به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۱۶ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : ۱۴۹۵۵۷

تشخیص اختلالات روانی با هوش مصنوعی

گروه فناوری: پژوهشگران موفق شدند نوعی ابزار ارزیابی شخصیت طراحی کنند که از طریق هوش مصنوعی و بررسی حرکات چشم آزمودنی وضعیت شخصیت و سلامت روان کاربر را تشخیص می دهد.
تشخیص اختلالات روانی با هوش مصنوعی
 چشمان افراد به آن ها این امکان را می دهد تا اسرار بی شماری را کشف کنند. اما این بار نوبت به پژوهشگران رسیده که از زاویه دید خود چشم انسان را رصد کرده و از این طریق اسرار زندگی آنان را کشف کنند.مطالعات جدید یک تیم بین المللی  محققان از موسساتی در استرالیا و آلمان برای ایجاد یک الگوریتم یادگیری ماشینی نشان می دهد که می توان با کمک تعدادی کدهای کامپیوتری، اسرار ذهن افراد را کشف کرد، آن هم تنها به واسطه بررسی حرکات چشم فرد.برای رسیدن به این نتایج  42 دانشجو در دانشگاه فلیندرز در جنوب استرالیا عینک های مخصوص ردیابی چشم را استفاده کرده و به تکمیل پرسشنامه های مرتبط با ویژگی های شخصیتی پرداختند.

سپس در مرحله بعدی،با استفاده از یک الگوریتم هوشمند، پژوهشگران موفق شدند، به پیش بینی چهار ویژگی عمده شخصیت افراد بپردازند: ویژگی هایی مثل روان نژندی، برونگرایی، توافق پذیری و البته وجدان اخلاقی.یافته های این مطالعه می تواند یک تحول عظیم را شامل شود. برای مثال؛ اقدام به  طراحی سیستم های کامپیوتری شامل ربات ها، گوشی های هوشمند و ماشین های خود ران کند. سیستم هایی که با ردیابی حرکات چشم کاربر تشخیص می دهد  شرایط روانی وی چگونه است و چه اتفاقاتی در پیش است. 
مرجع : انتخاب