به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۴۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۱۴۸۳۸

زورگیری با زاغ زدن و طرح پرسیدن آدرس

گروه حوادث: رییس پلیس آگاهی غرب استان تهران از دستگیری اعضای باند زورگیران موتورسواری خبر داد که با زاغ‌زدن سوژه‌های خود، به بهانه پرسیدن آدرس به آنان نزدیک و اموالشان را می‌ربودند.
سرهنگ منصور خدادادی در تشریح جزئیات دستگیری سارق زورگیر، گفت: بنابر دریافت پرونده‌های متعدد وقوع سرقت‌های به عنف در منطقه شهرک امیریه شهریار، رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت. وی با بیان اینکه ماموران در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که سارق زورگیر به بهانه پرسیدن آدرس به سوژه‌های خود نزدیک و سپس کیف حاوی پول و مدارک آنان را با تهدید چاقو و قمه به سرقت می‌برند، گفت: با توجه به حساسیت موضوع که موجب رعب و وحشت مردم منطقه شده بود، رسیدگی به این موضوع در دستور کار ویژه قرار گرفت.

رییس پلیس آگاهی غرب استان تهران با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده ادامه داشت تا اینکه پرونده‌ای با موضوع سرقت 128 میلیون و 500 هزار ریال از یک سواری وانت که سارقان موتورسیکلت به بهانه پرسیدن آدرس از راننده کیف حاوی پول را ربوده بودند در پلیس آگاهی گشوده شد، گفت: این در حالی بود که با شناسایی یکی از سارقان توسط راننده خودرو، اطلاعات جدیدی به دست ماموران رسید و پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد.

وی با بیان اینکه پس از آن که یکی از سارقان چندین بار توسط مردم شناسایی شد، گفت: بررسی‌ها نشان داد که این فرد از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای است که با انجام اقدامات نامحسوس و کنترل مناطق وقوع جرم، سرانجام این فرد (مجید) به همراه یک خودروی سواری پراید در شهریار مشاهده شد که این فرد به دستور ایست پلیس بی‌توجه و اقدام به فرار کرد که متهم پس از تعقیب و گریز پلیسی خود را از پنجره ماشین به بیرون پرتاب کرده و سعی داشت که با پای پیاده فرار کند که توسط ماموران دستگیر شد.

رییس پلیس آگاهی غرب استان تهران با بیان اینکه وی به هشت فقره سرقت به همدستی چهار تن با موتورسیکلت اعتراف کرد، گفت: بررسی‌ها نشان داد که اعضای این باند از قبل سوژه‌های خود را شناسایی و به بهانه پرس‌وجوی آدرس به آنان نزدیک و با تهدید چاقو و قمه، اموال آنان را به سرقت می‌بردند. وی با بیان اینکه متهم دستگیرشده به موادمخدر شیشه اعتیاد دارد، گفت: متهم به همراه پرونده متشکله در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۴:۵۲
اگر فقط دزدی کرده اند که مطابق قانون محاکمه شوند ولی اگر به دیگران آسیب هم رسانده اند باید به حبس ابد محکوم کرد تا عبرتی باشد برای دیگر افراد خلافکار. (115240)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۸:۵۱
???????
اگر فقط دزدی کرده اند که مطابق """قانون """ محاکمه شوند ولی اگر به دیگران آسیب هم رسانده اند باید """باز هم قانونی""" محاکمه شوند. (115333)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۵:۱۸
اعدام حق این افراد حیوان صفت است، اینها امنیت در جامعه را از بین می برند و امیدوارم سریع به سزای اعمالشان برسند تا درس عبرتی برای سایرین باشه. (115255)
شيرژيان گنفه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۲۱:۴۴
درس عبرت؟ با اعدام؟ خلخالي چكار كرد؟ أيا ديگه سوداگران مواد عبرت گرفتند؟ صورت مساله پاك كردن راه حل نيست (115364)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۵:۲۴
بحث حقوقی این نوع سرقتها پیچیده است.ازجهاتی مشمول سرقت حدیست که قطع ید دارد واز جهاتی سرقت تعزیری که حبس وشلاق را شامل می شود اما از جهت دیگری مشمول حکم ارعاب با سلاح است که در فقه امامیه مشمول بغی است و باغی حکم اعدام دارد. . . . . .متاسفانه یکی از ایرادات سیستم قضایی ما همه گیری عفو در مجرمان است.بسیاری از مجرمان مرتکب جرم می شوند با این امید که در اندک زمانی عفو شامل حالشان خواهد شد.بزرگان علم جرم شناسی معتقدند لوث شدن جزا با عفو های گسترده سبب تجری بزهکاران می شود وبه اعتقاد من این درست است.حبس ابد هم دردی از این افراد را دوا نمی کند. (115262)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۲۳:۵۴
رئیس پلیس غرب تهران گفت: " بررسی ها نشان داد که این فرد (زورگیر) از سارقان سابقه دار و حرفه ایست." لابد مدتی زندان بوده واسش لی لی و قاه قاه بردند، بهش خوش گذشت بعد آزادش کردند. باز میبرندش زندان ایندفعه به دلیل گرمی هوا بهش بستنی یخی میدن و باز ولش می کنند تا در جایی دیگر کاری دیگری را آغاز کنه. (115400)