به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۲:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۱۴۲۵۹

پادشاه پس از۴‌سال‌از بیمارستان مرخص شد

گروه بين‌الملل: پادشاه تایلند ملقب به رامای نهم، قدیمی‌ترین و ثروتمندترین شاه دنیا، پس از چهار سال از بیمارستان مرخص شد.
پادشاه پس از۴‌سال‌از بیمارستان مرخص شد
ملکه سیریکیت که ۸۰ سال دارد، از سال گذشته به علت کاهش خون‌رسانی به مغز در بیمارستان بستری بود و از آن زمان در ملاعام دیده نشده بود. رامای نهم از سال ۲۰۰۹ به علت عفونت ریه در بیمارستانی در بانکوک بستری بوده و از بیمارستان مرخص شد و به قصر خود برگشت. روشن نیست پادشاه تایلند که ۸۵ سال دارد چرا مدتی چنین طولانی بستری بوده است. او در سالهای اخیر به بیماری‌های مختلفی مبتلا شده و سال گذشته خونریزی مغزی کرده بود.

پادشاه تایلند در این مدت بسیار به ندرت بیمارستان را ترک کرده بود؛ از جمله سال گذشته که برای دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا موقتا از بیمارستان خارج شد. رامای نهم در میان مردم محبوبیت زیادی دارد و هزاران نفر با رنگ‌های زرد و صورتی، رنگهای سلطنتی تایلند، به خیابان‌ها آمدند و با فریاد زنده‌باد شاه خوشحالی خود را از ترخیص او ابراز کردند.پومی‌پُن‌اُدون‌یودت، ۶۷ سال است بر تایلند حکومت کرده و شاهد چندین کودتا و نخست وزیرهای متعدد بوده است.رامای نهم در کار حکومت دخالتی ندارد اما نماد اجماع و وحدت ملی تایلند به شمار می‌آید.

۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۷:۳۵
پس چرا قسمت نظرات خبر نتانیاهو رو بستید ولی اینجا بازه ترسیدید به نتانیاهو فحش بدیم؟ (102256)
احمد
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۷:۴۱
داره با نلسون ماندلا و یه بنده خدایی رقابت میکنه ها ! (102262)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۸:۰۶
اگه کسی تو ایران 4 سال بیمارستان بستری باشه مردم یه محله هم نمی تونن هزینه درمانش رو هم بدهند (102296)