به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۶ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۱۵۰۹۸۲
رئیس اتحادیه میوه و تره بار:

در بازار میوه هیچ قانونی برای قیمت وجود ندارد

گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار گفت: دلیل کاهش قیمت نوبرانه‌ها عدم تقاضا و کاهش مصرف میوه در ماه رمضان است. این میوه‌ها تا زمانی که نوبرانه محسوب می‌شوند قیمت بالایی دارند اما با افزایش آن در بازار قیمت به تعادل می‌رسد.
در بازار میوه هیچ قانونی برای قیمت وجود ندارد
اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص افزایش قیمت سبزی در ماه رمضان اظهار کرد: بنابر تقاضایی که در روزهای اول ماه رمضان شاهد آن هستیم تقاضا برای خرید سبزی افزایش داشت که احتمالا از این هفته به قیمت قبل باز می‌گردد.وی افزود: حدود 20 تا 25 درصد قیمت سبزی در این ایام افزایش داشت و قیمت سبزی جور مانند سبزی آش، پلو و قرمه از 800 تا 1500 تومان خرید و فروش می شد و سبزی خوردن از 800 تا 2200 تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می رسد و در خرده فروشی‌ها با 35 درصد افزایش عرضه می شود.کارگر در رابطه با قیمت هندوانه در ایام ماه رمضان خاطرنشان کرد: قبل از ماه رمضان قیمت هندوانه از 300 تا 1500 تومان بود اما با شروع این ماه قیمت این محصول در بازار عمده فروشی میوه و تره بار از 700 تا 2هزار تومان رسیده است.وی افزود: در بازار میوه و تره‌بار هیچ قانونی برای قیمت وجود ندارد و همه چیز بسته به نسبت عرضه وتقاضا است اما در خرده فروشی‌ها قیمت طبق فاکتور و قانون است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار با اشاره به کاهش قیمت میوه‌های نوبرانه در بازار تصریح کرد: هر سال در ایام ماه رمضان قیمت میوه به خاطر کم شدن مصرف آن کاهش می‌یابد و مختص امسال نیست اما قیمت نوبرانه‌هایی مانند زردآلو که از 14 تا 30 هزار تومان بود نزدیک به 50 درصد کاهش یافته و به حدود قیمت 5 تا 17 هزار تومان رسیده است.وی افزود: دلیل این کاهش قیمت، عدم تقاضا و کاهش مصرف میوه در ماه رمضان است. این میوه ها تا زمانی که نوبرانه محسوب می شوند قیمت بالایی دارند اما با افزایش آن در بازار قیمت به تعادل می رسد. هلو هم در بدو ورود با قیمت 12 تومان شروع شد که کاهش قابل توجهی داشته و حدود 5 تا 8 هزارتومان به فروش می‌رسد.کارگر در ادامه گفت: گیلاس در زمان نوبرانه ریز است و هر چه می گذرد بهتر و درشت تر می شود. قیمت در زمان نوبرانگی 25 تا 30 هزار تومان بود اما هنوز قیمت ثابت آن برای ما مسجل نشده است.قیمت باقی اقلام هم به شرح زیر است:
WhatsApp Image 2018-05-26 at 12.14.24
مرجع : ایلنا