شهر. خبر را از سعید مي‌شنوم که مي‌گوید که فاطمه دو سال منشی دفترش بوده، سال های ۸۱ - ۸۲ . نمی‌خواهم باور کنم اما این روزها از دیگرانی چند هم شنیده ام که قایق غرق شده در راه استرالیا حامل گروهی از آبادانی های مهاجر به سرزمین آرزوهایشان بوده است. سرزمین دریا و آفتاب و کانگوروهای سرخوش در مراتع سرسبز.

تلاش برای دیدار خانواده فاطمه و پیگیری خبر از آنها فعلا ثمری ندارد، مي‌گویند اعضای خانواده اش به تهران رفته اند تا مقدمات سفر به اندونزی و تحویل گرفتن جسد را فراهم کنند. داستان فاطمه به شرحی که مي‌گویند این گونه است: سوار بر قایق مرگ با ۱۶۰ سرنشین از کشورهای ایران، عراق، افغانستان و سری لانکا، در آب های اندونزی، هنوز مانده تا جزیره کریسمس، اسیر موج‌های اقیانوس مي‌شوند. دخترک نجات پیدا مي‌کند اما فاطمه نه.

روایت ها درباره مرگ او متفاوت است بعضی مي‌گویند در آب جان سپرد و بعضی مي‌گویند ابتدا از آب نجات یافت و بعد در بیمارستان جان داد. جسد را از اندونزی به ایران، به آبادان خواهند آورد. کاش چنین نمی کردند، کاش او را به سرزمینی که دیگر نمی‌خواست باز نمی‌گرداندند، مي‌گذاشتند اگر نه در زندگی، لااقل در مرگ در سرزمینی آرام گیرد که رویای زیستن در آن را داشت. افسوس فاطمه! مرگ تو تراژدی نسل ما شد، نسلی که برای خوب زیستن ناگزیر تن به موج‌های مرگ مي‌سپارد. هنوز نمی‌ خواهم باور کنم. کاش کسی بگوید خبر واقعیت ندارد.

آریانا
Germany
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۰:۰۹
افسوس ...جز گریه کاری نمبونم کنم...کاش...!!!یه بار هم که شده نظر مارو بذار..... (101148)
بچه آبادان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۰:۲۳
آبادان از اولین شهرهای مدرن ایران بوده شهری که روی نفت و گاز خوابیده مردمش بخاطر فرار از وضعیت فلاکت بار باید جانشون رو از دست بدهند!!!!
تف بر تو ای چرخ گردون تف..... (101152)
یاسین
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۲:۲۷
چرا گریه عزیزم ؟
بیا ایران بخندیم دور هم !
اینقدر خوش میگذره ! به قرآن ! (101197)
اااا
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۳:۲۷
از بدبختی بیشتر جونها (101228)
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۴:۴۴
محمود دیدی چطور همه رو آواره کردی
این بود مدیریت جهانیت! (101244)
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۰:۱۰
بریم میمیریم...نریم هم ... (101149)
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۰:۴۵
خیلی ناراحت شدم، کاشکی ایران هم جایی بود که نیاز به کوچ کردن نداشت،
منم مثله تو با یک مرده فرقی ندارم فقط با این تفاوت که تو حداقل برای رسیدن به آرزوهات، برای رسیدن به جایی که احتمال می دادی ارزش داره باقی زندگیت رو اونجا سپری کنی تلاش کردی اما من ترجیح دادم قبول کنم که آرزویی ندارم ترجیح دادم . بهار جان چاپ کن (101162)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۰:۵۰
نمیدانم چرا این سران مملکت ما به خود نمیایند و فکر این را نمی کنن که چرا هموطنان ما دارن از مملکت خارج می شوند ؟ به چه روزی افتادیم که دارن به هر طریقی از این کشور میروند بیرون؟ و خیلی چرا های دیگر.... (101166)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۰:۵۶
چرا مملکت ما باید انقدر کمبود داشته باشه که ملتمون برن پناهنده بشن چرا؟؟؟؟؟!!!
از 10 کشوری که درآمد نفتیشون بالاس 9تاشون بهترین شرایط رو دارن جز ایران !!
نمیخوام بگم فقط نفت !!
کشور ما به قول خیلیا خاکشم حتی طلاست
منتهی ....
برای این خانوم تاسف نمیخورم که رفته و ... برای خودمون تاسف میخورم که چرا سرزمینی به این باارزشی باید 80% یا حتی بیشتر زیر خط فقر باشن .باور کنین هست وفتی که حقوق 2 تومن تو تازه 700 تومن در اصل حساب میشه
خدایااااااا !!!!!
بهار انتشار کن ! (101168)
بندر گناوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۱:۰۵
واقعا متاثر شدم ، اخه جرا؟ ح ش برو افتخار كن و با سربلندي به بچه هات بگو كشوري كه من و همفكرانم ساختيم ديگر جايي واسه زندگي نيست و جوانانش تن به موجهاي سهمگين جزيرة كريسمس ميدن - آه و صد آه اينان بدرقه راهتان باد شماها كه مصبب اين محاجرتها هستيد (101172)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۱:۱۳
"نسلی که برای خوب زیستن ناگزیر تن به موج‌های مرگ مي‌سپارد"، قبل از آنکه جسمش غرق موج های خروشان دریا شود روحش، روانش و شخصیتش غرق دریای متلاطم مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی ناشی از سوء مدیریت ها. . . . است!
مسئولین بایستی جوابگوی سرنوشت این نسل باشند!! (101176)
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۱:۱۵
متاسفانه نسل جوان اغلب در پی مهاجرت هستند (101177)
م ا
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۱:۵۲
غیر از کلمه ی آه که در دلم هست چیزی ندارم خدا رحمتش کنه بخدا دلم گرفت (101187)
میم
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۲:۲۷
این روزا خبرهای بدی از مهاجرت میادکه تا حالا مثل اون و نشنیدیم.چراا؟؟ (101198)
سعید
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۳:۳۸
کاش ایران را بهشت آرزوها می کردیم تا چنین اتفاقاتی نیفته. اما افسوس...! (101230)
داود
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۴:۰۶
من میخام برم جایی که 8 ساعت کارکنم ، 8 ساعت بخوابم و 8 ساعت تفریح....
خدا بیامرزه این خواهر گرامیو (101235)
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۵:۲۵
واقعا چرا مهاجرت به استرالیا و ترک وطن مادری مسؤولانی که نمی توانند امکانات مردم خویش را فراهم کنند؛ (101248)