به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۱۴۳۱۹۷

یارانه‌های میلیاردی به چند روزنامه نورچشمی!

یارانه‌های میلیاردی به چند روزنامه نورچشمی!
گروه سیاسی: منصور نظری - سردبیر روزنامه مستقل در اعتراض به نحوه توزیع یارانه‌های مطبوعاتی نوشت: طبق مستندات سایت معاونت مطبوعاتی؛ روزنامه دنیای اقتصاد از سال ۹۲ تا ۹۵ مبلغ دوازده و نیم میلیارد تومان از محل یارانه ارشاد دریافت کرده است. (یارانه سال ۹۶ که هنوز پرداخت نشده است،محاسبه نگردیده است.) ... این روزنامه‌های متمول با یارانه مطبوعات به چه تاج و تختی رسیده‌اند!

در همین زمینه مدیر روزنامه ندای اصلاحات نوشته است: واقعا این از عدالت به دور است که یک روزنامه12/5 میلیارد تومان و روزنامه ما 12 میلیون تومان یعنی چیزی در حدود 1000 برابر! به جرات اعلام میکنم اگر نصف این مبلغ را به من مدیرمسئول میدادند برای روزنامه ام با شهامت اعلام میکنم روزنامه ام بین المللی می‌شد. اما دریغ که ما نه دستمان به مافیا میرسد  و نه مافیا دستش به ما که اگر می‌رسید گوشه ای از این بذل و بخشش ها به ما هم می‌رسید. از جناب نظری درخواست داریم تا انتهای کار پیگیر باشند و این نه تنها از طریق تحقیق و تفحص مجلس که می‌بایستی به سازمان بازرسی کل کشور هم اعلام شود تا با پیگیری مشخص شود این روزنامه ها که همه یارانه مطبوعات را بلعیده اند چه گلی به سر مملکت زده اند و چه اقدام مثبتی انجام داده اند.

نظری كه كمپینی اعتراضی با حضور 110 مدیر مسئول نشریات بخش خصوصی در تلگرام به راه انداخته است دیروز خطاب به نشریات معترض حبر داده بود كه: «سرانجام میوه مقاومت شما ارباب جراید در یک عصر قشنگ بهمنی چیده شد. وزارت محترم فرهنگ ارشاد اسلامی از وزیر عالی مقام تا معاونت مطبوعاتی و مدیرکل حراست وزارتخانه در جهت بازگشت آرامش به اردوی روزنامه های معترض نهایت همکاری و همراهی را انجام دادند و لازم است به مصداق کلام حکیمانه« من لم یشکر المخلوق لم یشکرالخالق»از همه این عزیزان تشکر و قدر دانی نمایم. رتبه بندی ظالمانه مافیا که دل روزنامه های مظلوم را به درد آورده بود از سایت معاونت مطبوعاتی اینک حذف شده است. اکنون دیگر ملاک پرداخت یارانه و آگهی های دولتی برمبنای رتبه بندی پر ابهام و مملو از زد و بند سال گذشته نیست.»

گفتنی اینكه طی روزهای اخیر و در پی اعتراض مدیران روزنامه‌های بخش خصوصی به تبعیض‌های فراوان ارشاد در نحوه رتبه‌بندی سال 96 كه مبنای توزیع یارانه‌‌ها و آگهی‌های دولتی است، داره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در اطلاعیه‌ای رتبه‌بندی سال 94 مطبوعات را مبنای اقدامات آتی خود اعلام کرد.
 به گزارش معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به جمع بندی صورت گرفته و مشورت با مدیران، رتبه بندی سال 1394 که مورد تایید اکثریت قاطع مطبوعات بوده است، مبنای اقدامات اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی قرار می گیرد. ضمنا با توجه به اینکه قرار است رتبه بندی سال 1397 مطبوعات بدون حضور ذی‌نفعان و با حضور اساتید علوم ارتباطات و پیشکسوتان مطبوعاتی در کمیته ارزشیابی، انجام شود، از همه مدیران مطبوعات درخواست می شود نظرات کارشناسی خود در مورد شاخص‌های رتبه بندی روزنامه‌ها را حداکثر تا 20 اسفند 1396 در اختیار اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی قرار دهند.