به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۴ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۱۴۷۳۶۶

كاستروي دوم هم از قدرت کنار می‌رود

گروه بين‌الملل: رائول کاسترو، رهبر کوبا قرار است طی چند روز آینده و بعد از یک دهه قرار داشتن در راس قدرت در کشورش، رهبری را به جانشین خود که انتظار می‌رود معاون 57 ساله‌اش یعنی "میگوئل دیاز کانل" باشد واگذار کند.
كاستروي دوم هم از قدرت کنار می‌رود
این انتقال قدرت در حالیکه قرار است در تاریخ 19 آوریل صورت گیرد که انتظار می‌رود به موجب آن یک انتقال قدرت کلی‌تر در دولت کوبا برای واگذاری مناصب و رهبری کشور به نسلی که در اولین دهه‌های بعد از انقلاب تاریخی این کشور زاده شده و از آنها به عنوان نسل سوخته یاد می‌شود، صورت گرفت. این رهبران جدید کوبا با آزمونی بی سابقه برای نشان دادن قابلیت‌شان برای رهبری کشوری که به مدت 60 سال از رهبرانی یکسان پیروی کرده، رو به رو هستند. با وجود آنکه در دوره ریاست جمهوری رائول کاسترو یک سری اصلاحات موثر در این کشور اجرا شد اما کوبا همچنان با مشکل رکود اقتصادی شدید که مهاجرت صدها هزار کوبایی را در جستجوی زندگی بهتر به همراه داشته، دست به گریبان است.
 
ایجاد تغییر موثر در کوبا نیازمند یک سری اصلاحات بنیادین نظیر حذف سیستم دوگانه ارزی است که آسیب‌های اقتصادی زیادی داشته است. با این حال گفته شده که نباید انتظار داشت تغییرات رادیکال در نظام سیاسی تک حزبی در کوبا مشاهده شود. رائول کاسترو با این حال همچنان به عنوان یک سیاستمدار در سمت دبیر اول حزب کمونیست به کارش ادامه خواهد داد. کاسترو هنوز اظهار نظر علنی درباره اینکه قرار است بعد از کنار رفتن از ریاست جمهوری چگونه در این سمت به فعالیت ادامه دهد مطرح نکرده است. با این حال رهبران کوبا تصریح کردند که قرار است واگذاری قدرتی از یک نسل به یک نسل دیگر صورت بگیرد.