به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۰۹ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۱۴۶۱۳۲

عجیب‌ترین ربات‌هایی که ساخته شده‌اند/تصاویر

گروه فناوری: تاکنون ربات‌های متعدد و بسیاری طراحی و ساخته شده‌اند که حیرت همگان را برانگیخته‌اند. از مار رباتیک که توانایی شنا و خزیدن دارد گرفته تا "تبدیل شوندگان" Transformers" غول پیکر که مجهز به "اسلحه اتوماتیک" هستند.
عجیب‌ترین ربات‌هایی که ساخته شده‌اند/تصاویر
به گزارش ایسنا و به نقل از لایوساینس، در گزارش زیر قصد داریم به برخی از عجیب‌ترین ربات‌های ساخته شده از نگاه پایگاه "لایوساینس" اشاره کنیم.
ربات مار مانند
یک ربات موسوم به "ACM-R5" رباتی شبیه به مار است که می‌تواند روی زمین خشک خزیده و یا در آب شنا کند. این ربات "دوزیست" در سال 2010 توسط کمپانی ژاپنی "HiBot" ساخته شد. این ربات از لحاظ ظاهری هم شگفت‌انگیز است و هم در زمان رفتن به زیر آب و پیچ و تاب خوردن، ظاهری ترسناک دارد. طول این ربات بر اساس تعداد واحدهای به کار برده شده در ربات متفاوت است و به طور مثال، این ربات با 9 واحد تشکیل دهنده، یک متر و 75 سانتی‌متر طول و تقریبا هفت کیلوگرم وزن دارد.

محققان سازنده این ربات اظهار کرده‌اند که هدف از ساخت این ربات فهمیدن چگونگی حرکت "مار" بدون پا بوده است. گفتنی است که "ACM-R5" می‌تواند با سازگار شدن با محیط اطرافش، تصاویر قابل اطمینانی را از محیط به ثبت برساند.
"کوراتا"
 در دنیای رباتیک، اختراعاتی وجود دارند که حتی از داستان‌های تخیلی نیزعجیب‌تر هستند. رباتی غول پیکر به نام " کوراتا"(kurata) که توسط صنایع سنیگن "سویدوباشی" ژاپن ساخته شده است، یک ربات خطرناک چهار متری است. این ربات مجهز به مسلسل و جنگ افزار موشک انداز در دو بازوی خودش است.

این ربات عظیم‌الجثه انسان‌نما می‌تواند به صورت دستی از داخل کابین موجود در داخل ربات و یا حتی با استفاده از یک گوشی هوشمند، از راه دور کنترل گردد.
"نائو"                                                            
شرکت رباتیک فرانسوی" آلدباران"(Aldebaran) که در "پاریس" مستقر است، یک ربات "خودکار" و "قابل برنامه‌ریزی " به نام "نائو" را برای اولین بار در سال 2008 میلادی ساخت. این ربات مجهز به قابلیت‌های حرکتی، بینایی و توانایی‌های صوتی پیشرفته است.

این ربات می‌تواند روی سطوح مختلف راه برود و قادر به تشخیص چهره و اشیاء مختلف، بیان و درک احساسات است و همچنین به لمس و فرمان‌های صوتی، عکس‌العمل نشان می‌دهد.
"بیگ داگ"
در سال 2005، شرکت "بوستون دینامیکز" (Boston Dynamics)، یک ربات چهارپا به نام ""BigDog را برای حمل بار و خدمت به ارتش طراحی کرد و ساخت. این پروژه، توسط "آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی" (DARPA)که شاخه‌ای از "وزارت دفاع" آمریکا است، سرمایه‌گذاری شد. وظیفه این آژانس توسعه فناوری‌های جدید برای ارتش آمریکا است.

"بیگ داگ" می‌تواند سربازان را در حمل وسایل‌شان در سطوحی که تردد در آنها برای وسائل نقلیه دشوار است، کمک کند. این ربات می‌تواند یک محموله 150 کیلوگرمی را بارگیری کند.
ربات "آنفلوانزا"
ممکن است در وهله اول ربات آنفلوانزا "H1N1" به عنوان یک ربات در نظر گرفته نشود. اما این اختراع انسان‌نما، برای شبیه‌سازی علائم آنفلوانزای فصلی موسوم به "H1N1" و برای کمک به آموزش پزشکان ژاپنی طراحی شده بود. این ربات که توسط موادی که مشابه پوست انسان است پوشیده شده است، می‌تواند عرق کند، گریه کند و حتی دچار تشنج و لرزش شود.

نکته جالب راجع به این ربات این است که اگر روش‌های درمانی مناسب روی این ربات جواب ندهد، نشانه‌های بیماری‌اش به تدریج وخیم‌تر شده و در برخی موارد، توانایی "تنفس" را از دست داده و حتی می‌میرد!
"اُکتاویا"
"آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی آمریکا"، رباتی به نام "اُکتاویا" (Octavia)را ساخت. "اُکتاویا" در واقع یک ماشین انسان‌نما است. این ربات، یک ربات آتش‌نشان است که برای کمک به مهندسان برای آزمایش فناوری‌های جدیدشان طراحی شده است تا پرسنل "ناوگان دریایی آمریکا" را کمک کند.

"اُکتاویا" برای تعامل و ارتباط با انسان‌ها طراحی شده است. دانشمندان امیدوارند تا این ربات شانه به شانه همتایان انسانی خود کار کند
برچسب ها: ربات فناوری