به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۱۳ ساعت ۰۰:۲۵
کد مطلب : ۱۴۶۳۴۴

شفر: فقط بُرد، برانکو: دشوار است اما می‌بریم

گروه ورزشی: برانکو و شفر، سرمربیان پرسپولیس و استقلال در آستانه بازی های هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی حاضر و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
شفر: فقط بُرد، برانکو: دشوار است اما می‌بریم
وینفرد شفر سرمربی استقلال قبل از دیدار با الریان پیرامون بازی پنجم آبی پوشان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد.
صحبت های اولیه؟
بازی بسیار بسیار مهمی پیش رو داریم. در 6-7 ماه گذشته بازی های سخت و دشواری را سپری کردیم. امیدوارم برای مسابقه فردا باز هم ورزشگاه پر باشد. یک پیغامی برای هواداران دارم و از آنها می خواهم حتما در ورزشگاه حاضر شوند زیرا به آنها نیاز داریم. امیدوارم باز هم شاهد همان رفتار دیدار با العین و فرهنگ بالای شما باشیم زیرا این موضوع برای تیم و فرهنگ فوتبال ایران مهم است و امیدوارم مانند دیدار با العین، همین شرایط وجود داشته باشد. در مدتی که در ایران هستم، بسیار جنگیدیم و تمرین کردیم و یک پایه خوب ایجاد شده است. یک مقدار مشکل از لحاظ مصدومیت داریم. ما فردا 12 نفر در ورزشگاه داریم که یازده بازیکن داخل زمین و هواداران یار دوازدهم ما هستند. روحیه بازیکنان بالا است و امیدوارم ملی پوشان استراحت کافی داشته باشند. فردا برای کسب سه امتیاز به میدان می رویم اما الریان تیم خوبی است. ما باید با تمام توان فیزیکی و روحی به مصاف الریان برویم.
شناخت استقلال از الریان؟
الریان تاکتیک خود را نسبت به گذشته عوض کرده است. آنها در گذشته 4-4-2 بازی می کردند اما اکنون 3-5-2 یا 3-5-1-1 بازی می کنند. ما امروز تمرین آخر خود را سپری می کنیم و روز گذشته نیز یک تمرین خوب داشتیم و مطمئنم می توانیم تیم خوبی برای بازی فردا داشته باشیم. فردا باید با اعتماد به نفس به میدان برویم و می توانیم برنده باشیم.
آخرین وضعیت مصدومان استقلال؟
تیام شاید بتواند یک نیمه بازی کند اما ریسک بالایی دارد. ما او را برای دیدار با الهلال نیاز داریم. مجید حسینی به این بازی نمی رسد و باقری دو روز قبل مصدوم شد و طبیعی است که وقتی پایه آمادگی جسمانی خوب داشته باشید می توانید کل فصل را بازی کنید. من از روز اولی که آمادم باید همه بازی ها را می بردم و بازیکنان باید بازی می کردند و طبیعی است که مصدوم می شوند. سهرابیان بازیکن خوبی است و در بازی نفت خوب بازی کرد. در ذهن من ترکیب فردا مشخص است اما نمی توانم ترکیب را اعلام کنم.
راه های مهار مهاجمان الریان؟
بهترین حالت برای مهار مهاجمان الریان این است که مهاجمان ما بتوانند توپ را نگه دارند. ما نباید اجازه بدهیم که توپ به الریانی ها برسد و آنها توپ را به شماره 9 و 23 برسانند. ما باید بدون ریسک بازی کنیم و اگر بازیکنی توپ را از دست می دهد باید اولین نفر برای پس گرفتن توپ بجنگد.
 
