به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۸ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۱۴۸۸۵۱

جهانبخش: اثبات می کنیم بهترینیم

گروه ورزشی: کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم ملی فوتبال ایران را یکی از قدرت های برتر قاره کهن نام برد و گفت و گویی را با «علیرضا جهانبخش» یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم کشورمان انجام داد.جهانبخش در این گفت وگو از اثبات قدرت فوتبال ایران به عنوان تیم نخست آسیا در جام جهانی و جام ملت ها صحبت کرد.
جهانبخش: اثبات می کنیم بهترینیم
تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای.اف.سی) روز شنبه در مطلبی به بررسی شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان پرداخت که پس از 52 سال در پی قهرمانی دوباره در جام ملت های آسیا است و نوشت:در تازه ترین رنکینگ فیفا، تیم ملی ایران رتبه نخست را در میان نمایندگان آسیایی در اختیار دارد و همین امر انتظارات را از این تیم برای موفقیت در جام ملت های آسیا 2019 بالا برده است. به گونه ای که به زعم خیلی ها سال 2019 سالی است که «کارلوس کی روش» سرمربی این تیم جام قهرمانی این رقابت ها را بالای سر خواهد برد.این گزارش در ادامه به علیرضا جهانبخش یکی از ملی پوشان کشورمان اشاره کرده و می نویسد: ستاره ایرانی حاضر در لیگ فوتبال هلند، یکی از امیدهای اصلی «کی روش» برای بازگرداندن ایران به دوران افتخار محسوب می شود.سایت ای.اف.سی در همین رابطه، مصاحبه ای را با این لژیونر فوتبال ایران ترتیب داده است که در ادامه می خوانید:

*چه احساسی داری از اینکه تا هشت ماه دیگر باید برای تیم ملی ایران به میدان بروی؟
جهانبخش: به طور حتم جام ملت های آسیا بعد از جام جهانی بزرگترین تورنمنت برای مردم کشورمان محسوب می شود و مشتاقانه در انتظار آغاز آن هستم. متاسفانه، در دور قبل این مسابقات در ضربات پنالتی از رقابت ها کنار رفتیم، اما این بار تیم بهتری داریم و امیدواریم بتوانیم با کسب تجربیات بهتر، کار بزرگتری برای خوشحال کردن هموطنانمان انجام دهیم.در چند سال گذشته بهترین تیم آسیا بوده ایم و بعد از اثبات کیفیت تیم ملی ایران در جام جهانی، می خواهیم به آسیا نشان دهیم که چرا در رنکینگ فیفا اول هستیم و چرا اولین تیمی بودیم که از منطقه آسیا به جام جهانی صعود کردیم.

*همانطور که می دانی قرعه کشی این رقابت ها روز چهارم مه در دبی برگزار خواهد شد؛ آیا تیم یا تیم هایی وجود دارند که نخواسته باشی با آن ها همگروه شوی و یا بالعکس؟
جهانبخش: گفتنش آسان نیست، زیرا تیم های آسیایی در حال پیشرفت و بهبود هستند و تا شروع این رقابت ها هم چندین ماه فرصت دارند.بنابراین انتخاب کردن از میان این تیم های آماده کار سختی است.ازسوی دیگر، قرعه راحت تر مسلما به نفع ما است، اما به نظر من هیچ تیم ضعیفی در آسیا وجود ندارد. همانطور که گفتم آن ها همواره خود را تقویت می کنند و با به خدمت گرفتن مربیان اروپایی سعی در پیشرفت دارند.

*تیم ایران تا چه اندازه مصمم است بعد از 42 سال دوباره مقام قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کند و اینکه این قهرمانی برای مردم ایران چه معنایی خواهد داشت؟
جهانبخش: کسب رتبه اول در چند سال اخیر در رنکینگ فیفا برای مردم ایران بسیار ارزشمند است؛ جام ملت ها برای فوتبال دوستان ایرانی همواره یک رویداد بزرگ ورزشی محسوب شده و آنها مشتاقانه در انتظار آن هستند. رقابت های پیش رو در جام جهانی و بازی کردن در مقابل سه تیم قدرتمند قطعا تجربیات زیادی را برای ما به ارمغان خواهد آورد و این تجربیات ما را برای بهترین ها در جام ملت های آسیا یاری خواهد کرد.درست است که از آخرین باری که قهرمان آسیا شدیم مدت زیادی می گذرد اما این بار با یک تیم آماده و مربی به خوبی کی روش می توانیم به این رویا جامه عمل می پوشانیم. در این رقابت ها تیم های بسیار خوبی حضور دارند؛ تیم هایی که همیشه بیشترین شانس کسب عنوان قهرمانی را داشته اند، بنابراین کار آسانی نخواهیم داشت. با این حال، مصمم هستیم که بهترین عملکردمان را به نمایش بگذاریم و تا حد امکان پیش برویم و با کسب نتایج رضایت بخش مردم ایران را خوشحال کنیم؛ زیرا آن ها لایق این تلاش هستند.

*یدک کشیدن عنوان تیم اول آسیا مسلما توقعات را از تیم ایران بالا خواهد برد؛ آیا از این بابت تحت فشار نیستید و اینکه آیا این عنوان برای سایر تیم ها در مواجهه با ایران انگیزه ایجاد نمی کند؟
جهانبخش: یقینا این عنوان و همچنین کسب عنوان دومین تیم صعود کرده به جام جهانی برای ما مسئولیت های بیشتری به همراه خواهد داشت و توقعات هواداران نیز به مراتب بیشتر خواهد بود؛ آن ها از ما انتظار دارند که از مرحله گروهی جام جهانی صعود کنیم حالا تصور کنید زمانی که پای رقابت های آسیایی در میان باشد از ما توقع چه عملکردی را دارند.تیم ملی همیشه تحت فشار است که البته برای ما جنبه مثبتی دارد چرا که آن ها (هواداران) واقعا تیم ملی را دوست دارند و می خواهند موفقیت آن را جشن بگیرند، آن ها به ما کمک می کنند تا دوباره تاریخ ساز شویم.

*رقابت های جام ملت های آسیا برای نخستین بار با فرمت 24 تیمی برگزار می شود و تیم هایی مثل قرقیزستان، یمن و فیلیپین اولین تجربه آسیایی خود را خواهند داشت؛ این فرمت 24 تیمی و تیم های جدید چه تغییری در این رقابت ها ایجاد می کند و آیا این تغییرات برای فوتبال آسیا مفید است؟
جهانبخش: راهیابی به این تورنمنت برای تیم های جدید تجربه بسیار خوشایندی خواهد بود. بحث افزایش تیم های شرکت کننده در رقابت های جام جهانی و جام ملت های آسیا بحث تازه ای نیست، اما در حال حاضر بهتر است تیم هایی که توانایی حضور در این رقابت ها را دارند، حضور پیدا کنند.
مرجع : ایرنا