کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنان ذوالنور موضع مجلس و ملت نیست

6 خرداد 1397 ساعت 10:30


گروه سیاسی-رسانه ها: محمدعلی وکیلی درگفت‌وگو با «ایران» و در پاسخ به این سؤال که آیا سخنان مجتبی ذوالنور مبنی بر اینکه «اگر ملت امریکا از دولت‌شان حمایت می‌کنند، پس گور پدر ملت امریکا» گفت: این موضع نه سنخیتی با فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی دارد و نه هماهنگی با مواضع ارکان مختلف نظام.نماینده تهران افزود: دنیا ایران را با تمدن و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی آن می‌شناسد که در آن توهین به دیگران آن گونه که در سخنان همکار ما در مجلس بیان شده، جایگاهی ندارد و بیراه نیست اگر گفته شود گوینده این سخنان هم اساساً سنخیت یا آشنایی درستی با این فرهنگ ایرانی- اسلامی ندارد. فرهنگی که اخلاق در آن برجسته است.به گفته وکیلی، این سخن که توهین به دیگران است، هیچ بخشی از جامعه ایرانی را نمایندگی نمی‌کند، چه رسد به اینکه بگوییم موضع مجلس است.عضو هیأت رئیسه مجلس افزود: ما با دولت‌های امریکا از اساس اختلاف گفتمانی و عملکردی داریم و دولت امریکا حتی قبل از انقلاب اسلامی هم در قالب‌های مختلف مثل کودتای 28 مرداد علیه منافع ملی ما اقدام کرده است.

وی ادامه داد: با این حال از آنجا که منطق امریکا منطق غیر انسانی بوده است، ما هیچ گاه در مقابل آنها از منطق خودشان پیروی نکرده‌ایم چون آن را قبول نداشته‌ایم. بلکه بر اساس سیره نبوی و همان فرهنگ ایرانی سعی کرده‌ایم که این منطق را به استهزا بگیریم کما اینکه درهمین ماجرای برجام هم دیدیم که با همین منطق دولت امریکا را منزوی ساخته‌ایم.به گفته وکیلی، در دوره‌ای در دولت‌های نهم و دهم گفتمان دولت ما شبیه گفتمان امریکایی‌ها شد که دیدیم از ناحیه آن به ایران هراسی دامن زدیم.عضو هیأت رئیسه مجلس تأکید کرد: بنابراین نه اقدام به آتش زدن پرچم امریکا در مجلس را تأیید می‌کنیم و نه سخنان آقای ذوالنور را که حاوی توهین به ملت امریکا است، مناسب می‌دانیم. این اقدامات نه تنها موضع مجلس نیست بلکه موضع هیچ کدام از ارکان و بخش‌های حاکمیتی هم نیست.

دفاع نماینده اصولگرای قم از آتش زدن پرچم امریکا در مجلس
ذوالنور: گور پدر ملت امریکا اگر پشت دولتشان هستند!

مجتبی ذوالنور نماینده قم و یکی از چهره‌های اصلی آتش زدن پرچم امریکا و برجام در مجلس، معتقد است که این اقدام در جهت حمایت و کمک به دولت بوده است.صبح 19 اردیبهشت ماه سال جاری و در واکنش به خروج امریکا از برجام تعدادی از نمایندگان اصولگرای مجلس پشت تریبون قرار گرفتند و پرچم امریکا و برجام نمادین را آتش زدند. این مهم، انتقادهای زیادی را در پی داشت و از جمله گفته شد که پرچم نماد هویت ملی و مردم یک کشور هم هست حال آنکه بخش زیادی از مردم امریکا هم مخالف سیاست‌های ترامپ هستند. حال اما نماینده قم که از چهره‌های اصلی آن ماجرا بود، با دفاع از عملکرد همفکران خود گفت: منظورمان فقط برای امریکا بود و البته حمایت از دولت برای اینکه بتواند امتیاز بگیرد. این کار مشت دولت را پر می‌کند که بگوید اروپایی‌ها ببینید که مردم ما نمی‌خواهند برجام را ادامه بدهیم. اینها نماینده‌های مردم هستند. شما باید امتیازات و تضمینی بدهید که بتوانیم نمایندگان ملت و مردم را قانع کنیم.

