به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۸ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۱۴۳۹۹۰

معرفی گوشی ال جی وی ۳۰ اس ThinQ

گروه فناوری: گوشی ال جی وی 30 اس ThinQ با فناوری هوش مصنوعی منحصربه‌فرد در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی شد تا تجربه کاربری راحت و متفاوتی را در اختیار کاربران قرار بدهد. در ادامه با معرفی LG V30S ThinQ از زبان شرکت سازنده همراه باشید.
معرفی گوشی ال جی وی ۳۰ اس ThinQ
شرکت ال جی اولین گوشی موبایل مبتنی بر فناوری ThinQ را در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا (MWC 2018) رونمایی کرد. گوشی ال جی وی 30 اس ThinQ که بر پایه گوشی V30 ساخته شده، هوش مصنوعی را با استفاده‌های عمومی از گوشی و نیازهای مهم کاربر امروزی هماهنگ کرده است. فناوری ThinQ در نمایشگاه CES 2018 معرفی شد و نشانگر لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی مصرفی و خدماتی بود که از فناوری هوش مصنوعی بهره می‌بردند. شرکت ال جی با این چشم‌انداز که تبدیل به شرکتی بر پایه هوش مصنوعی به محوریت انسان و با اولویت مشتری مداری شود، قصد دارد از فناوری ThinQ برای گسترش هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری قابل دسترس و کمتر تهدید‌آمیز بهره ببرد.
معرفی گوشی ال جی وی ۳۰ اس ThinQ
شرکت ال جی از یک سال پیش برای ارائه راهکارهایی مبتنی بر هوش مصنوعی در راستای راحت‌تر کردن استفاده از پرکاربردترین قابلیت‌های گوشی های هوشمند در حال فعالیت است. ال جی با تمرکز ویژه روی دوربین و سیستم تشخیص صدا این کار را شروع کرده و به کمک هوش مصنوعی Vision توانسته دوربینی هوشمندتر عرضه کند که کار کردن با آن راحت‌تر است و همچنین سیستم تشخیص صدا را به گونه‌ای بهبود دهد که دستورات صوتی بسیار متنوعی را اجرا کند.
Vision AI (هوش مصنوعی بصری): با احساستان عکاسی کنید
هوش مصنوعی Vision دارای سه ویژگی هوشمند جدید برای دوربین است. ویژگی‌هایی شامل AI CAM ، QLens و Bright Mode که فرآیند ثبت عکس را چه برای تازه‌کارها و چه برای عکاسان حرفه‌ای بسیار بهبود می‌دهند.
قابلیت AI CAM اشیا را در قاب عکاسی بررسی کرده و از بین هشت حالت عکاسی، بهترین حالت را به شما پیشنهاد می‌دهد. این حالت‌های عکاسی شامل پرتره، غذا، حیوان خانگی، منظره، شهر، گل، طلوع و غروب خورشید می‌‌شوند. هر حالت با در نظر گرفتن زاویه عکاسی، رنگ، بازتاب، نور و میزان شلوغی تصویر، سوژه‌ای که از آن عکاسی می‌شود را چشم‌گیرتر می‌کند.
معرفی گوشی ال جی وی ۳۰ اس ThinQ
قابلیت QLens از قابلیت‌های تشخیص تصویر فناوری هوش مصنوعی بهره برده و می‌تواند با اسکن کردن بارکد، تجربه خرید فروشگاهی متفاوتی رقم بزند. اگر بارکد یک محصول را با این لنز اسکن کنید علاوه بر مشاهده اطلاعات آن می‌توانید ببینید کدام فروشگاه آنلاین آن را به کمترین قیمت فروخته و اجناس مشابه آنچه قیمت‌هایی دارند. همچنین می‌توانید با این قابلیت به جستجوی تصویر بپردازید و تصاویر مشابه غذا، پوشاک و آدم‌های معروف را پیدا کنید و به علاوه می‌توانید جزئیات مکان‌‌ها و ساختمان‌های مختلف را نیز با این فناوری مشاهده کنید.عکس‌برداری در نور کم با ال جی وی 30 اس ThinQ با حالت Bright Mode بسیار بهبود پیدا کرده است. این قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی به جای این که مثل دوربین‌ دیگر گوشی‌ها فقط نور محیط را بسنجد، از الگوریتم‌هایی برای روشن کردن تصویر به میزان دو پرده بهره می‌برد تا تصویر بهتری بدون افت کیفیت و نویز ثبت کند.
Voice AI (صدای هوش مصنوعی): نهایت توان دستیار گوگل
با توجه به پشتیبانی سیستم دستور صوتی از 50 عمل مختلف، قابلیت QVoice می‌تواند بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی، کارهای معمول و همیشگی را با یک دستور صوتی انجام دهد. این قابلیت که در کنار دستیار صوتی گوگل کار می‌کند، با پشتیبانی از 32 دستور صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی مخصوص ال جی به کاربر اجازه می‌دهد به صورت مستقیم و بدون نیاز به جابه‌جا شدن بین منوها، از قابلیت‌ها و کاربردهای معمول و پراستفاده گوشی استفاده کند. صدای هوش مصنوعی حتی به شما این امکان را می‌دهد که کاربردهایی که توسط دستیار گوگل پشتیبانی نشده‌اند را نیز با دستور صوتی اجرا کنید.
