به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۴ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۱۴۳۶۲۹
فروردین، اعلام نتایج اولیه آزمون

کاهش 26 هزار نفری داوطلبان دکتری

گروه جامعه: آمار داوطلبان متقاضی برای شرکت در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ در مقایسه با آمار داوطلبان سال ۹۶ تعداد ۲۶ هزار و ۵۹، سال ۹۵ تعداد ۷۶ هزار ۲۰۱، سال ۹۴، ۳۲ هزار و ۷۹۴ و سال ۹۳ نیز ۵ هزار ۹۳۷ نفر کاهش یافته است.
کاهش 26 هزار نفری داوطلبان دکتری
خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور از کاهش ۲۶ هزار نفری آمار داوطلبان دکتری سال ۹۷، خبر داد و گفت: در سال تحصیلی آینده حدود ۱۴ هزار دانشجوی دکتری در دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوند.

دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از آزمون دکتری سال ۹۷ که امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزارشد، ضمن اعلام این مطلب افزود: در آزمون دکتری نیمه متمرکز دانشگاه‌ها و موسسات آمورش عالی تعداد ۲۰۹ هزار و ۸۶۷ سهمیه آزاد و ۲۴ هزار و ۵۸۷ سهمیه نیز برای داوطلبان ایثارگر و غیره تعریف شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: آمار داوطلبان متقاضی برای شرکت در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ در مقایسه با آمار داوطلبان سال ۹۶ تعداد ۲۶ هزار و ۵۹، سال ۹۵ تعداد ۷۶ هزار ۲۰۱، سال ۹۴، ۳۲ هزار و ۷۹۴ و سال ۹۳ نیز ۵ هزار ۹۳۷ نفر کاهش یافته است.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتر سال ۹۷ در دهه اول شهریور ماه سال آینده خبر داد و گفت: نتایج اولیه این آزمون فرودین ماه سال ۹۷ اعلام خواهد شد.
وی افزود: برای پذیرش در آزمون دکتری سال ۹۷ تعداد ۲۳۴ هزار و ۴۳۴ نفر داوطلب شرکت کردند که از این تعداد ۴۲ درصد داوطلبان زن و حدود ۵۷ درصد داوطلبان مرد هستند .

دکتر خدایی در خصوص ظرفیت پذیرش آزمون دکتری سال ۹۷ نیز گفت : سال گذشته ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های دولتی در دوره دکتری ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر بود که امسال حدود ۱۴ هزار نفر ظرفیت پیش بینی شده است .

رییس سازمان سنجش آموزش کشور درپایان خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد نیز حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر ظرفیت برای پذیرش دانشجویان دکتری تعیین کرده است که پیش بینی می‌کنیم حدود ۲۴ تا ۲۶ هزار نفر در این دوره پذیرفته شوند.
مرجع : عصر ایران
برچسب ها: کنکور دکتری