به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۹ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۱۴۷۹۰۸

سرانجام بهمن ورمزیار اعدام شد

گروه جامعه: حکم اعدام بهمن ورمزیار، که به اتهام سرقت مسلحانه به مرگ محکوم شده بود، بامداد چهارشنبه در همدان اجرا شد.
سرانجام بهمن ورمزیار اعدام شد
این حکم قرار بود یک روز پیش اجرا شود، اما به گفته کامران حمزه، دادستان استان همدان، به دلیل یک «مشکل قضایی» موقتا متوقف شده بود. بهمن ورمزیار چهار سال پیش با مشارکت سه نفر دیگر در شهر همدان به یک طلافروشی حمله کرده و طلا‌ها را به سرقت برده بود. با این حال وی ۱۸ روز پس از ارتکاب جرم، خود را به پلیس تسلیم کرده و با ابراز پشیمانی از اقدام خود، اموال مسروقه را به صاحبش بازگردانده بود.

بسیاری از فعالان حقوق بشر و کاربران شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان در هفته‌های گذشته با اشاره به رفتار ورمزیار، از مقام‌های قضایی ایران خواسته بودند تا مانع از اجرای حکم اعدام وی شوند. انتشار ویدیویی از مادر این محکوم که پس از شنیدن خبر اعدام قریب‌الوقوع فرزندش خون بالا آورد، واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت. انتشار خبر توقف موقت اجرای حکم اعدام بهمن ورمزیار باعث خوشحالی بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی شد. مادر وی با انتشار یک ویدیوی دیگر در فضای مجازی ادعا کرده بود رهبر انقلاب دستور توقف اجرای حکم اعدام را صادر کرده است.
ایران یکی از کشورهایی است که به دلیل اجرای پرشمار مجازات اعدام همواره از سوی نهادهای مدافع حقوق بشر محکوم می‌شود. ایران پس از چین، بیشترین شمار اجرای مجازات اعدام را دارد.
برچسب ها: اعدام