به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب : ۱۴۸۲۴

استقلال یک‌گام‌ تا نیمه‌نهایی لیگ‌ قهرمانان

گروه ورزشی: استقلال ایران با برتری یک بر صفر برابر بوریرام تایلند تنها یک گام دیگر تا رسیدن به جمع چهار تیم برتر آسیایی فاصله دارد. ، دیدار استقلال ایران برابر بوریرام تایلند از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با برتری یک بر صفر استقلال به پایان رسید تا آبی‌های پایتخت یک گام دیگر برای رسیدن به جمع چهار تیم نهایی نزدیک‌تر شوند. تک گل این دیدار را خسرو حیدری در دقیقه دوم این دیدار به ثمر رساند.
استقلال یک‌گام‌ تا نیمه‌نهایی لیگ‌ قهرمانان
تماشاگر: 90 هزار تماشاگر
تیم داوری: محمد عبدالرحمان از قطر، سالم طالب از قطر و مراد یاسر از کویت
کارتها: سوکائو نوتنوم، سوری سوخا و پراتوم چوتونگ از بوریرام

ترکیب استقلال : مهدی رحمتی، خسرو حیدری، جی لوید ساموئل، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، جواد نکونام، فرهاد مجیدی (آرش برهانی از دقیقه 63)، سیاوش اکبرپور(مهدی نظری از دقیقه 88)، محمد قاضی، هاشم بیک زاده (فردین عابدینی از دقیقه 55) و پژمان منتظری.

ترکیب بوریرام: سیوارک تدسونگ نون، پراتوم چوتانگ، چارلی چاپیوس، اسمار ایبانز، تاناساک اسریسی (آناوینگ جوجی از دقیقه 75)، سوکائو نوتنوم، چیوارات ماخاروم، چیتیپات تانک لاگ، آدیساک کریسورن، سوری سوخا و خسوس.

لحظات حساس نیمه نخست:

در نیمه نخست این دیدار، آبی‌های پایتخت بازی روانی را به نمایش گذاشتند و بهتر از حریفشان ظاهر شدند، هرچند که حریف تایلندی آنها در اواسط نیمه توانست فشار اولیه استقلال را تا حد زیادی کاهش دهد. نماینده‌ی ایران موفق شد در همان دقایق نخستین به گل برسد. نفوذ خسرو حیدری در دقیقه دوم از جناح راست با ارسال این بازیکن همراه شد و پس از برخورد با تیرک عمودی وارد دروازه بوریرام شد تا حساب کار یک بر صفر شود. در ادامه بازهم استقلال می‌توانست به گل برسد. فرهاد مجیدی در دقیقه 11 در شرایطی ایده‌آل در محوطه جریمه بوریرام قرارداشت که ضربه این بازیکن از بالای دروازه بوریرام راهی اوت شد. با این حال بوریرامی‌ها هم کم کم توانستند برای خود موقعیت‌سازی کنند. آنها در دقیقه 14 و در حالی که بازیکنان استقلال اعتقاد به خطا داشتند با نفوذ به محوطه شش قدم استقلال تا آستانه باز کردن دروازه این تیم رفتند که با دخالت مدافعان استقلال این فرصت آنها از دست رفت. در ادامه تلاش‌های بازیکنان بوریرام برای رساندن گل تساوی و استقلالی‌ها برای بیشتر کردن اختلاف گل در این دیدار به جایی نرسید تا نیمه نخست با همان حساب یک بر صفر به سود نماینده ایران به پایان برسد.