وی ادامه داد: این پرچم یا نماد ملت است یا دولت و حاکمیت سیاسی. اگر نماد حاکمیت سیاسی است که خب امروز دولت امریکا انواع ظلم و جنایت را در حق مردم ما می‌کند. ما اگر دستمان نمی‌رسد که رئیس جمهوری امریکا و نیروهای نظامی‌اش را خفه کنیم، حداقلش این است که با آتش زدن نماد حاکمیت‌شان یک ابراز انزجار و تنفر داشته باشیم که این هم مرسوم است. رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: در پاسخ به اینکه بعضی می‎گویند پرچم نماد مردم است؛ باید بگویم یا مردم امریکا دولتشان را قبول دارند یا ندارند. اگر قبول نداشتند که رأی نمی‌آورد. با مالیات‌های آنها این گروه‌های ضدانقلاب در کشور ما تجهیز می‌شود. بگذارید اعتراض مردم ما را ببینند. اگر دولتشان را قبول دارند که ما با آنها در جنگیم. اگر دولتشان را قبول ندارند، یقه دولتشان را باید بگیرند که چرا چنین انزجاری راعلیه کشورشان در دنیا درست کرده‎اند. نماینده اصولگرای قم گفت: گور پدر ملت امریکا، اگر پشت دولتشان هستند. چرا ما باید برای مردم امریکا سینه چاک کنیم که بگوییم به آنها توهین شده؟ بروند یقه دولتشان را بگیرند که چرا این ظلم‌ها را برما روا می‌کنند!

4 راه برای مواجهه با حصر
ذوالنور که از جمله حامیان تداوم حصر هم هست و پیش از این یکی دوبار هم با مهدی کروبی دیدار و گفت‌و‌گو داشته است، در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو 4 راهکار را برای فرجام حصر متصور شد و گفت: یک راه این است که نظام یکجانبه سران فتنه را آزاد کند که هرگز این‌طور نخواهد شد. راه دوم اینکه نظام اینها را محاکمه کند. من دلایل حقوقی دارم که چون آنها گفته‌اند «با فراخوان ما افرادی آمدند و بچه هایشان کشته شدند»، اگر نظام بخواهد اینها را محاکمه کند، چیزی کمتر از اعدام در انتظارشان نیست! راه سوم هم هست و آن راهی است که نظام اتخاذ کرده است و آن همان راهی است که شورای عالی امنیت ملی یا قوه عاقله که در رأسشان رئیس جمهوری است، اتخاذ کرده است. این راه اولاً حصر نیست. کما اینکه آقای کروبی تا حالا سه بار سفر آب گرم سرعین اردبیل رفته. زیارت بخواهد می‌تواند برود، بیمارستان و سفر تحت‌الحفظ هم می‌تواند برود.وی ادامه داد: میرحسین هم بخواهد می‌تواند به این سفرها برود ولی لجاجت می‌کند. لجاجت آقای کروبی کمتر است. هر امکانی برای آقای کروبی وجود دارد، برای میرحسین هم وجود دارد ولی او خودش نمی‌خواهد از این امکانات استفاده کند. لذا نظام یک راه بینابین تا تعیین تکلیف نهایی انتخاب کرده است.این نماینده مجلس افزود: راه چهارمی هم وجود دارد؛ آن هم اینکه اینها از قانون شکنی که کردند، اظهار ندامت کنند. امروز اینها باید از پیشگاه ملت عذرخواهی کنند تا زمینه انعطاف نظام به وجود بیاید.

احمدی‌نژاد را عددی نمی‌دانند!
ذوالنور درباره اینکه احمدی‌نژاد هم فراخوان تجمع و بست نشینی داد چرا با او برخورد نشد، گفت: احمدی‌نژاد هم اگر بیاید بانک آتش بزند، مسجد آتش بزند و آدم بکشد ببینید چه اتفاقی خواهد افتاد! الان احمدی‌نژاد را عددی نمی‌دانند. کاری از او برنمی‌آید. احمدی‌نژاد هم از همان جنس فتنه است ولی نرسیده به حدی که جرم و خونریزی و خشونت و تخریب ایجاد شود که بگوییم اینجا آسیب زدی پدرت را درمی آوریم. قصاص قبل از جنایت که نمی‌شود کرد. الان هم احمدی‌نژاد را من بهتر از سران فتنه نمی‌دانم و حتی فتنه ایشان هم اگر زورش برسد از آن هم کمتر نخواهد بود.


کد مطلب: 151003

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/151003/سخنان-ذوالنور-موضع-مجلس-ملت-نیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir