به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : ۱۵۰۶۷

ماجرای فساد کلان اقتصادی 2برادر

گروه جامعه: یک منبع آگاه از دستگیری دو برادر به اتهام دریافت میلیاردی تسهیلات غیر قانونی از طریق شرکت‌های کاغذی و اتهامات عمده دیگر قبل از فرار از کشور خبر داد و گفت: در این باره ۱۰ چمدان بزرگ طلا و جواهر کشف شده از این افراد به بانک مرکزی مسترد شد.
ماجرای فساد کلان اقتصادی 2برادر
اين منبع آگاه با بیان اینکه اخیرا دو مفسد بزرگ اقتصادی توسط دستگاه قضایی در اصفهان بازداشت شدند، اظهار کرد: دو تن از متهمان اصلی این پرونده درصدد فرار از کشور بودند و برخی از اعضای خانواده و همدستان خود را به همراه بسیاری از اسناد و مدارک مرتبط با فعالیت اقتصادی نامشروع‌شان، به یکی از کشورهای عربی منطقه منتقل کرده بودند.
وی افزود: این دو نفر که توسط یکی از دستگاه‌های امنیتی کشور به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور شناسایی و دستگیر شدند، در سالهای اخیر با ثبت ده‌ها شرکت کاغذی (paper company) و از طریق تبانی و اعمال نفوذ و پرداخت میلیاردها تومان رشوه و دریافت غیرقانونی صدها میلیارد تومان تسهیلات بانکی، توانسته‌اند در مدت زمان کوتاهی صاحب ثروت نامشروع هنگفتی شوند.

وی یکی دیگر از اتهامات موجود در پرونده این دو برادر را خرید سهام عمده یک بانک با استفاده از ضمانت‌نامه‌های صوری بانکی و بدون پشتوانه اعلام کرد. این منبع آگاه با اشاره به تملک یک شرکت پتروشیمی در جریان خصوصی‌سازی توسط این دو برادر اضافه کرد: این شرکت پتروشیمی که همواره یکی از بهترین های کشور بوده، چندی است به دلیل سوء ‌استفاده‌های کلان، تعطیل شده و موجب نارضایتی کارگران این شرکت را فراهم نموده است.

وی ادامه داد: یکی از دو برادر که درصدد فرار از کشور و مخفی نمودن اموال و دارائیهای خود بود، پیش از دستگیری، محلی را در اصفهان خریداری و بخشی از طلا و جواهرات خود را که از پول‌های نامشروع به دست آورده است، در حجم حدود 10 چمدان بزرگ مسافرتی که قیمت محتویات آن ده‌ها میلیارد تومان تخمین زده می‌شود، به گاو صندوقی در همین محل منتقل نموده بود.
وی افزود: پس از دستگیری متهمان، این اموال نیز با حکم مرجع قضایی ضبط و پس از طی مراحل قانونی، در نهایت به بانک مرکزی مسترد شد. گفته می‌شود علاوه بر انواع طلاجات زینتی و شمش‌های طلا، سنگ‌های قیمتی متعددی نیز در بین اموال مکشوفه بوده که هنوز ارزش واقعی آنها مشخص نشده است.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


بنده خدا
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۲۲:۴۵
از این آدم های باهوش برای تیم های اقتصادی بایستی استفاده کرد. (117728)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۰۲:۰۳
بنده خدا اینا باهوش نیستند جامعه بی دروپیکره (117817)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۰۸ ۱۰:۰۵
باید دید چطور به راحتی میشه اختلاس چند صد میلیاردی انجام داد؟ چرا راه های آسیب پذیری اقتصاد شناسایی نمیشه و مسدودش نمیکنند؟ حتمن خودشون هم سود می برند که اصرار بر مسدود کردن این راه ها ندارند. (238152)
ابراهیم
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۰۹:۰۷
عزیز من آنقدر ها هم باهوش نیستند کسانی که در ایران با سیستم بانکی ، شهرداری ، ..... کار میکنند میدانند چه سیستم بی در و پیکری هست آنها هم که اهل سو استفاده هستند استفاده می کنند ولی این دو برادر به دلیل ناشی گری و احتمالا طمع خیلی بیش از حد گیر افتاده اند . (117851)
علیرضا
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۲۲:۵۳
همه مردم بعد از پایان کاری دعا می کنند اخر عاقبت تان به خیر شود اقای احمدی نژاد بااین مملکت چکارکردی این قدر دزد تحویل جامعه دادی واقعا از بیتال مال این چنین حفاظت کردی حالا کی بکم بکم شروع کنه (117738)
شمشیر عدالت
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۲۳:۲۵
انقدر نعلل میکنن تا دانه درشت ها به غارهایشان بخزند و ماجرا در ذهن خلق الله خاک خورده و فراموش شود. (117769)
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۲۳:۳۴
ازاین دزدها زیاداست (117776)
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۲۳:۵۵
برادران اختلاسگر (117783)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۰۰:۱۰
نظرم به این خبر ربط نداره ولی چون تو اون خبر نمیتونستم نظر بدم اینجا میگم!
دقت کردید همیشه نظرای مخالف اکثرا از اسم دخترونه استفاده میکنن!!
آیا واقعا دخترن یا هدفشون چیز دیگست؟واقعا بران سوال شده. (117788)
ایراندوست
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۰۵:۱۴
نمیدونم چرا شریعت مداری و پایداری چیا و طائب صداشون در نمیاد.بزرگواری کجاست تا چماقشو بزنه تو سر این شاه دزدای هزاره ی سوم؟شرم آوره تو مملکت اسلامی انقدر دزدی از بیت المال (117826)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۲:۵۵
از کجا میدونی همونا نگرفتنشون؟ (122447)
arash
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۰۹:۲۶
خیلی هاباروابط بازی ازحق الناس وامهای بابهره پایین باعناوین مختلف مثل احداث کارخانه و...دریافت کرده اندوهیچگاه آن پول را دراهداف موردنظر به کارنبرده انداینها مقصرنیستندمقصرمسئولینی هستندکه با آنها شریک بوده اندوحق سبیل گرفته اندچون تمام بانکها ارزیاب وبازرس دارندکه گزارش کنندوقتی رییس بزرگ (خاوری)داردباپولهای دزدی کیف میکندجرا نوچه هاندزدندباید یک شبه ره صدساله رارفت والله جای تعجبه آخه چراهمه تو فکرچپوو اختلاسندچقدرزندان بسازیم (117855)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۰:۲۱
مدت دو سال است كه كليه فروش محصولات پتروشيمي اصفهان را از مملكت خارج كردندوبازنشستگي و ماليات حقوق كاركنان را پرداخت نكردند.با پولهاي پتروشيمي اصفهان ،و وام از قبال شركتي كه مفت خريدند(از محل وام و هنوز پرداخت نشده)وام ديگري گرفتند و پتروشيمي بيستون را خريدند.بسياري از داراييهاي پتروشيمي اصفهان را فروختند و انبارها حتي قطعات يدكي را از شركت خارج كردند.دستگاهها از بين رفته ، حقوق كاركنان ضايع شده و تنها قسمتي از حقوقشان را با زور و تجمع گرفته اند.حاميان آنها در شبكه مافيايي از قبال آنان زالو وار حقوق ديگران را خورده و صنعت كشور را كه روزي نمونه بود از بين بردند.حال چه كسي به داد كاركنان ميرسد؟!!! (117869)
حسین
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۲:۲۳
اینهمه تلاش برای بردن نفت سرسفره
مردم را قدردانسته وبه دولتمردان نهم ودهم تبریک عرض مینمائیم.!!!!! (117974)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۲:۳۳
به نظرم شدیدترین مجازات ها باید برای کلاهبرداران اقتصادی از صدر تا ذیل باشه. (117982)
نوید
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۲:۵۷
احمدی نژاد دزدهارو هنوز نگرفتی یادت رفته که می خواستی دزد گیر شی چی شد دزدها کجان (118002)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۷:۵۱
بابااين كه خوبه چند شب پيش اخبار نشون داد دونفر از توي زندان با يك گوشي و سيم كارت يك ميلياردوچند صد ميليون كلاهبرداري كردن....مملكت بي درپيكره قبول بابا اينجا زندان هم بي در پيكره (118187)