 
برانکو: با احترام به نسف دنبال برد هستیم
 برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری قبل از بازی با نسف قارشی گفت: اول از همه از میزبانی نسف تا امروز تشکر می‌کنم. فردا مسابقه مهم داریم. می‌دانیم که فردا مسابقه متفاوتی داریم. باید به گونه‌ای پیش برویم که در تهران بازی با السد برای ما راحت‌تر باشد و بتوانیم بدون استرس بازی کنیم.
وی افزود: می‌دانم نسف از بازی اولی که با این تیم داشتیم بهتر شده است. به خاطر اینکه اولین بازی لیگ قهرمانان بود، اما در ادامه همه بازی‌هایش را با برد پشت سر گذاشته است.این تیم به دنبال برد است چرا که در این صورت خوشبین خواهد بود تا در مرحله بعد حضور داشته باشد. این تیم با انگیزه برد به زمین می‌آید که این در گروه ما بحث مهمی است.
برانکو با اشاره به اینکه 3 تیم در گروه ما شانس صعود دارند، خاطرنشان کرد: فقط در گروه ما این اتفاق افتاده است؛ 2 تیم 9 امتیازی و نسف هم 6 امتیازی است. با توجه به اینکه الوصل شانسی برای صعود ندارد 3 تیم دیگر در تلاش هستند بازی را با برد پشت سر بگذارند.
برانکو ادامه داد: نمی‌توانیم از قبل نتیجه را پیش‌بینی کنیم. چون بازی مهم است و هر دو تیم به دنبال این هستند با برد از زمین خارج شوند. با احترام به نسف دنبال برد هستیم. فردا بازی سختی پیش رو داریم.
وی در پاسخ به این سوال که شما قهرمان شده‌اید اما 2 بازی آخر را در تهران باخته‌اید، این به خاطر این است که نسف از شما شناختی پیدا نکند، عنوان کرد: خیر. ما محاسبه نمی‌کنیم. بحث گول زدن حریف را نداریم؛ بازی اول دربی بود و شرایط خاص خود را داشت. نباید این اتفاق می‌افتاد. در بازی با سایپا هم مسئله داوری وجود داشت و نتوانستیم بازی را آن طور که می‌خواهیم به پایان برسانیم. ضمن اینکه بازیکنان ما در تیم ملی حضور فعال دارند و همین باعث شد تا تمام و کمال در اختیار ما نباشند.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سوال که شما سال گذشته در آخرین بازی صعود کردید و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتید، تفاوت تیم شما با سال گذشته چیست، خاطرنشان کرد: سال گذشته این موقع 5 امتیاز داشتیم و امسال در همین موقع 9 امتیاز داریم. این تفاوت عمده است. با خیال راحت‌تری بازی می‌کنیم و استرس هم نداریم.
وی افزود: در این گروه رقابت حساس شده و تیمی می‌تواند صعود کند که حداقل 12 امتیاز را کسب کند. این موضوع به حساسیت بازی‌ها اضافه کرده است. نسف نسبت به دور برگشت متفاوت شده است به همین دلیل می‌گویم بازی ما فردا مقابل نسف قارشی حساس است.
برانکو همچنین در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه کدام بازیکن برای شما خطرناک است و ممکن است مشکل‌ساز شود، تصریح کرد: با شناختی که از این تیم دارم می‌توانم بگویم همه بازیکنانش خوب هستند. نمی‌توانم بگویم کدام بازیکن بهتر از بقیه است. می‌دانم چند بازیکن ملی‌پوش دارد و با تمام توان در زمین حاضر می‌شود.
برانکو در ادامه صحبت‌هایش در نشست خبری در پاسخ به این سوال که شما گفتید 12 امتیاز می‌تواند باعث صعود شود، می‌توان این گروه را گروه مرگ نامید، گفت: این گروه، گروه سختی است. شاید سخت‌ترین گروه باشد. حتی می‌توانیم بگوییم هیچ کسی فکر نمی‌کرد نسفی که این طور دور رفت بازی را واگذار کرده در خانه خودش بازی را ببرد. این نشان می‌دهد بازی‌های این گروه غیرقابل پیش‌بینی است و نمی‌توان گفت کدام تیم صعود می‌کند. گروه سختی است و همه تیم‌ها برای صعود انگیزه دارند، غیر از الوصل، رقابت بین 3 تیم فشرده است.
وی افزود: به عنوان مثال سال گذشته الاهلی و الهلال تیم‌های قوی‌تری بودند و تا چند ماه پیش حرفی برای گفتن داشتند یا در امارات الجزیره، الوحده و الوصل سطح قبلی خود را ندارند و افت کرده‌اند. به همین دلیل نمی‌توان این تیم‌ها را با فصل قبل مقایسه کرد اما می‌توانم بگوییم تنها تیم‌های الدحیل و الوصل شرایط خود را حفظ کرده‌اند.
برانکو یادآور شد: پرسپولیس نسبت به فصل قبل 2 بازیکن خود، طارمی و سروش رفیعی را از دست داده با این شرایط ما اسکلت تیم را حفظ کردیم و توانستیم تا اینجا بازی‌ها را خوبی پیش ببریم.
وی در پاسخ به این سوال که شما مربی اروپایی هستید چطور با شرایط ایران خودتان را تطبیق دادید، عنوان کرد: من به عنوان مربی زندگی‌ام در حال گردش است. من مربی ایران بودم، به کرواسی رفتم، بعد چین و عربستان. در مقعطی به کشورم برگشتم و دوباره به ایران آمدم. ما به طور مداوم در حال تغییر محل هستیم اما می‌دانیم کارمان این است و خودمان را به سرعت هماهنگ می‌کنیم. این تغییرات در فوتبال، آداب و رسوم و فرهنگ کشور است. سختی‌هایی دارد اما با این حال خودمان را هماهنگ می‌کنیم. خیلی هم زمان نداریم که بخواهیم خود را با شرایط آن کشور وفق دهیم، باید به سرعت شرایط کشوری را که کار می‌کنیم درک کنیم.