لحظات حساس نیمه دوم:
در نیمه دوم این دیدار، تیم بوریرام کار را تهاجمی آغاز کرد. آنها در دقیقه 52 درحالی که مدافعان استقلال در یارگیری دچار اشتباه شده بودند، در آستانه تک به تک شدن با رحمتی بودند که دخالت محمد قاضی منجر به یک کرنر برای آنها د. پس از دو دقیقه وقفه در این دیدار، بوریرامی‌ها در دقیقه 54 از کرنر ارسال می‌توانستند خطرساز شوند که ضربه مهاجم بوریرام از پشت محوطه استقلال با اختلاف کمی راهی اوت شد. در ادامه استقلالی‌ها تلاش کردند تا با حفظ توپ در میانه میدان، سعی در کنترل بازی داشته باشند. آنها تا حد زیادی هم در این امر موفق بودند و حتی در دقیقه 62 فردین عابدینی می‌توانست در موقعیتی تک به تک دروازه بوریرام را برای بار دوم بازکند که با تکل از پشت مدافع بوریرام، این فرصت استقلال تبدیل به کرنر شد.

در ادامه بوریرامی‌ها در یک ضدحمله در دقیقه 64 در آستانه باز کردن دروازه استقلال قرار گرفتند. ارسال از جناح راست استقلال با ضربه سر خسوس همراه شد که با واکنش خوب مهدی رحمتی این توپ راهی کرنر شد  تنها سه دقیقه لازم بود تا استقلالی‌ها موقعیت خطرناک بوریرامی‌ها را جبران کنند. شوت ساموئل در دقیقه 67 از پشت محوطه جریمه بوریرام به شکلی خطرناک از کنار دروازه بوریرام راهی اوت شد. در دقیقه 71 اشتباه مهدی رحمتی می‌رفت تا کار دست استقلال بدهد. این دروازه بان در خروج اشتباه کرد و می‌رفت که مهاجم بوریرام کار را به تساوی بکشاند که رحمتی با جبران اشتباهش، به صورتی زیرکانه توپ را از جلوی مهاجم بوریرام دفع کرد. در دقیقه 75، شوت سنگین خسرو حیدری از پشت محوطه جریمه بوریرام به شکلی بسیار خطرناک بعد از برخورد به بالای تور دروازه راهی اوت شد. این شوت تماشاگران استقلال را به وجد آورد و آنها که دقایقی را در سکوت سپری کرده بودند را مجددا به تشویق تیمشان وادار کرد. در دقیقه 89، ضربه سنگین اسمار از پشت محوطه 18 قدم با واکنش خوب مهدی رحمتی به کرنر رفت. در پایان تلاش دو تیم برای تغییر نتیجه این دیدار بی حاصل ماند تا استقلال ایران با حساب یک بر صفر، حریف تایلندی‌اش را شکست دهد.

دیدار برگشت استقلال برابر بوریرام در تایلند و 27 شهریور برگزار خواهد شد و برنده این دیدار باید برابر برنده بازی الاهلی عربستان و اف ث سئول به میدان برود.

۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۰۰:۰۸
به عنوان یک طرفدار قدیمی استقلال (33 است طرفدار این تیمم)، اصلاً از بازی استقلال خوشم نمی آید. در لیگ جدید تقریباً به استثناء یکی دو بازی در بقیه بازی ها حریفان به مراتب بهتر از ما بازی کرده اند. بازی امشب هم عوض اینکه به آب و آتش بزنیم که کار حریف را در همین تهران تمام کنیم یک گل شانسی زدیم و 90 دقیقه دفاع کردیم. این بخدا حق میلیونها تماشاگر تلویزیون و آن 90 هزارتایی که به استادیوم رفتند نبود. (115039)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۰۲:۰۰
هرچی باشه از نیم فصل سال پیش بهتریم/ تا بازی برگشت هماهنگی تیم بیشتر میشه و حتما بوریرام رو تو زمین خودش میبریم (115059)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۰۷:۱۶
33 سال است که در اشتباهی. (115069)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۰۷:۱۷
این فوتبال ارزش آن را داره که 33 سال حرص بخوری؟ (115070)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۰۷:۱۶
گامی لرزان (115068)
سینا از شیراز
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۰۷:۵۲
بازی ضعیفی بود و نتیجه اش هم خیلی خطرناکه! به نظر من تقصیر فتح الله زاده است. شرط اون جایزه صدمیلیون تومنی را باید میذاشت صعود به مرحله بعد نه بردن این بازی به هر صورت ممکن و با هر نتیجه ای! (115075)