به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۱۴۹۶۸۹

توانبخشی پس از سکته با شبیه‌سازی مغزی

گروه علمی: پژوهشگران آمریکایی در نظر دارند با استفاده از یک ابزار شبیه ساز مغزی، سرعت توانبخشی افراد مبتلا به سکته مغزی را افزایش دهند.
توانبخشی پس از سکته با شبیه‌سازی مغزی
پژوهشگران "دانشگاه ایالتی اوهایو" (OSU) در آمریکا، می‌گویند که ارزیابی یک شبیه‌ساز مغزی برای درمان پیامدهای سکته مفید خواهد بود.آنها، ابزاری به نام ""ویوی‌استیم" (Vivistim)"، یک سیستم درمانی آزمایشی برای توانبخشی به افراد مبتلا به سکته مغزی که ساخت شرکت "میکروترنسپاندر" (MicroTransponder) در آمریکاست مورد استفاده قرار داده‌اند تا هنگامی که بیماران، به ورزش‌های توانبخشی مشغول هستند، عصب واگ را شبیه‌سازی کنند.

"عصب واگ" یا "واگوس"(vagus nerve)، طولانی‌ترین عصب مغزی و دهمین زوج اعصاب مغزی از 12 جفت عصب مغز است که در بلعیدن غذا، صحبت کردن، فعالیت‌های پاراسمپاتیک و هاضمه نقش دارد.برای انجام این آزمایش، درمان‌گر، دکمه کنترل را نگه می‌دارد و هنگام انجام حرکت مورد نظر، آن را فشار می‌دهد. با این کار، سیگنال‌هایی به عصب واگ فرستاده می‌شوند. پژوهشگران در نظر دارند با این کار، به فرآیند انعطاف‌پذیری عصبی سرعت بدهند.

سیستم "ویوی‌استیم"، ایمپلنتی دارد که مانند یک ضربان‌ساز کار می‌کند. این ایمپلنت، به عصب واگ، دکمه کنترل و فرسنده بی‌سیم که سیگنال‌ها را به آن می‌رساند، دسترسی دارد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: سکته سکته مغزی