به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۴ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۱۴۸۴۷۹

کولایی: شاهد گسترش نفاق در جامعه هستیم

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر رئیس‌جمهور با مردم شفاف عمل کند می‌تواند آثار و نتایج مثبت آن را در همه زمینه‌ها به ویژه افزایش آگاهی اجتماعی مشاهده کند.
کولایی: شاهد گسترش نفاق در جامعه هستیم
الهه کولایی  با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر ضرورت سخن گفن مسئولان اجرایی با مردم عنوان کرد: دیدگاه‌ها و انتقادات مردم، در خصوص مسائل مختلف با عملکرد نهادهای مختلف کشور ارتباط مستقیم پیدا می‌کند. از این رو خواسته‌ها و نقطه‌نظرات آنها در میان دستگاه‌های اجرایی و انتخاب آنها بیشتر ظهور پیدا می‌کند. اما این به معنای نادیده گرفتن دیگر نهادهای کشور نیست بلکه اگر روحانی در ارتباط مستقیم با مردم به بیان مشکلات بپردازد و امکان انتقاد از بالاترین پست اجرایی و قدرتی کشور را فراهم کند می‌تواند این مسیر شفافیت را در همه عرصه‌ها نهادینه کند. وی افزود: ضمن اینکه سخن گفتن رئیس‌جمهور با مردم و بیان مشکلات می‌تواند منجر به درک روشن‌تر مردم از مشکلات موجود از یک سو و شنیدن همه نظرات و انتقادات از سوی دیگر شود.

وی گفت:بدون تردید می‌توان فرصت را برای طرح این مباحث در دستگاه‌های دیگر هم به این شکل به وجود آورد. دستگاه اجرایی مهم‌ترین نقش را در ارتباط با مردم و اطلاع‌رسانی به آنها دارد. اگر رئیس‌جمهور با مردم شفاف عمل کند می‌تواند آثار و نتایج مثبت آن را در همه زمینه‌ها به ویژه افزایش آگاهی اجتماعی مشاهده کند. از سوی دیگر هم این فرصت به وجود می‌آید تا مردم مطالبات خود را در یک فضای آزاد مطرح کنند.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نیاز به شفاف‌سازی در وضعیت فعلی کشور جزئی از توسعه محسوب می‌شود، اظهار کرد: شفاف‌سازی می‌تواند موجب کاهش فساد در کشور و همچنین استفاده بهینه از منابع کشور در جهت توسعه همه جانبه باشد.باید بپذیریم بسیاری از تغییرات یک شبه اتفاق نمی‌افتد و ما برای اجرا کردن این تغییر درکشور و برخی دستگاه ها و نهادها نیازمند عزم استوار ریاست جمهوری هستیم. روحانی باید با مقابله با موانع پیش رو بتواند در جهت تغییر الگوهای رفتاری مسئولان و ارائه الگوی جدید تاثیرگذار باشد.

کولایی با اشاره به بخش دیگر سخنان روحانی در خصوص سیر معیوب گزینش ادارات در کشور گفت: یکی از نمونه‌های این چارچوب پر ایراد رد صلاحیت‌های گسترده‌ای بود که در مجلس هفتم انجام شد و تجربه شخصی من دراین باره است. به نظر می‌رسد این چالش دوران آغازین انقلاب اسلامی هنوز حل نشده باقی مانده و برخوردهای سطحی باعث گسترش نفاق از یک سو و از سوی دیگر باعث بی‌بهره شدن دستگاه‌های اجرایی و حتی تدوین قوانین بدون استفاده از استعدادها و ظرفیت‌های مناسب در کشور شده است. به نظر می‌رسد ما نیازمند نقد و بررسی صریح و منصفانه از همه عملکردها در زمینه گزینش‌ها و پیامدهای آن هستیم.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه باید عواقب این برخوردها مورد بررسی قرار گیرد، گفت: باید نتایج اینگونه اقدامات را مورد بررسی قرار دهیم تا مشخص شود تا چه اندازه در دور شدن کشور از اهداف و منافع ملی اثرگذار بوده‌اند.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: الهه کولایی دولت