به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۱:۲۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۱۴۳۲۷۴
در نامه‌ای به رئیس‌جمهور؛

دُرمیشیان: چند بار فیلمم را تکه تکه کنم؟!

گروه هنری: رضا درمیشیان نویسنده و کارگردان فیلم عصبانی نیستم، در پی توقف مجدد اکران این اثر، نامه‌ای در همین رابطه به رئیس‌جمهور نوشت.
دُرمیشیان: چند بار فیلمم را تکه تکه کنم؟!
متن نامه رضا درمیشیان کارگردان فیلم‌های بغض، لانتوری و عصبانی نیستم همچنین چندین مستند، به رئیس‌جمهور به شرح زیر است:
 
جناب آقای دکتر حسن روحانی 
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
من همان فیلمسازی هستم که در شب سی و دومین جشنواره فیلم فجر برای آن که دولت شما در برابر گروه های فشار آسیب نبیند ، به فشار مسئولان مجبور به انصراف از دریافت جوایز فیلمم شدم، فیلم «عصبانی نیستم!». پنج سال از عمر این فیلم می گذرد اما گویی پنجاه سال بر من گذشته ، فیلمم همچنان بلاتکیلف است و هر بار به بهانه ای مانع نمایشش می شوند. 
 
سرانجام با تضمین مکتوب سه مدیر رده بالای سازمان سینمایی قرار بود چهارشنبه بیست و پنج بهمن «عصبانی نیستم!» رنگ پرده سینما را ببیند اما باز هم از نمایشش جلوگیری به عمل آمد. آیا دریافت پنج پروانه نمایش با سانسورهای مختلف ، تائید فیلم در کمیته بازبینی آثار توقیفی ، انتخاب چهار تاریخ اکران توسط مسئولان سینمائی و چهار بار ثبت تاریخ اکران در شورای صنفی نمایش، دریافت تعهدنامه کتبی تاریخ قطعی نمایش فیلم از مسئولان سینمایی ، پنج سال سکوت و انتظار ، درخواست و سوال نمایندگان محترم مجلس از وزیر محترم ارشاد ، هزاران ساعت پشت در اتاق مدیران سینمایی انتظار کشیدن ، صدها هزار بار پله های سازمان سینمایی را بالا و پایین کردن، سوال و جواب و باز هم سوال و جواب برای نمایش عمومی «عصبانی نیستم!» کافی نیست؟
 
آیا در شرایطی که حضرتعالی مدام از حق سوال ، حق انتقاد، حق اعتراض و حق شهروندی سخن می گویید باید فیلمم را پس از چندین و چند دفعه سانسور باز هم تکه تکه کنم؟من و دیگر سینماگران مستقل در حسرت تحقق شعارهای انتخاباتی تان به هنر و نگاه تان به عرصه سینما هستیم. فضای امنیتی در عرصه فرهنگ و هنر در شان سینمای ایران نیست.
 

مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۱/۲۷ ۲۳:۵۹
معلوم نیست مملکت چه خبره؟؟ ارشاد مجوز میده بعد دستهای پشت شرده سنگ اندازی میکنند. مگه ارشاد مجوز نداده به این کار؟ پس این کارا چیه دیگه؟؟ چهار ساله این فیلم رو دارن امروز فردا میکنن. آخرشم نصف فیلم باید حذف بشه و داستانش مشخص نباشه (358339)