به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۶ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۱۴۲۴۸۹

رویاهای دختر اسکی‌باز ایرانی

گروه ورزشی: بانوی اسکی باز المپیکی ایران گفت: اینکه به سختی و در آخرین روزها توانستم سهمیه المپیک بگیرم، برای خودم با ارزش تر بود.
رویاهای دختر اسکی‌باز ایرانی
به گزارش "ورزش سه"،  دختر اسکی باز ایرانی که در 20 سالگی حضور در المپیک زمستانی سوچی 2014 را تجربه کرده بود، چندی پیش به عنوان یکی از مشعل داران المپیک 2018 پیونگ چانگ کره جنوبی راه این کشور شد. او که حمل مشعل المپیک را یکی از بهترین تجربه های زندگی خود می داند، دیروز توانست در رقابت با عاطفه احمدی سهمیه المپیک زمستانی را برای دومین دوره متوالی کسب کند. حالا فروغ عباسی با تجربه بیشتری نسبت به دوره قبلی راهی المپیک زمستانی می شود که تا چند هفته دیگر در کره جنوبی استارت خواهد خورد. او در کنار محمد کیادربندسری، سید ستار صید و سمانه بیرامی باهر 4 نماینده ایران در المپیک زمستانی خواهند بود. به همین بهانه با فروغ عباسی بعد از قطعی شدن سهمیه المپیک زمستانی همکلام شدیم که در ادامه مشروح صحبت های وی را می خوانید.
با اقتدار سهمیه گرفتم
من نتایج بهتری در مسابقات بین المللی کسب کرده بودم و همه تصور می کردند که سهمیه مستقیم المپیک از سوی فدراسیون به من داده شود. با این حال کمیته فنی به خاطر نتایج خوبی که اخیرا عاطفه احمدی در لیگ گرفته بود، در انتخاب من مردد شد. به همین خاطر روز گذشته یک مسابقه انتخابی بین من و احمدی برگزار شد که خدا را شکر توانستم با اقتدار پیروز شوم و سهمیه خودم را قطعی کنم.
خوشحالم حرف و حدیثی باقی نماند
شاید اگر مسابقه انتخابی برگزار نمی شد، دادن سهمیه مستقیم به من حرف و حدیث های زیادی را بر جای می گذاشت. با این حال خوشحالم که بدون حرف و حدیث راهی المپیک می شوم. در واقع گرفتن سهمیه به این شکل به خودم هم بیشتر چسبید. اینکه با سختی توانستم به هدفم برسم، قطعا برای من خیلی با ارزش تر از دوره قبلی است.
این سهمیه برایم ارزش بالایی داشت
من به عنوان مشعل دار به کره جنوبی رفته بودم و خیلی دوست داشتم که به عنوان ورزشکار هم به این کشور بروم. کسب این سهمیه برای من خیلی مهم بود و ارزش بالایی داشت. در چند ماه اخیر تمام تمرکزم را روی این مساله گذاشته بودم و خدا را شکر می کنم که به هدفم رسیدم.
المپیک قبلی هدفم رسیدن به خط پایان بود اما...
من در المپیک سوچی هم حضور داشتم. آن موقع خیلی جوان و بی تجربه بودم. حتی می توانم بگویم در اولین تجربه مسابقات بین المللی به المپیک رفتم و هدفم این بود که به خط پایان برسم. همه مسئولان اطرافیان با رسیدن من به خط پایان خوشحال می شدند. این بار اما شرایط متفاوت است و تجربه بیشتری دارم. امیدوارم بتوانم عملکرد بهتری را از خود به ثبت برسانم تا پیشرفت را احساس کنم.
 

سی ام شدن هم برایمان آرزوست
قطعا اسکی بازان ایرانی در المپیک زمستانی نمی توانند به مدال فکر کنند. حتی قرار گرفتن در جایگاه سی ام هم برای ما آرزوست. هر کسی را باید نسبت به نتایجی که قبلا کسب کرده، بسنجیم. امیدوارم همه اسکی بازانی که در ایران به المپیک می روند، با موفقیت و نتیجه دلخواهشان برگردند.
المپیک زمستانی را جدی نمی گیرند
متاسفانه می توانم بگویم 80 درصد مردم ایران المپیک زمستانی را دست کم می گیرند. این مسابقات واقعا در حد المپیک برگزار می شود و جو آن بسیار سنگین است. امیدوارم شرایط اسکی در ایران بهتر شود و مردم هم شناخت بیشتری نسبت به این رشته پیدا کنند تا سطح مسابقات المپیک برایشان قابل درک باشد.
فدراسیون سنگ تمام گذاشت
ما هیچ کمبودی در ماههای اخیر نداشتیم و واقعا از فدراسیون تشکر می کنم که برای ما سنگ تمام گذاشت. متاسفانه مشکل اصلی ما کمبود بارش ها در ایران است که باعث شده پیست ها راه اندازی نشود. فدراسیون به خاطر این اتفاق ما را به مسابقات بین المللی اعزام کرد و دائما در ماههای اخیر در اردوهای خارجی بودیم که باعث آمادگی مان حفظ شود. جا دارد از رییس فدراسیون و تمام کسانی که در این مدت به من کمک کردند و باور داشتند که من موفق می شوم، تشکر کنم.
حمل مشعل المپیک فوق العاده بود
متاسفانه به خاطر اینکه من در ترکیه مسابقه داشتم، نتوانستم همراه با سایر ایرانی ها در مراسم حمل مشعل المپیک زمستانی 2018 شرکت کنم. با این حال استقبال فوق العاده ای از سوی مردم کره جنوبی از این مراسم شده بود. برای من حمل مشعل المپیک یک تجربه فوق العاده بود و شاید یکی از بهترین خاطرات زندگی مرا رقم زد.