به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۶ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۱۵۰۲۳۳

استقلال 3- ذوب‌آهن 1؛ فرار به سوی افتخار

گروه ورزشی: استقلال با نمایش فوق‌العاده و هت‌تریک تیام موفق به برتری 3 بر یک مقابل ذوب‌آهن شد تا راهی هشت تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود.
استقلال 3- ذوب‌آهن 1؛ فرار به سوی افتخار
استقلال تهران که در بازی رفت با یک گل در اصفهان شکست خورده بود بازی را با ترکیب سید مهدی رحمتی، پژمان منتظری، مجید حسینی، وریا غفوری، آرمین سهرابیان، فرشید باقری، روزبه چشمی، خسرو حیدری، سرور جباروف، فرشید اسماعیلی و مامه تیام آغاز کرد.در تیم قلعه نویی نیز محمدرشید مظاهری، وحید محمدزاده، گولیسانی، اکبر ایمانی، محمدرضا عباسی، حمید بوحمدان، میلاد فخرالدینی، قاسم حدادی فر(72- مهدی رجب زاده)، کی روش استنلی، بختیار رحمانی(80- معین عباسی) و مرتضی تبریزی(57- ربیع عطایا) بازی کردند.استقلال بازی را تهاجمی و البته خشن شروع کرد و در همان دقیقه اول تیام با تکلی خشن فخرالدینی را سرنگون کرد که داور به او کارت زرد داد اما ذوبی ها شدیدا معتقد بودند خطا کارت قرمز داشته است.بازی درگیرانه دنبال می شد و میزبان بیش از حریف صاحب توپ و میدان بود. حملات آبی ها در دقیقه 10 نتیجه داد و با خطای گولسیانی روی سهرابیان داور در سوت خود به نشانه پنالتی دمید. تیام پشت توپ قرار گرفت و برخلاف جهت حرکت مظاهری آن را وارد دروازه کرد.

بعد از این گل کمی بازی متعادل شد و ذوب آهن نیز حملاتی را روی دروازه استقلال ترتیب داد و می توانست گل تساوی را به ثمر برساند اما بی دقتی بازیکنان این تیم باعث شد موقعیت ها از دست برود. در اواسط نیمه نیز بوحمدان یک بار ضربه اش به تیر دروازه رحمتی برخورد کرد.در دقیقه 32 تیام در حالی که آفسایدش اعلام شده بود دروازه ذوب را باز کرد که بازیکنان میهمان معتقد بودند باید اخطار دوم را می گرفت اما داور چنین عقیده ای نداشت و باعث شد اعتراض ها بیشتر شود.در حالی که ذوب آهن بیشتر صاحب توپ و میدان بود تیام روی یک ضربه دیدنی در دقیقه 42 دروازه ذوب آهن را برای بار دوم باز کرد تا استقلال با خیالی آسوده تر راهی رختکن شود. بین مربیان دو تیم نیز بین دو نیمه درگیری هایی رخ داد. ضمن اینکه سهرابیان به خاطر مصدومیت جایش را به نورافکن داد.با شروع نیمه دوم و تکل خشن باقری روی پای بازیکنان ذوب آهن دوباره جو ورزشگاه بهم ریخت و ذوبی ها معتقد بودند وی باید اخطار دوم را می گرفت که این بار هم داور از دادن کارت خودداری کرد. در ادامه نوبت به کی روش استنلی رسید که با خطاهای متوالی باعث شود استقلالی ها به داور معترض شوند که چرا به او کارت نمی دهد.در دقیقه 64 دوباره این استقلال بود که به گل رسید.

پاس خوب غفوری به تیام رسید تا مهاجم سنگالی با ضربه ای دقیق موفق به ثبت هت تریک شود. ثانیه هایی بعد قاسم حدادی فر با شوتی محکم از پشت محوطه جریمه دروازه استقلال را باز کرد تا خیلی زود ذوب آهن به بازی برگردد و خودش هم که قرار بود تعویض شود دقایقی بیشتر در میدان بماند.ذوب آهن در ادامه برای زدن گل دوم که تضمین کننده صعود این تیم به مرحله بعد بود تلاش کرد و استقلال نیز چشم به ضد حملات با پاس های خوب جباروف و نفوذهای تیام داشت.آبی ها در دقیقه 84 می توانستند کار را تمام کنند اما ضربه حیدری به تیرک برخورد کرد و در برگشت هم ضربه تیام توسط مظاهری مهار شد. در ادامه انصاری و بعد هم قربانی به ترکیب استقلال اضافه شدند و جای حیدری و اسماعیلی را گرفتند.در دقایق پایانی درگیری ها درون زمین نیز بیشتر شد و بازیکنان یکی پس از دیگری روی زمین می افتادند و همین باعث شد بازی بیش از 5 دقیقه وقت تلف شده داشته باشد. حملات ذوب آهن در ادامه اما ثمری نداشت ودر حالی که ربیع عطایا می توانست در آخرین ثانیه ها دروازه رحمتی را باز کند از درون محوطه جریمه ضربه اش را به آسمان کوبید تا تیم شفر با هت تریک شفر راهی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود و انتقام دو شکست قبلی برابر ذوب آهن را بگیرد.پیش از این بازی هم الدحیل قطر توانست 4-1 العین را شکست داده و با برتری 8-3 در مجموع و قاطعانه به جمع هشت تیم پایانی بپیوندد. به این ترتیب پرسپولیس و استقلال از ایران و السد و الدحیل از قطر به عنوان نمایندگان غرب آسیا راهی یک چهارم نهایی شدند.
مرجع : نامه نیوز