به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۱۵ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۱۴۹۴۲۴
مدالیوم کانون کارگردانان بر‌گردن پرویز پورحسینی

تقدیر از ژاله علو به خاطر یک عمر فعالیت هنری

گروه فرهنگي: مراسم اختتامیه جشن کانون کارگردانان خانه تئاتر با تقدیر و تجلیل از 6 چهره برجسته عرصه تئاتر در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
در ابتدای جشن محمودرضا رحیمی دبیر جشن کانون کارگردانان از سهراب سلیمی را روی صحنه دعوت کرد. سهراب سلیمی نیز ضمن خوشامد به حضار از آنان بابت کمی و کاستی های احتمالی جشن عذرخواهی کرد.
تقدیر از ژاله علو به خاطر یک عمر فعالیت هنری/مدالیوم کانون کارگردانان بر گردن پرویز پورحسینی+عکس///////////////////شنبه
سپس رحیمی گزارش کوتاهی از پانزدهمین جشن کانون کارگردانان ارائه داد و گفت: در این دوره اولین جشنواره‌ی کارگردانان جوان تئاتر برگزار شد. در این جشنواره شش گروه جوان از مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و آموزشگاهی در شش شب نمایش های خود را در فضایی غیر رقابتی به روی صحنه بردند.در ادامه دبیر پانزدهمین جشن کانون کارگردانان از هرمز هدایت و جمشید جهان‌زاده دعوت کرد تا جوایز سه گروه اول کارگردانان جوان را به آنها اهدا کنند.
تقدیر از ژاله علو به خاطر یک عمر فعالیت هنری/مدالیوم کانون کارگردانان بر گردن پرویز پورحسینی+عکس///////////////////شنبهگروه‌های نمایش "مستخدم ماشینی"، "پیکر زن همچون میدان نبرد" و "خرده جنایت های زن و شوهری" سه گروهی بودند که در بخش نخست اهداء جوایز، تقدیر شده و جوایز خود را از دو پیشکسوت تئاتر دریافت کردند.سپس گروه وصل یار به سرپرستی ابراهیم اثباتی به اجرای موسیقی پرداختند و در ادامه مراسم از کتاب عبدالحسین نوشین نوشته‌ی احسان حاجی پور رونمایی شد.
تقدیر از ژاله علو به خاطر یک عمر فعالیت هنری/مدالیوم کانون کارگردانان بر گردن پرویز پورحسینی+عکس///////////////////شنبهاحسان حاجی پور ابتدا به پژوهش‌های عبدالحسین نوشین اشاره کرد و گفت: شاهنامه‌ی چاپ مسکو، آخرین کار پژوهشی استاد نوشین بود و نوشین یکی از کسانی است که پژوهش های زیادی را در تئاتر ایران رقم زد.نویسنده‌ کتاب نوشین در خصوص نگارش این کتاب گفت: نوشتن این کتاب را از سال 91 شروع و حدود دو سال و نیم به طول انجامید و چاپ آن هم همین مقدار زمان برد.
تقدیر از ژاله علو به خاطر یک عمر فعالیت هنری/مدالیوم کانون کارگردانان بر گردن پرویز پورحسینی+عکس///////////////////شنبهسپس حاجی پور از ایرج راد، اصغر همت، سهراب سلیمی، شهرام کرمی(مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی)، سید عباس عظیمی(مدیرعامل موسسه‌ی هنرمندان پیشکسوت) و رجبی معمار (مدیر عامل خانه‌‌ی هنرمندان) دعوت کرد تا برای رونمایی کتاب و اهداء جوایز پیشکسوتان به روی صحنه بیایند.پس از رونمایی کتاب، هرمز هدایت، پرویز پورحسینی، جمشید جهانزاده و محمدباقر کریم‌پور از طرف خانه‌ی تئاتر و موسسه‌ی هنرمندان پیشکسوت تقدیر شده و لوح تقدیر و هدایای خود را دریافت کردند. در ادامه پس از خاطره‌ی مریم معترف از اولین همکاریش با ژاله علو، مدالیوم کانون کارگردانان خانه‌ی تئاتر به وی تقدیم شد.پس از تقدیر از پیشکسوتان، سه گروه نمایش "کلفت‌ها"، "چه کسی از ویرجینیا ولف می ترسد" و "مده آ" جوایز خود را دریافت کردند.
تقدیر از ژاله علو به خاطر یک عمر فعالیت هنری/مدالیوم کانون کارگردانان بر گردن پرویز پورحسینی+عکس///////////////////شنبهبزرگداشت محمد کوثر برنامه‌ دیگر جشن بود. ایرج راد در مدح محمد کوثر گفت: من شاگرد او نبودم اما او یکی از کسانی است که به تئاتر ایران خدمات زیادی کرده و شاگردان بزرگی را پرورانده است.
در پایان جشن نیز گروه وصل یار برای دومین اجرای خود به روی صحنه رفتند . ابراهیم اثباتی سرپرست این گروه پیش از اجرا، یاد و نام ناصر چشم آذر را گرامی داشت و حضار به احترام این موسیقیدان بزرگ لحظاتی را  ایستادند و سکوت کردند. جشن با اجرای موسیقی گروه وصل یار به پایان رسید.