به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۸ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۱۴۲۵۶۷

هواشناسی: تهران امشب یخ می‌زند

گروه جامعه: یک مسئول در سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز بارش در تهران ادامه دارد اما از شدت آن کاسته می‌شود و انتظار می‌رود دمای هوای تهران امشب به 6 تا 7 درجه زیر صفر برسد.
هواشناسی: تهران امشب یخ می‌زند
احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز یکشنبه بارش در کل کشور در حال کم شدن است و تا ساعاتی دیگر قطع خواهد شد و در تهران کم و بیش ادامه خواهد داشت اما از شدت آن کاسته می‌شود. وی ادامه داد: بارش در مناطق مرکزی کشور نیز به تدریج قطع خواهد شد و در اواخر امروز به شرق اصفهان، استان یزد، خراسان شمالی و خراسان جنوبی رضوی و نیز دامنه های البرز در استان سمنان، گیلان و مازندران محدود می‌شود.

احد وظیفه افزود: فردا دوشنبه نیز در استان مازندران، گلستان، خراسان شمالی و بخش هایی از استان یزد، خراسان جنوبی رضوی و شمالی بارش برف صورت ضعیف ادامه دارد و جنوب سیستان و بلوچستان نیز بارش کم باران رخ خواهد داد. وظیفه هشدار داد: جاده های کوهستانی شمال به سمت جنوب به خصوص در جاده‌هایی که تردد کمتر است به علت بارش برف بسته شده‌اند و کم و بیش بارش در جاده‌ها به ویژه در ارتفاعات البرز ادامه دارد .

وی با اشاره به دمای منفی 4 درجه دیشب تهران اعلام کرد: انتظار می‌رود دمای هوای تهران امشب به 6 تا 7 درجه زیر صفر برسد. وظیفه تاکید کرد: با توجه به بارش‌ و بارندگی‌ها، افت دما را خیلی نداشتیم اما با صاف شدن هوا و قطع شدن بارش‌ها دمای هوا نیز سردتر می‌شود و این روند تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت؛ از روز چهارشنبه دمای هوا به تدریج گرم‌تر خواهد شد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد : دوشنبه صبح تهران به کمترین درجه هوا نسبت به روزهای گذشته خواهد رسید که تا سه‌شنبه ادامه دارد.