به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۰۸ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۱۴۶۰۴۸

وزارت دفاع هند از اسرائیل موشک می‌خرد

گروه بین‌الملل: وزارت دفاع هند توافق خرید 131 تیر موشک زمین به هوا از اسرائیل برای نصب آنها بر روی اولین ناو هواپیمابر خود را نهایی کرد.
وزارت دفاع هند از اسرائیل موشک می‌خرد
هندی‌ها که پیش از این برای حفظ توان تولیدات صنایع تسلیحاتی خود، یک قرارداد نیم میلیارد دلاری با اسرائیل را لغو کرده بودند، حالا از نهایی شدن قرارداد خرید بیش از 100 موشک زمین به هوا از اسراییل خبر دادند. آنطور که نشریه نظامی «جینز» به نقل از وزارت دفاع هند اعلام کرده، قراردادی که بین این وزارتخانه، صنایع هوافضای اسرائیل و شرکت سامانه‌های دفاعی پیشرفته رافائل منعقد شده، متضمن خرید 131 تیر موشک زمین به هوای «باراک 1» برای نصب بر روی اولین ناو هواپیمابر هند است؛ این ناو فعلاً در حال ساخت است. هند یکی از بازارهای اصلی تسلیحات ساخت رژیم صهیونیستی است؛ هندی‌ها در سال‌های اخیر به صورت میانگین هر سال یک میلیارد دلار تسلیحات از اسرائیل خریده‌اند.

مجوز خرید این موشک‌ها در اوایل دی ماه سال گذشته از سوی وزارت دفاع هند صادر شده بود و حالا قرارداد 70 میلیون دلاری خریدش نهایی شده است. در اواسط دی ماه 96 و چند روز پیش از سفر «بنیامین نتانیاهو» به دهلی نو، هندی‌ها توافق نیم میلیارد دلاری با همین شرکت رافائل برای خرید موشک‌های ضدتانک را به صورت یکجانبه لغو و دلیل آن را حمایت از توان تولیدات نظامی خود عنوان کرده بودند. شرکت رافائل هم در واکنش بیانیه داده و گفته بود: «ما از اتخاذ چنین تصمیمی (از سوی هندی‌ها) متأسفیم ولی همچنان خود را به ادامه همکاری با وزارت دفاع هند متعهد می‌دانیم؛ ما همچنین به روال دو دهه گذشته، به راهبرد خود برای کار در بازار مهمی مانند هند وفادار خواهیم ماند.»
برچسب ها: اسرائیل هند موشک