به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۴ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۱۵۰۱۵۹

امتیاز منتقدان؛ فیلم پناهی بالاتر از فرهادی

گروه فرهنگ و هنر: ۱۰ نفر از منتقدان نشریه اسکرین اینترنشنال و ۱۸ نفر از منتقدان فیپرشی به فیلم‌های این دوره از جشنواره فیلم کن ستاره‌های خود را دادند.
امتیاز منتقدان؛ فیلم پناهی بالاتر از فرهادی
ده منتقد نشریه اسکرین اینترنشنال تا روز دوشنبه به نه فیلم بخش مسابقه رای داده اند که فیلم “کتاب مصور” ساخته ژان لوک گدار با امتیاز ٣ محبوب ترین فیلم این جمع بوده است. پس از آن دو فیلم “جنگ سرد” ساخته پاول پاولیکوفسکی از لهستان و “خاکستر خالص ترین سفید است” ساخته جیا ژانکه از چین با امتیاز ٢/٩ و فیلم “٣ رخ” ساخته جعفر پناهی با امتیاز ٢/۶ قرار دارند. فیلم روسی “لتو” با امتیاز ٢/۴، فیلم فرانسوی “فرشته متاسف” با ٢/٣ و فیلم های “همه می دانند” ساخته اصغر فرهادی و فیلم مصری “یوم الدین” با امتیاز ١/٨ .در جایگاه بعدی بوده و فیلم فرانسوی “دختران خورشید” با بازی گلشیفته فراهانی با امتیاز ١، ضعیف ترین فیلم این منتقدان است که نام های آشنایی مانند میشل سیمان از پوزیتیف، نیک جیمز از سایت اند ساند و جاستین چانگ از لس آنجلس تایمز در میان آنها دیده می شوند.

همچنین هجده منتقد فیپرشی نیز به فیلم های مختلف در بخش های مختلف جشنواره فیلم کن امتیاز می دهند که تاکنون فیلم “لازاروی خوشحال” ساخته آلیس روهرواشر محصول مشترک ایتالیا، سوییس،فرانسه و آلمان با امتیاز ۵ بالاترین رای را داشته است. فیلم چینی “خاکستر خالص ترین سفید است” و فیلم لهستانی “جنگ سرد” با امتیاز ۴/٠٨ در جای بعدی قرار دارند. فیلم ” ٣ رخ” ساخته جعفر پناهی با امتیاز ٣/٧۵ در جای پنجم و فیلم “همه می دانند” ساخته اصغر فرهادی با امتیاز ٢/۶٢ در جای دهم و فیلم “دختران خورشید” با امتیاز ١/٨٩ ضعیف ترین فیلم انتخابی منتقدان فیپرشی و در جای یازدهم است.
مرجع : سینما سینما