به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۶ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۱۴۷۵۴۴
شناسایی یک مظنون از بین 50 هزار نفر

تکنولوژی تشخیص چهره در چین رکورد زد

گروه فناوری: فناوری تشخیص چهره جدید در چین موفق شد یک مظنون را از بین جمعیتی 50 هزار نفری تشخیص دهد.
تکنولوژی تشخیص چهره در چین رکورد زد
به گفته برخی از منابع پلیس در جنوب شرقی چین، یک تکنولوژی هوشمند برای تشخیص چهره با فناوری فوق العاده دقیق خود، موفق شده یک فرد فراری  را بین  جمعیت 50،000 نفری در یک کنسرت پاپ دستگیر کند.براساس گزارش های محلی، این مرد در حالی که در یک کنسرت موسیقی پاپ در حال خوش گذرانی بودف دستگیر شد. نام کامل این مظنون منتشر نشده است. اما او در گزارش های پلیس با نام خانوادگی ائو معرفی شده است.   لی جین، افسر پلیس  در این خصوص گفته است که ائو  مشکوک به مشارکت در  یک جنایات اقتصادی است  و  برهمین اساس نام و مشخصات او در سیستم آنلاین ملی ثبت شده  است. جالب است.

جالب است که او پس از دستگیری به شدت شوکه شد و باور نمی کرد که پلیس وی را از بین 50 هزار نفر تشخیص دهد. چرا که  فکر می کرد  جایش بین این تعداد انسان و در جایی به این شلوغی کاملا امن است.چین به شدت روی تکنولوژی تشخیص چهره برای اجرای قوانین سرمایه گذاری کرده است.ماجرای اخیر نیز نشان می دهد این سرمایه گذاری ها بیهوده نبوده اند.  این فناوری فوق العاده یکپارچه است و نه تنها توانایی شناسایی یک چهره را  از بین  حدود 50 هزار نفر دارد، بلکه  از تکنیک های جدی در سطح CSI،استفاده می کند تا به طور مستقیم با پایگاه اطلاعاتی چین در ارتباط باشد.

بلکه نشان می دهد که چین پایگاه اطلاعاتی گسترده ای از هویت های جنایی دارد  که می تواند توسط دوربین های امنیتی به سرعت بررسی شوند.همانطور که هویت این مظنون 31 ساله به سرعت فاش شد.وزارت امنیت عمومی چین در سال 2015 فناوری تشخیص چهره را راه اندازی کرد. از آن به بعد در بسیاری از زمینه های مختلف از این فناوری استفاده شده است. در اوایل سال جاری گزارش شد که پلیس در پکن با عینک هوشمند به  امکان شناسایی افراد و مطابقت آنها با پایگاه اطلاعات پلیس دست پیدا کرده است.رئیس جمهور چین،نیز ، در مورد راه های استفاده از هوش مصنوعی، از جمله فناوری تشخیص چهره، برای ردیابی رفتارهایی که به نظر می رسد مخالف منافع حزب کمونیست حاکم است، مشتاق است.
مرجع : انتخاب