به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۰ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۱۴۷۰۰۰

نوبخت: وضعیت بازار ارز مورد قبول ما نیست!

گروه اقتصادی: سخنگوی دولت وضعیت کنونی بازار ارز را برخلاف میل دولت اعلام کرد و گفت: ستادی با دستور رییس جمهوری برای کنترل بازار ارز تشکیل شد.
نوبخت: وضعیت بازار ارز مورد قبول ما نیست!
محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در پایان جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این که نخستین جلسه این ستاد در سال 97 امروز به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، افزود: در این نشست گزارش عملکرد ستاد در سال 96 و برنامه سال 97 ارایه و بررسی شد. وی همچنین از تدوین سیاست‌‌های جدید برای کنترل بازار ارز خبر داد و اظهار داشت: این سیاست‌‌ها امروز در حضور رییس جمهوری نهایی و در روزهای آینده اجرا می‌‌شود. سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: وضعیت بازار ارز ‌‌وضعیت خوبی نیست و برخلاف میل ما است و تاکنون موفق نشده‌‌ایم ولی قطعا در این راستا با همه قوت از ظرفیت‌‌های بزرگ نظام استفاده می ‌‌کنیم و ان شاء‌‌الله این بازار را متعادل خواهیم کرد. 

نوبخت با بیان این که شرایط تراز ارز کشور مثبت است، تصریح کرد: وضعیت فعلی پول کشور در زمینه ارز به هیچ وجه قابل قبول نیست، قطعا این انتقاد به ما وارد است و باید همکاران در ارتباط این بازار تلاش بیشتری کنند.وی ادامه داد: چراکه نیاز به یک سیاست وسیع‌ تر از بانک مرکزی داریم که این سیاست‌ها اتخاذ شد و در جلسات متعدد ستاد ویژه این موضوع با ماموریتی که رییس‌ جمهوری به معاون اول دادند، تشکیل شد اما جنبه خبری به خود نگرفته بود.رییس سازمان برنامه و بودجه با یادآوری این که این سیاست ها وسیع تر از بانک مرکزی خواهد بود، افزود: البته از بانک مرکزی هم انتظار داریم با تحرک و فعال تر بر بازار ارز مسلط شود چرا که این وضعیت به هیچ وجه مناسب نیست و ما مطمئن هستیم در شرایط جدید که سیاست های ما نیز تغییر کرده موفق خواهیم شد.

جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیران نفت، راه وشهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور اقتصادی و دارایی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شد.در این جلسه دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گزارشی از برنامه پیشنهادی سال 97 برای اجرای اقتصاد مقاومتی با تاکید بر حمایت از کالای ایرانی ارائه کرد.
 
سیف: انشاءالله بازار ارز متعادل می‌شود!
رییس کل بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد که بازار ارز در روزهای آینده به وضعیت باثبات و متعادل برسد. خبرگزاری ایسنا: رییس کل بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد که بازار ارز در روزهای آینده به وضعیت باثبات و متعادل برسد.  ولی‌الله سیف بعد از جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی آخرین وضعیت بازار ارز در جمع خبرنگاران، گفت: جلسه خوبی با اعضای کمیسیون اقتصادی در خدمت آقای کرباسیان وزیر اقتصاد داشتیم که بحث‌های خوبی انجام شد. وی افزود: درباره موضوع ارز تفاهم اصولی وجود دارد البته باید جزئیات را در جلسات دیگر تکمیل کنیم. رییس کل بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد که بازار ارز به وضعیت باثبات و متعادل نزدیک شود. گفتنی اینكه سیف در اوایل بهمن ماه 96 نیز وعده داده بود نرخ دلار مجددا به زیر 4000 تومان كاهش یابد!
مرجع : ایرنا