به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۱۸ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۱۴۶۷۴۶

بیانیه نماینده خبرگان درباره اعتراضات در خوزستان

گروه سیاسی: نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری درباره حوادث اخیر این استان طی بیانیه‌ای تاکید کرد: مطالبات بحق مردم از حکومت زیر سایه پرچم اتحاد اقوام حول محور ولایت به نتیجه مطلوب خواهد رسید نه با تفــرقه‌افکنی و آتش‌افروزی که توسط دشمنان قسم‌خورده نظام و انقلاب هدایت می‌شود. بیانیه آیت‌الله احمدی شاهرودی حول حوادث اخیر خوزستان به شرح ذیل است:
مردم غیور و نجیب خوزستان
طی ایام اخیر تحولات و تحرکاتی در برخی مناطق استان دلاورپرور خوزستان – این پاره تن ایران اسلامی عزیز- رخ داده که به عنوان منتخب شما در مجلس خبرگان رهبری لازم دیدم نکاتی را با شما مردم فهیم در میان بگذارم:
۱- بدون شک اهالی سرفراز خوزستان از دهه ها پیش با مشکلات و معضلاتی مواجه بوده اند که قطعا بر هیچ ایرانی منصفی از جمله مسئولان و مقامات نظام جمهوری اسلامی در ادوار مختلف پوشیده نیست. از ویرانی های ناشی از جنگ تحمیلی گرفته تا بحران های زیست محیطی که طی سالهای اخیر زندگی روزمره را برای خوزستانی ها سخت کرده و حتی گاه تنفس را برای آنان دشوار ساخته است. از وضعیت بیکاری گرفته تا مطالبات به حق معیشتی و اقتصادی اقشار آسیب پذیر و محروم تا خواسته های متفاوت فرهنگی، اجتماعی، قومی و ... اقشار مختلف که بسیاری از این مشکلات امروزه به بحران تبدیل شده اند که انتظار می رود انشالله دولت محترم و سایر مسئولان ذی ربط تمامی توان خود را برای حل و فصل این بحران ها به کار گیرند.

۲- مطالبه و طرح خواسته ها و اعتراضات از مسیر قانونی ، حق بدیهی مردم است که قانون اساسی جمهوری اسلامی آن را به رسمیت شناخته و فرهنگ دینی و سنت پیامبر و ائمه طاهرین علیهم السلام ، نیز بر امر به معروف و نهی از منکر و نصیحت حاکمان از سوی تک تک امت اسلامی تاکید دارد. با این حال همه می دانیم که جز در مسیر آرامش و مدارا و تقید به قانون و نظم و امنیت و همچنین دوری از خشونت و عصبیت ، هیچ توفیقی نه برای مردم و نه برای مسئولان حاصل نخواهد شد، لذا ضروری است که همگان با حفظ آرامش و متانت اجازه ندهند که بدخواهان ملت و مملکت فرصتی برای سوءاستفاده به دست آورند.

۳- قوم غیور عرب خوزستان که همواره جلودار دفاع از تمامیت ارضی میهن و ارزش های انقلاب اسلامی بوده اند و نه صرفا در حد شعار بلکه در آزمون عمل و در زیر رگبار گلوله و توپ ، وطن دوستی و تعهد خود را نسبت به ایران اسلامی به اثبات رسانده اند بایستی مورد تکریم و احترام همگان خصوصاً مسئولان و مقامات استان باشند و در بیان مطالب در رسانه ها به ویژه رسانه ملی بایستی نهایت دقت به عمل آید تا خدای ناکرده احساس اهانت به قومیتی خاص به وجود نیاید و مستمسکی به دست دشمنان ایران اسلامی نیفتد .

۴- در عین حال همه توجه داریم که دشمنان وحدت ملت ایران و عوامل داخلی آنها در شرایط خطیر کنونی به دنبال آنند تا از هر آب گل آلودی ماهی خود را صید کنند و با تحریک احساسات و عصبیت های قومی و قبیله ای ، مطالبات برحق مردم خوزستان به ویژه قوم عزیز عرب را به انحراف کشانده و مطامع نامشروع خود را محقق سازند. برای این عده نه مطالبات جامعه عرب خوزستان اهمیتی دارد و نه سعادت و آرامش مردم نجیب و مظلوم خوزستان. این دشمنان ایران نه دغدغه اسلام دارند و نه خیرخواهی و صرفاً به دنبال آتش افروزی و ایجاد تشویش و بلوا هستند که انشالله با هوشیاری شما مردم غیور خوزستان در اهداف خود همچون گذشته ناکام خواهند ماند. یقیناً مطالبات بحق مردم از حکومت زیر سایه پرچم اتحاد اقوام حول محور ولایت به نتیجه مطلوب خواهد رسید نه با تفــرقه‌افکنی و آتش‌افروزی که توسط دشمنان قسم‌خورده نظام و انقلاب هدایت می‌شود . والسلام علیکم و رحمت‌ا... و برکاته
احمدی شاهرودی
نماینده مجلس خبرگان رهبری استان خوزستان