به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۱ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۱۴۴۲۶۸

خرید ۱۳ نقاشی «پیکاسو» در یک هفته!

گروه فرهنگ و هنر: خریداری ناشناس در عرض یک هفته از طریق یک واسطه، ۱۳ نقاشی از «پابلو پیکاسو» را به قیمت ۱۱۳ میلیون پوند خریداری کرد.
خرید ۱۳ نقاشی «پیکاسو» در یک هفته!
«گاردین» نوشت: ۱۳ اثر نقاشی از «پابلو پیکاسو» ـ هنرمند بزرگ اسپانیایی ـ در یک حراجی به خریداری لندنی فروخته شد. این فرد که مشاور هنری است، به نمایندگی از فردی ناشناس این خرید هنگفت را انجام داد. «هری اسمیت» نام مدیر موسسه مشاوره هنری «گر جانز» است که روز سه‌شنبه، ۹ اثر هنری متعلق به «پیکاسو» را در حراجی «کریستی» خریداری کرد. او سپس در شب چهارشنبه، چهار تابلوی دیگر از این هنرمند اسپانیایی را از حراجی «ساتبی» لندن خرید.

مبلغ کلی این تابلوها ۱۱۳ میلیون پوند بود و در میانشان پرتره ۵۰ میلیون پوندی که استاد کوبیسم در سال ۱۹۳۷ از «ماری ـ ترز والتر» کشیده بود هم دیده می‌شد. «اسمیت» اما درباره هویت فردی این خریدها را برایش انجام داده، اطلاعاتی بروز نداده است. «پابلو پیکاسو» ۲۵ اکتبر ۱۸۸۱ در شهر مالاگا در اسپانیا متولد شد. او تحصیلات خود را در فرانسه به پایان رساند و نزد پدرش که استاد نقاشی بود، به آموختن گریم پرداخت و در سال ۱۹۰۳ مقیم پاریس شد. او در کنار «هنری ماتیس» و «مارسل دوشامپ» سه هنرمند انقلابی بودند که در دهه‌های نخستین قرن بیستم، هنر پلاستیک را توسعه بخشیدند. «پیکاسو» در مجسمه‌سازی، قلم‌زنی، حکاکی روی چوب و معماری تبحر داشت.

دوره‌ اول هنری «پیکاسو» در طبقه‌بندی‌ها به‌ نام‌های «رز و آبی» معروف است. در دوران «آبی» سبک کاری او اغلب شامل سایه‌های آبی کشیده‌شده از اجسامی بود که فقط نیمی از آن‌ها به تصویر کشیده می‌شد. «پیکاسو» در این دوره بیشتر چهره‌ آکروبات‌ها، بندبازها، گدایان و هنرمندان را نقاشی می‌کرد و در طول روز، در پاریس مشغول تحقیق روی شاهکارهایش در موزه‌ «لوور» بود. کار «پابلو پیکاسو» در تابستان ۱۹۰۶ به مرحله‌ جدیدی وارد شد که بیانگر تأثیر هنر یونان، شبه‌جزیره‌ ایبری و آفریقا در کار او است. وی سبک «پرتوکوبیسم» را به‌ وجود آورد که از سوی منتقدان این نقاش مورد توجه قرار نگرفت.

آخرین دوره‌ کاری «پیکاسو» دوره‌ سورئالیستی است که از ۱۹۲۴ آغاز شد، اما همیشه فاصله‌اش را با سورئالیست‌ها حفظ کرد. «پیکاسو» و هنرمندان سورئالیست جهان در اصول بنیادی، به این معنا که هنر قادر است آنچه را که طبیعت و عقل نمی‌توانند ابراز کنند نشان دهد، موافقت داشتند؛ اما اختلاف اساسی بسیاری بین «پیکاسو» و سورئالیست‌ها وجود دارد. به عقیده‌ آن‌ها، «پیکاسو» به دنیای خارج و مضمون وابستگی بسیار دارد و از دنیای اوهام و رویاها بسیار دور است. «پابلو پیکاسو » هشتم آوریل ۱۹۷۳ در سن ۹۱ سالگی درگذشت.
مرجع : ایسنا