به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۱۶ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۱۴۶۵۶۶
مارک زاکربرگ در برابر کنگره امریکا شهادت خواهد داد

بازرسی از زاکربرگ و فیسبوک آغاز شد

گروه فناوری: قرار است مدیر ارشد فیسبوک مارک زاکربرگ به زودی در برای کنگره امریکا شهادت دهد . این شهادت با هدف بررسی و ارزیابی پرسش ها در خصوص حریم خصوصی کارمندان خواهد بود.
بازرسی از زاکربرگ و فیسبوک آغاز شد
فیس‌بوک می‌گوید اطلاعات شخصی بیش از ۸۷ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی به شیوه‌ای نامناسب در اختیار شرکت مشاوره سیاسی کمبریج آنالیتیکا قرار گرفته است. به زودی مدیر این شبکه اجتماعی به واشنگتن می رود تا پیش از تشکیل  کمیته انرژی و بازرگانی برای پاسخگویی  به سوالات مرتبط با حریم خصوصی و داده های کاربران توضیح دهد .پس از مواجهه مارک زاکربرگ با فشار سیاسی برای پاسخگویی به رسوایی های اخیر فیس بوک در کمبریج آنالیتیکا، چاره ای وجود ندارد به جز این که در 2 تاریخ  10 و 11 آوریل برای حضور در کنگره  اماده شود. درواقع ابتدا باید مدیر عامل فیس بوک در کمیته قضات مجلس سنا و کمیته های بازرگانی در ساعت 2:15 بعد از ظهر شهادت دهد. سپس روز بعد او با کمیته انرژی و بازرگانی در کنگره در ساعت 10 صبح جلسه دادرسی خواهد داشت.

گرگ والدن، یک جمهوریخواه از ایالات  اورگان و عضو عضو هیئت مدیره کمیته" این جلسه را  یک فرصت مهم برای روشن کردن مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی اطلاعات مصرف کننده و کمک به همه آمریکاییان  دانست تا پیش از گذشته با مضووع حریم شخصی اطلاعات مواجه شوند. زاکربرگ تا پیش از این  هرگز به کنگره شهادت نداده است، اما گفته مایل است در خصوص برخی مسائل به کنگره توضیحاتی ارائه کند. مشخص نیست که آیا زاکربرگ در کمیته های دیگر و یا بازرسی های جانبی حضور خواهد داشت یا خیر . این خبر درست یک روز پس از این منتشر می شود که فیس بوک اعلام کرد  بیش از 270 صفحه مرتبط با دولت  روسیه را از بین برده است.
مرجع : انتخاب