به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۴:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۱۱ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۱۴۹۱۰۵

مصلی در ایام نمایشگاه کتاب پارکینگ ندارد

گروه جامعه: مدیر کمیته حراست نمایشگاه کتاب می‌گوید: توصیه ما استفاده از حمل و نقل عمومی برای بازدید از نمایشگاه کتاب است و پلیس راهور هم درست گفته است و از رسانه‌ها هم می‌خواهیم تنها بر استفاده از حمل و نقل عمومی تاکید کنند.
مصلی در ایام نمایشگاه کتاب پارکینگ ندارد
مدیر کمیته حراست سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز از کاربری پارکینگ‌های اطراف مصلای تهران خبر داده و گفته است: با هماهنگی‌های انجام شده‌ ۸ پارکینگ در اطراف محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران برای ناشران، کارمندان، اهالی رسانه و مهمانان ویژه در نظر گرفته شده است. در عین حال سردار مهماندار امروز در نشست خبری خود در خصوص نمایشگاه کتاب تاکید کرد: با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب از ۱۲ اردیبهشت ماه در مصلی تهران برگزار می‌شود ما از ابتدا با برگزاری نمایشگاه در مصلی مخالف بودیم و کتبا مخالفت خود را اعلام کردیم. مراجعه عده کثیری از شهروندان به منطقه باعث افزایش آلودگی و ایجاد نارضایتی برای ساکنان منطقه می‌شود اما متاسفانه با اصرار مسوولین امر نمایشگاه در این منطقه برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم ماجرا و مشکلات ترافیکی را به حداقل برسانیم و تسهیلات لازم را فراهم کنیم، گفت: در مصلی هیچ پارکینگی برای پارک خودرو پیش‌بینی نشده است؛ چراکه پارکینگ‌ها گنجایش پارک این همه خودرو را ندارند بنابراین بهترین کار استفاده از حمل و نقل عمومی است پیش‌بینی‌های لازم نیز در این زمینه صورت گرفته و شرکت اتوبوسرانی و مترو همکاری‌های لازم را در این زمینه با ما خواهند داشت.مهدی سهل آبادی در همین رابطه و در توضیح درباره ابهام به وجود آمده در مورد پارکینگ‌های مصلی در ایام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: خبر ما با این هدف منتشر شده که مردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و از وسایل نقلیه شخصی برای آمدن به مصلی استفاده نکنند که ایجاد ترافیک شود.

او متذکر شد: ممکن است تنظیم خبر نتوانسته منظور را درست و کامل منتقل کند. ۸ نقطه پارکینگ اختصاص پیدا کرده که به کارکنان، ناشران، خبرنگاران، موتور و خودروهای ون و بی‌سیم و یکی هم برای مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه واقع در ضلع جنوبی با ظرفیت ۳۰۰۰ پارکینگ گلگشت در بزرگراه رسالت هم برای عموم در نظر گرفته شده است.فضایی که داریم واقعا جوابگوی پارک ماشین‌های تمام بازدیدکنندگان نیست و ما هم تاکید داریم که حتما از حمل‌ونقل عمومی برای آمدن به نمایشگاه کتاب استفاده شود. تاکسی‌های بی‌سیم، خودروهای ون، مترو، اتوبوس و ... همه برای رفاه حال بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. فضایی محدود هم برای افرادی با شرایط ویژه در نظر گرفته شده ولی توصیه ما استفاده از حمل و نقل عمومی است و پلیس راهور هم درست گفته است و از رسانه‌ها هم می‌خواهیم تنها بر استفاده از حمل و نقل عمومی تاکید کنند.
مرجع : ایلنا