به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲۱ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : ۱۴۳۰۱۷

ايران: سوريه فقط حضوری مستشاری داريم

گروه سياسي: سخنگوی وزارت امور خارجه  گفت: ادعای پرواز پهپاد ایرانی و نیز دخالت ایران در سرنگونی جنگنده متجاوز صهیونیستی مضحک تر از آن است که بدان پرداخته شود.
 
بهرام قاسمی در خصوص تجاوز چندین باره جنگنده های آن رژیم به خاک سوریه و سرنگونی یک فروند از آنها توسط پدافند هوایی ارتش سوریه اظهار  کرد: دولت و ارتش سوریه به عنوان یک کشور مستقل حق دفاع مشروع از تمامیت ارضی و مقابله با هر نوع تجاوز خارجی را داراست و رژیم صهیونیستی نمی تواند با فرافکنی و دروغ پردازی های همیشگی که همزاد این رژیم نامشروع است، بر تجاوزات و جنایات خود علیه ملت های مسلمان منطقه سرپوش بگذارد. جمهوری اسلامی ایران اساسا حضوری مستشاری در سوریه آن‌هم به درخواست دولت مشروع و قانونی آن کشور دارد.

در همين حال مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل  در خصوص حمله جنگنده‌های اسرائیلی در سوریه، اظهار کرد: حکومت و مردم سوریه نشان داده‌اند که از تمامیت ارضی کشورشان و امنیت و استقلال‌شان دفاع کرده و حاضرند جان‌شان را فدا کنند و هفت سال است که در حال جنگ هستند در حالیکه دشمنان آنها اینطور نشان داده بودند که ممکن است ظرف چند هفته حکومت سوریه ساقط شود.

 علی‌اکبر ولایتی افزود: اما مردم سوریه و حکومت آن هفت سال است که در مقابل یک جنگ بین‌المللی که بیش از ۸۰ کشور برای ارسال تروریست‌ها در آن شرکت داشتند مقابله کرده و پیروز شدند پس این مردم مقاوم حاضر نیستند تجاوز رژیم صهیونیستی را قبول کنند و تنها کشورهایی که در خط مقدم جبهه در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا پایدار مانده‌اند لبنان و سوریه هستند و حق دارند که از سرزمین خود دفاع کنند.