حافظه موقت، فضای ذخیره‌سازی و رنگ‌های بیشتر
گوشی ال جی وی 30 اس ThinQ با قابلیت‌های ارتقا یافته که حتی علاقه‌مندان پرتوقع گوشی های هوشمند را نیز راضی می‌کند، لقب «پرچم‌دار» را به سطح جدیدی ارتقا داده است. این گوشی با 6 گیگابایت حافظه موقت (رم) عملکرد سریع‌تر و روان‌تر برای اجرای هم‌زمان چند برنامه را تضمین کرده و فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی گوشی ال جی وی 30 اس ThinQ و حافظه 256 گیگابایتی ال جی وی 30 اس پلاس ThinQ شما را از هرگونه حافظه خارجی بی‌نیاز می‌کند. البته در موارد نادر اگر به کارت حافظه احتیاج پیدا کنید، حافظه خارجی این دستگاه تا دو ترابایت حافظه را پشتیبانی می‌کند.
معرفی گوشی ال جی وی ۳۰ اس ThinQ
این گوشی که همچنان از باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی های هوشمند دارای صفحه نمایش 6 اینچی به شمار می‌رود، در زمینه دوام و مقاومت هیچ چیزی کم نگذاشته و 14 مرحله تست MIL-STD 810G سازمان دفاع آمریکا را پشت سر گذاشته است. رنگ جدید آبی مراکشی گوشی ال جی وی 30 اس ThinQ با سایه سبزرنگی ارتقا پیدا کرده است در حالی که مدل وی 30 اس پلاس ThinQ در رنگ نقره‌ای بسیار خاصی عرضه شده است. بدنه هر دوی این دستگاه‌ها برس بسیار ظریفی خورده است که باعث می‌شود در زاویه نورهای مختلف، طیف رنگ‌های متفاوتی به نمایش بگذارد.
توسعه تجربه کاربری مبتنی بر هوش مصنوعی
مجموعه فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در گوشی ال جی وی 30 اس ThinQ ، ابتدای شروع استراتژی جدید شرکت ال جی برای عرضه گوشی‌هایی هوشمندتر از قبل است که نیازهای کاربر را در اولویت خود قرار داده‌اند. در حالی که گوشی LG V30S ThinQ ویژگی‌های فرای تصوری عرضه می‌کند، گوشی‌های G6 و V30 با قابلیت‌های اصلی هوش مصنوعی از طریق آپدیت نرم‌افزاری دوره‌ای ارتقا پیدا خواهند کرد. گوشی‌های دیگر ال جی نیز برای دریافت آپدیت هوش مصنوعی در نظر گرفته شده‌اند و بر اساس سخت‌افزار و عوامل دیگر بهترین تجربه کاربری را در اختیار کاربران خواهند گذاشت.آقای Hwang Jeong-hwan، رئیس و مدیرعامل شرکت ارتباطات موبایلی ال جی می‌گوید:
شرکت‌های بسیاری از هوش مصنوعی حرف می‌زنند ولی هم‌اکنون ما به تعهد خود عمل کرده و این فناوری هوشمند را روی گوشی LG V30S ThinQ عرضه کرده‌‌ایم. فناوری خاصی که از قابلیت‌های پراستفاده توسط مشتریانمان پشتیبانی کرده و سطح جدیدی از راحتی در استفاده را که قبلا روی هیچ مدلی وجود نداشت را در اختیار کاربران می‌گذارد. ما به معرفی قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی در راستای کاربردی‌تر شدن گوشی‌ها ادامه خواهیم داد و به مشتریانمان نشان خواهیم داد که ما خود را متعهد به عرضه بهترین تجربه کاربری می‌دانیم که حتی بعد از خرید گوشی ال جی نیز تا مدت‌های طولانی با شما خواهد ماند.
مشخصات کلیدی ال جی وی 30 اس ThinQ
چیپست: پردازنده Snapdragon 835
صفحه نمایش: صفحه‌نمایش 6 اینچی QuadHD+ OLED با نسبت تصویر 18:9 و وضوح تصویر 2880 در 1440 پیکسل و تراکم 538ppi
حافظه: گوشی V30S ThinQ با رم 6 گیگابایتی، حافظه داخلی 128 گیگابایتی و کارت حافظه خارجی تا 2 ترابایت
گوشی V30S+ ThinQ با رم 6 گیگابایتی، حافظه داخلی 256 گیگابایتی و کارت حافظه خارجی تا 2 ترابایت
دوربین: دوربین جلو 5 مگاپیکسل با لنز عریض 90 درجه و دیافراگم f/2.2
دوربین پشت دارای لنز دوگانه، سنسور 13 مگاپیکسل عریض 120 درجه و دیافراگم f/1.9 و سنسور 16 مگاپیکسل استاندارد 71 درجه و دیافراگم f/1.6 به همراه OIS 2.0
هوش مصنوعی: AI CAM / QVoice / QLens / Bright Mode / AI Haptic / Google Assistant
باتری: 3300 میلی‌آمپرساعت
سیستم‌عامل: اندروید 8.0 اوریو
سایز: 151.7 در 75.4 در 7.3 میلی‌متر
وزن: 158 گرم
شبکه: LTE-A 4 Band CA
اتصالات: Wi-Fi 802.11 a, b, g, n, ac / Bluetooth 5.0 BLE / NFC / USB Type-C 2.0 (3.1 compatible)
رنگ: گوشی V30S ThinQ با رنگ آبی مراکشی جدید
گوشی V30S+ ThinQ با رنگ نقره‌ای پلاتینیومی جدید
دیگر امکانات: ضد آب و خاک با استاندارد IP68 / استاندارد مقاومت MIL-STD 810G / گوگل Daydream / سیستم تشخیص صدا / حسگر اثر انگشت / +UX 6.0 / دالبی ویژن / HDR10 / شارژ سریع Qualcomm Quick Charge 3.0 / مبدل صدای چهار هسته‌ای 32-bit Hi-Fi / شارژ بی‌سیم